Concorde360 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) 1. juli reiser jeg til Sør-Afrika, og kamera står høyt på pakkelista. Kameraet som skulle tas med ble ødelagt, og jeg må derfor kjøpe nytt kamera snarest! Har lite erfaring med kjøp av kamera. Ser for meg eg bra kamera som er brukervennlig. Tenker å bruke ca. 2000-4000 kr. En på jobb anbefalte dette til 1995,- som han selv hadde kjøpt før jul for 4500,- Er dette noe å gå for, eller er det noen som har andre forslag?? Ha en flott sommerferie! Mvh JLS Endret 27. juni 2007 av Concorde360 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hva slags behov har du da? Skal det være veldig lite? Veldig bra zoom? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Siden du skal reise langt har du sikkert nok annet å drasse på også. Da er jo kombinasjonen ultrazoom og kompakt størrelse sikkert fint. Tror jeg ville snust på Canon S3 IS, alt. det nyeste S5 IS, litt avhengig av hvor mye du vil svi av. S3 går ffor rundt 3.5K, mens S5 får du til snaue 4K, så det er ikke så mye som skiller. S5 er en moderat oppgradering av S3, med bl.a. økning fra 6 til 8 MP, uten at det nødvendigvis er noen fordel, så lenge det fortsatt er liten bildebrikke. Så hvis du ikke må¨ha det aller siste, har også S3 fått meget god kritikk. Da har du mye godt kamera med deg for en relativt rimelig penge. I tillegg: husk minnekort så det holder. Nå koster de nær sagt en slikk og ingenting. Men jeg anbefaler å holde seg litt i skinnet vedr. størrelsen. Det er selvsagt dritkult med 4 og 8 GB på ett kort, men fallhøyden er stor hvis det går dritt med et kort. Kjøp heller flere mindre, f.eks. 1 eller 2 GB, og bytt kort hver dag når du er på så fjern reise. Går et kort i dass, har du fordelt bilder på flere kort iallfall. Endret 27. juni 2007 av manskow Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvordan er brennvidden til S3? Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 35-420, om jeg husker rett. Altså moderat vidvinkel, men meget god tele. Lenke til kommentar
V3se7 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Du bør kanskje også nevne om du skal på safari eller ikke? Da bør du ha en del tele, noe som kanskje ikke er nødvendig hvis du ikke skal det. Er det mulig å høre hvor du skal i Sør-Afrika eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå