Gå til innhold

Hva boer kjoepes naar man er i USA?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
599.. Når det gjelder web, har jeg brukt Pricegrabber mye. Bose ting er billig her borte. Hodetelefoner? Selv kjøpte jeg et hjemekinoanlegg. Betalte 11000. Prisen i Oslo er 35000...

8959853[/snapback]

Spesielt når det gjelder HIFI utstyr må du passe på å sjekke at det hele takler både 230V og 50Hz. Selv om strømforsyningen er 110/230v så kan du oppleve brumm på 50Hz når du kommer tilbake..

Lenke til kommentar
Men det er nettbutikk.

 

Sjekka igjen paa Walmart, da var det faktisk 800 dollar ps3 kosta (maa ha sett paa noe annet) Men allikevel, er fortsatt 1200 kr mer enn paa newegg.com..

 

+ at man maa vell ha adapter(?), noe som ogsaa koster litt.

8959890[/snapback]

Men nettbutikken gjenspeiler bare de vanlige prisene i butikken..(Med mindre det er spesifisert at dette tilbudet gjelder kun på nett). Dersom den Walmarten som du nevner selger for 800 må det være en feil av et eller annet slag. Walmart pleier også som regel å være litt billigere enn feks. BestBuy,Circuit City etc. noe som også vises på nettsiden deres, da de er hele 17 cent billigere...

Lenke til kommentar
Men det er nettbutikk.

 

Sjekka igjen paa Walmart, da var det faktisk 800 dollar ps3 kosta (maa ha sett paa noe annet) Men allikevel, er fortsatt 1200 kr mer enn paa newegg.com..

 

+ at man maa vell ha adapter(?), noe som ogsaa koster litt.

8959890[/snapback]

Men nettbutikken gjenspeiler bare de vanlige prisene i butikken..(Med mindre det er spesifisert at dette tilbudet gjelder kun på nett). Dersom den Walmarten som du nevner selger for 800 må det være en feil av et eller annet slag. Walmart pleier også som regel å være litt billigere enn feks. BestBuy,Circuit City etc. noe som også vises på nettsiden deres, da de er hele 17 cent billigere...

8961467[/snapback]

Jepp, var noe muffens der ja.

 

Medfoelger:

 

resistance: fall of man

 

Motorstorm

 

ridgeracer 7

 

Og et sett ratt og pedaler av et eller annet slag fra logitech

 

Men burde det ikke fortsatt vaert billigere?

Lenke til kommentar
Jeg skal kanskje til Canada og USA neste sommer, og det jeg kommer til å skaffe er iallefall en iPod med haugevis med lagringsplass og en el-gitar. Når det kommer til datadeler vil jeg heller ha lang garanti på hardware enn noe billigere priser.

8964119[/snapback]

Hva skal du med lang garanti på hardware egentlig...PC hardware er jo utdatert lenge før garantitiden her i Norge går ut uansett. Ville heller hatt lang tid på en mp3spiller da noe slikt gjerne er noe man har lenge og den er også utsatt for litt tøffere behandling.

Lenke til kommentar

ehhhhh... man trenger ikke dra til USA for å kjøpe ting fra USA altså, og man trenger ikke leite lenger enn amazon.com før man finner ps3 til 599.99... Er du mann kan du sende ting fra amazon.com med pakkepapir, og du slipper nesten garantert moms inn til Norge, er du pyse kan du betale moms på det du kjøper, og du ender alikevel opp med en sum som er betraktelig lavere enn norske utsalgspriser.

 

For å nevne noe som er billigere i USA:

 

Foto

TV

Stereo

Musikkinstrumenter

Apple ting

Spillmaskiner

Brunevarer

Mat

Bensin

Trevarer

Sprit

Øl

Biler

Campingvogner

 

Eller skal vi bare si at alt er billigere enn i Norge?

Det sier seg selv egentlig. Med en kurs på under 6 kroner lar det seg godt gjøre at Norge er billigere på noe som helst.

Lenke til kommentar

Klær er som regel en god del billigere... Sist jeg var der borte trodde jeg de hadde glemt en null på totalsummen (ja, du kan faktisk finne merkevarer til 1/8 av hva de koster her hjemme, og nei, det er ikke kopier).

 

PS3 spill ligger på ca 1/2 pris i forhold til i Norge, og disse er sonefrie, så det er ingen problem...

 

Ang. Tax Free...

Du kan få igjen moms på flyplassen på vei ut av USA. Dette meldes ikke til norske myndigheter, så det er ingen som vet at du har tatt med deg ting uten å fortolle det.

Lenke til kommentar
Mente bare at hvis alt gjøres på LOVLIG/"rett" måte, må det vel betales moms?

 

Dere som har peiling :thumbup:

 

jeg har jæ....lyst på denne

 

Den koster:399.99 i Canada.

Hva vil det koste meg å få den hjem?

Ev. tips til hvordan, og billigste måte :dribble:

8969995[/snapback]

 

 

Ingen som hadde peiling likevel? :laugh:

Lenke til kommentar
Mente bare at hvis alt gjøres på LOVLIG/"rett" måte, må det vel betales moms?

 

Dere som har peiling :thumbup:

 

jeg har jæ....lyst på denne

 

Den koster:399.99 i Canada.

Hva vil det koste meg å få den hjem?

Ev. tips til hvordan, og billigste måte :dribble:

8969995[/snapback]

Billigste måte er å pakke den ned i kofferten før du drar hjem. Varer for inntil 6000kr kan du ta med tollfritt tilbake til Norge.

Lenke til kommentar

I New York så er man som regel nødt til å regne med ørten forskjellige skatter og avgifter som IKKE står oppgitt i butikken. Dette er sikkert forskjellig fra stat til stat, men noe man må ta med når man sammenlikner med norske priser. Elektronikk er faktisk ikke så billig i USA, og regner man med at en som bor og jobber i USA har gjennomsnittlig lavere lønn, så vil jeg tro at det svir like mye for en amerikaner å punge ut for f.eks en PS3.

 

Jeg ville ikke akkurat gått bananas, for du har ingen reklamasjonsrett og i verste fall får man ingen garanti evt. dårligere garantivilkår.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...