Gå til innhold

Hva boer kjoepes naar man er i USA?


Anbefalte innlegg

Hei, venter paa flyet mitt til New York, der jeg skal vaere droyt en uke.

 

Hva av ulike hardware og elektroniske duppeditter boer kjoepes der, fordi det er mye billigere enn i Norge.

 

Vurderer aa kjoepe 2x 1gb minnebrikker til macbooken min.

 

Vurderer ogsaa aa kjoepe meg en Nintendo Wii til 249usd, men usikker fordi den da maa chippes for aa kjoere norske spill. Evt kan jeg kun holde meg til aa importere billigere spill fra USA.

 

Har allerede PS3, noe som er veldig billig aa kjoepe i USA.

 

Iphone kommer ut naar jeg er der, men blir kun solgt m abo :(

 

Eksterne Harddisker er vel billig der, men da trenger jeg kun en overgang sant?

 

Noe annet dilldall som kun finnes "over there" eller andre ting som jeg kan spare litt paa aa kjoepe der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware synest ikke jeg var saa mye billigere enn i norge, er i Miami naa blir her i noen maaneder, har vaert innom 4 HW butikker, noen av varene de har der har til og med vaert dyrere enn i norge.. :roll:

 

 

Faar se om jeg finner en amerikansk webshop... noen forslag anyone?

 

 

EDIT: Og ps3 er ikke noe saerlig billigere i USA..

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

En liten oppdatering til traadstarter:

 

 

Iphone skal du ikke tenke paa engang, da jeg er temmelig sikker paa at det blir utsolgt med en eneste gang.. saa akkurat paa nyhetene om denne iphone som kommer paa fredag, der hadde de det om iphone som innledning, downtown miami er det allerede stappfullt med folk som overnatter paa gata bare for aa faa tak i en iphone.. Er snakk om iphone nesten uansett hvor man gaar :)

 

Er temmelig sikker paa at det er det samme i NY, ivertfall det de sier paa nyhetene.

 

Apple kommer til aa slaa paa stortromma med iphone :)

Lenke til kommentar
Hardware synest ikke jeg var saa mye billigere enn i norge, er i Miami naa blir her i noen maaneder, har vaert innom 4 HW butikker, noen av varene de har der har til og med vaert dyrere enn i norge.. :roll:

 

 

Faar se om jeg finner en amerikansk webshop... noen forslag anyone?

 

 

EDIT: Og ps3 er ikke noe saerlig billigere i USA..

8957763[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvor du får prisene dine fra, for det høres helt vilt ut at ting skulle være dyrere der.

 

Feks. ang. playstation 3: i USA ca. 600dollar= 3600kr. I norge ca. 5900kr.

Hele 40% billigere, dvs. nesten halv pris! Det er hvertfall hva jeg kaller for "særlig billgere".

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Hardware synest ikke jeg var saa mye billigere enn i norge, er i Miami naa blir her i noen maaneder, har vaert innom 4 HW butikker, noen av varene de har der har til og med vaert dyrere enn i norge.. :roll:

 

 

Faar se om jeg finner en amerikansk webshop... noen forslag anyone?

 

 

EDIT: Og ps3 er ikke noe saerlig billigere i USA..

8957763[/snapback]

Jeg skjønner ikke hvor du får prisene dine fra, for det høres helt vilt ut at ting skulle være dyrere der.

 

Feks. ang. playstation 3: i USA ca. 600dollar= 3600kr. I norge ca. 5900kr.

Hele 40% billigere, dvs. nesten halv pris! Det er hvertfall hva jeg kaller for "særlig billgere".

8959286[/snapback]

 

Kan du si meg hvor i helsike du fant ps3 til 600 dollar? Var det en nettbutikk? Isaafall, hvilken?

 

Jeg saa ps3 i en av avdelingene paa walmart (Homestead), og der kostet ps3 900 dollar.. paa TrueValue hardware koster ps3 rundt 800 dollar..

 

Og ja, det er endel ting her som er dyrere..

 

Men av biler/konsument saa er det mye billigere enn i norge her.

Lenke til kommentar

Jeg handla i en tax-free butikk for militære.. der kosta ps3 $600.

 

Fotoutsyr er et must å handle, om ikke til seg selv, så for andre... Datautstyr er det igrunn ikke VELDIG mye vits i å kjøpe i usa, da man mister forbrukerrettighetene man har i norge + at prisen oftest ikke er så veldig mye lavere.

Lenke til kommentar

Nesten allt datautstyr er betydelig billigere i statene, ihvertfall om du får det med over grensen uten toll, noe som vanligvis ikke er noe stort problem når du selv reiser med varen.

 

Røfft set er det ofte 30-40% billigere, og dette gjelder nesten allt fra konsoller til grafikk-kort. Hvis du har tenkt å oppgradere PCen i nærmeste fremtid ville jeg annbefalt å plukke med deg noen av de dyreste komponentene mens du er der borte, slik som skjermkort (og RAM, da dette er så lite å ta med seg).

 

for (gode) amerikanske priser på så og si alt av datautstyr, sjekk newegg.com. Ingen sier at du MÅ gå i en vanlig butikk for å kjøpe mens du er i statene. så lenge du er stasjonær på en adresse i et par dager så kan du jo like fint bestille til hotellet der du er, eller hvor du nå måtte bo midlertidig. PS3 ligger på rett under 600USD på newegg mener jeg... og det er jo som noen her nevnte vel 40% billigere, sansynligvis bedre pris enn PS3 vil være i norge på flere år framover...

 

Eksempler:

PS3:

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16868110009

8800GTX

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16814122017

kursen på USD er nå ganske nøyaktig 1:6 i forhold til norske kroner, så det er lett å regne om :)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Kan du si meg hvor i helsike du fant ps3 til 600 dollar? Var det en nettbutikk? Isaafall, hvilken?

 

Jeg saa ps3 i en av avdelingene paa walmart (Homestead), og der kostet ps3 900 dollar.. paa TrueValue hardware koster ps3 rundt 800 dollar..

 

Og ja, det er endel ting her som er dyrere..

 

Men av biler/konsument saa er det mye billigere enn i norge her.

8959595[/snapback]

Igjen begriper jeg ikke de prisene du legger fram... 600 dollar er vel retailprisen i USA nå, både nettbutikk og vanlig butikk.

Hos WalMart koster den feks. ganske nøyaktig 599,82 dollar:

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5303673

Lenke til kommentar
newegg.com er en anerkjent onlinestore.

 

Musikkinstrumenter (spesielt gitar) er tingen. Forbrukerelektronikk som iPod er noe man også bør få med seg. Bestill gjerne over nettet fra en annen stat, da slipper man moms.

8959585[/snapback]

 

Skal du bestille fra en annen stat, må du også passe på at butikken ikke har avdeling i staten du sender tingene til. Da må du betale tax.

Endret av butare
Lenke til kommentar
Jeg handla i en tax-free butikk for militære.. der kosta ps3 $600.

 

Fotoutsyr er et must å handle, om ikke til seg selv, så for andre... Datautstyr er det igrunn ikke VELDIG mye vits i å kjøpe i usa, da man mister forbrukerrettighetene man har i norge + at prisen oftest ikke er så veldig mye lavere.

8959615[/snapback]

Datautstyr? Jo, det er tildels veldig billig. Bare ikke i butikk. Selv handler jeg det meste på nett. Problemet med forbrukerrettigheter får du nesten uansett hva du handler i dette landet. Men jeg tar poenget ditt. Handler du hjemme, er det lettere å reklamere på ting. Selv skal jeg kjøpe en liten snøfreser for jeg reiser hjem :) Jeg har kjøpt meg en mega Weber grill. 7000 kroner i forskjell på Norge og her på grillen! Litt tungt å drasse med seg på flyet kanskje..

Lenke til kommentar
Kan du si meg hvor i helsike du fant ps3 til 600 dollar? Var det en nettbutikk? Isaafall, hvilken?

 

Jeg saa ps3 i en av avdelingene paa walmart (Homestead), og der kostet ps3 900 dollar.. paa TrueValue hardware koster ps3 rundt 800 dollar..

 

Og ja, det er endel ting her som er dyrere..

 

Men av biler/konsument saa er det mye billigere enn i norge her.

8959595[/snapback]

Igjen begriper jeg ikke de prisene du legger fram... 600 dollar er vel retailprisen i USA nå, både nettbutikk og vanlig butikk.

Hos WalMart koster den feks. ganske nøyaktig 599,82 dollar:

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5303673

8959830[/snapback]

Men det er nettbutikk.

 

 

Sjekka igjen paa Walmart, da var det faktisk 800 dollar ps3 kosta (maa ha sett paa noe annet) Men allikevel, er fortsatt 1200 kr mer enn paa newegg.com..

 

+ at man maa vell ha adapter(?), noe som ogsaa koster litt.

Lenke til kommentar

Sjekk en av mine innlegg lenger opp. Prøv Bestbuy og Circuitcity. Der finner du lavere priser.

 

Du trenger ikke adapter til Ps3. Bare bytt kabel når du kommer hjem. Den går på 220/110v.

 

Edit: Måtte bare sjekke web siden til Walmart. Se denne. Her får du til og med en remote til dvd'en. Normal pris på den er vel 25 USD.

Endret av butare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...