Luren Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg kjører min 2.4 p4 prosessor på 3.5gz @ 50 grader idle. Har boxed vifte, og 1 kabinettvifte. Har asus p4b533-v hovedkort. Etter det jeg har forstått skal dette være veldig usansynlig, men jeg har altså gjort det. Jippi? Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg kjører min 2.4 p4 prosessor på 3.5gz @ 50 grader idle. Har boxed vifte, og 1 kabinettvifte. Har asus p4b533-v hovedkort. Etter det jeg har forstått skal dette være veldig usansynlig, men jeg har altså gjort det. Jippi? :o Du kødder nå? Dett har jeg vanskelig fo å tro på! Lenke til kommentar
Luren Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Nei, det er sant. Jeg kjører alt på max i biosen, volt, spenning etc. Temperaturen stiger opp mot 65 grader når jeg spiller spill som q2cswar3. Er dette veldig høy temperatur? Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Kan vi få fullt oppsett av maskinen din, samt skjermbiler av resultater i sisoft sandra og 3dmark ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg kjører min 2.4 p4 prosessor på 3.5gz @ 50 grader idle. Har boxed vifte, og 1 kabinettvifte. Har asus p4b533-v hovedkort. Etter det jeg har forstått skal dette være veldig usansynlig, men jeg har altså gjort det. Jippi? HELT unormalt. Få se en WCPUID screenshot. Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Ja dette kan stemme faktisk! Fattern jobber i IBM og har mottatt en cpu fra Intel. Den viser 2.4GHZ i Bios men den er egentlig 3.2! Så dette er slett ikke umulig. Hvor bestilte du den prosessoren fra? lurer på hvor en webshop har fått en sånn i fra... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Ja dette kan stemme faktisk! Fattern jobber i IBM og har mottatt en cpu fra Intel. Den viser 2.4GHZ i Bios men den er egentlig 3.2! Så dette er slett ikke umulig. Hvor bestilte du den prosessoren fra? lurer på hvor en webshop har fått en sånn i fra... Hæ? 3.2 er ikke sluppet enda og hvordan du kan få dette tviler jeg sterkt på. Den er isåfall klokket og ikke orginalt fra 3.2 Lenke til kommentar
*T* Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har litt store problemer med å godta at intel sånn helt uten videre har produsert en 3,2ghz cpu (uten å sagt noe til noen), for så å merket den med 2,4ghz.... :-? Men hey, jeg har tatt feil før... Legg ut en screenshot da vel, tar deg ikke lang tid det. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 tror du bør belage deg på å kjøpe ny cpu snart http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...threadid=115166 Lenke til kommentar
kindings Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 tror du bør belage deg på å kjøpe ny cpu snarthttp://forum.oc-forums.com/vb/showthread.php?s=&threadid=115166 Dette er vel noe som har skjedd i enkeltilfeller. Og rammer visstnok helt bestemte CPUer etter det jeg har hørt. Jeg har også en [email protected] som jeg har kjørt i flere mnd nå uten problemer. At overklokking kan skade og forkorte livet på CPU er noe alle som overklokker er/bør være klar over. Intel advarer også ganske kraftig mot overklokking, med min CPU fulgte det med en lapp som sa at overklokking kunne føre til skader på CPU(i praksis drepe). For Intel er det sef ingen ulempe at folk overklokker og ødelegger CPUer, de tjener penger på å selge dem uansett hva folk gjør med dem i etterkant. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Tja .. med tanke på at 1.6 i sin tid lett kom opp i 2.4 og mer med luftkjøling synes jeg ikke dette er så VELDIG usansynlig .. Blir vel litt lettere å svelge hvis du hiver opp non screenshits da :-) hva slags kjøling har du ? Lenke til kommentar
Luren Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Hei igjen. Jeg er på arbeid nå, skal hive opp screenshot når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Hei igjen. Jeg er på arbeid nå, skal hive opp screenshot når jeg kommer hjem. Vi venter i spenning?!! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg kjører alt på max i biosen, volt, spenning etc. Da er det ikke sikkert du har HDD, eller CPU så spessielt lenger. HDD har en tendens til å ryke ved ekstrem overklokking. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Og den er 100% stabil ved full load? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg kjører alt på max i biosen, volt, spenning etc. Da er det ikke sikkert du har HDD, eller CPU så spessielt lenger. HDD har en tendens til å ryke ved ekstrem overklokking. Jeg har sett andre prøve seg med denne, men jeg har overklokket i flere år nå uten problemer med HDer. Jeg ser liksom ikke helt hvordan en overklokket CPU kan gjøre skade på HDer, med mindre varmeutviklingen er ekstrem, men overklokker man bør man ha litt orden på temperaturer etc. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg kjører alt på max i biosen, volt, spenning etc. Da er det ikke sikkert du har HDD, eller CPU så spessielt lenger. HDD har en tendens til å ryke ved ekstrem overklokking. Jeg har sett andre prøve seg med denne, men jeg har overklokket i flere år nå uten problemer med HDer. Jeg ser liksom ikke helt hvordan en overklokket CPU kan gjøre skade på HDer, med mindre varmeutviklingen er ekstrem, men overklokker man bør man ha litt orden på temperaturer etc. Dette har en meget enkelt forklaring: Når man overklokker en CPU med FSB så øker man samtidig hastigheten på PCI-bussen, og som kjent sitter IDE-kontrolleren på PCI-bussen. Dette kan ha meget uheldige resulater for harddisken (og PCI-kort), fra korrupte filer til totalt havari. En del P4-hovedkort kan låse PCI-hastigheten slik at dette ikke blir noe problem, dette er desverre noe f.eks Athlon-hovedkort mangler. Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Når kommer de etterlengta screenshotsa? Jeg gleder meg til og se dem... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 For noe vrøl :-D Et kjapt søk på databasen til www.overclockers.com tilsier at Luren har fått solstikk ut av dimensjoner ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå