Gå til innhold

Kjøp av digitalkamera til rundt 2-3500kr,første kamera.HJELP

Anbefalte innlegg

Hei.. :D

Kravene mine er at jeg må ha Optisk Zoom, 2MP og at det er litt lite, ellers orker ejg ikke ta det med meg tenker ejg..

Kanskje et av disse? :

Canon Ixus v2 :wink:

Canon Powershot a40

Olympus c220z

Fuji a204z

Fuji a303z

Jeg vet ikke om jeg vil bruke så mye som rundt 3300, som ixus koster..men er det verdt det? Hva anbefaler dere? Jeg er helt nybegynner.. Og vil ha et greit nok kamera til en ikke for høy pris.. Kan dere hjelpe meg? Og jeg må vel kjøpe mer minne og batteri og lader også. Følger oppladbare batterier og lader med noen av de kameraene?

Daniel :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Canon Ixus (den første versjonen) og synes ikke dette kameraet er spesielt bra. Bildekvaliteten er middels god, men blitsen er utrolig dårlig, og egner seg nesten kun til å ta bilder ute og i godt lys. Mulig dette er bedre på v2. Batteri og lader følger med her, men den bruker et dyrt spesialbatteri, og du trenger trolig mer enn ett.

Anbefaler sterkt at du kjøper et kamera som bruker standard AA batterier, det er både praktisk og billig. Et sett med 4stk og lader koster rundt 150,- på clas ohlson.

Vil nok anbefale olympus sitt kamera, da jeg har gode erfaringer med de. c220 har dessuten gjort det rimelig bra i tester. Fuji kameraene har jeg ingen erfaring med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...