Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"NY"Pc går av og på med 2sek mellomrom


Anbefalte innlegg

Hei folkens

 

Har nettopp satt sammen ny maskin(kun beholdt strømforsyninga som ikke var mer enn ett år)

 

Når jeg trykker start hører jeg noe starte,vifta på cpu gir ett lite rykk og stanser så stanser oppstarten og det går ca 2sek så gjentar det hele seg.

 

Har følgende deler Intel Core Duo E6600

Gigabyte GA-965P-DS3

MSI GeForce 8800 GTS 320Mb

GeIL DDR2 PC6400 Ultra 4x1Gb

 

Ny HD av typen raptor 74Gb samt at jeg har tenkt å innstallere Vista Home Premium 64-bit.

 

Strømforsyninga er enThermaltake 460W(ser det står support P4 LGA775 på den)Kan dette ha noe med saken å gjør siden det står spesifisert P4?

 

Håper noen kan hjelpe meg her da det er første gang jeg setter sammen en maskin og fikk en noe uventet start.Var kanskje ikke så smart dette er tanken som nå slår meg.:)

 

Idi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hva har du prøvd av feilsøking,? Ta og prøv og start pc-en opp med kun nødvendig utstyr som hk,skjermkort,cpu,minne. Ta og ha kun 1 minnebrikke i.

Funker ikke det prøve og ta ut hovedkorte fra kabinette og sette det på hovedkort eska di, funker det da så er det nok noe kortsluting i kabinette ditt en plass, det kan godt hende du har monter for mange avstand stykker.

 

Lenke til kommentar

Om du ikke har montert avstandsstykker mellom hovedkort og kabinett så kan du få mange rare små feil.. men dette har vært nevnt før, så jeg utdyper ikke mer.

 

var borti en helt identisk feil på en maskin for en uke siden, og der løste jeg problemet ved å ta av prosessorkjøleren og sette den på igjen, og sikret meg at alle fire festeklips satt ordentlig fast. (de skal klikke fast, og ikke komme opp igjen om du trekker litt i dem.)

har du feks bare to klips fast, så får du ujevn kjøling, og overopphetingsbeskyttelsen slår av pc'en.

 

kan jo også nevne at før jeg testet dette, så tok jeg ut minnebrikken og satte den i et annet spor, nå også sikret meg at den satt korrekt fast.

 

lykke til med prøving og feiling, og med å ha bygget din første maskin :)

Lenke til kommentar

Hei folkens og takk for responsen

 

Det ser nå ut til at problemet er løst.

 

Fant i en tråd at en burde resette CMOS på alle nye hovedkort og etter at jeg kortsluttet de to pinnene der noen sekunder så virket alt knirkefritt etterpå.

 

Skikkelig fornøyd me meg selv nå , he he eh

Hilsen Idi

Lenke til kommentar
Hei folkens og takk for responsen

 

Det ser nå ut til at problemet er løst.

 

Fant i en tråd at en burde resette CMOS på alle nye hovedkort og etter at jeg kortsluttet de to pinnene der noen sekunder så virket alt knirkefritt etterpå.

 

Skikkelig fornøyd me meg selv nå ,  he he eh

Hilsen Idi

8961092[/snapback]

Ja Noen er så heldige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...