Gå til innhold

Spørsmål om Mini ITX-Kort, til serverbruk.

x-ith

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest litt om Mini ITX-kort, og fant et som støttet Core 2 Duo. Men jeg finner ikke igjen siden jeg leste om det. Er det noen som har erfaring med et slikt kort, som kanskje kan hjelpe meg med hva slags bruk den passer til?

Skal i hovedsak hoste; FTP-server (for privat bruk), WarServer (1on1), ta opp streams og "firstperson-footage," hjemmeside og Medielagring.

Har lagt merke til at de fleste Mini ITX-kort bare har en PCIe-slot. For å ta opp streams og "firstperson-fottage," holder det med det integrerte skjermkortet som er på ITX-kortet? Eller må jeg bruke en sånn? Jeg har ett nVIDIA skjermkort og Hauppage Videokort som kan inn i dette systemet.

Dersom noen har linker til Mini ITX-kort, eller generell informasjon, tester eller annet, så setter jeg stor pris på hjelp :)

Endret av x-ith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant det, men det var en Intel Core Duo, noen som kjenner til det?

Hadde håper jeg kunne bygge ut en Mini ITX-server når jeg skal oppgradere min kommende Intel Core 2 Duo E6600, og putte i ITX-kortet. Noen som har informasjon om hva forskjellene er på disse to Prosessortypene?

EDIT: Fant denne linken på Intel sin hjemmeside: Intel Core Duo.

Og denne på Wikipedia om Intel Core Duo.

Ser ut til at det er en 32-bit prosessor på x86 arkitektur, altså med samme oppbygging som mobile enheter.

Noen som har erfaringer om ytelse på slike ITX-kort?

Endret av x-ith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...