Gå til innhold

mulig og fjerne "støy\knitring" på en sang?

just_me

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes en god neve programvare som kan dette, med vekslende hell. Det er ikke enkelt å få et godt resultat, men Sony Soundforge og Adobe Audition 2 er ganske gode på dette, hvis du lærer deg å bruke programmet. De koster ganske mye penger.

Det finnes sikkert mange andre programmer som kan fikse dette, også.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

SoundForge har ingen slike verktøyer som er meg bekjent, kun de mest elementære og enkle verktøyene. Men man kan bruke f.eks Waves 4 som plugin i SoundForge, og det er en par kjempegode verktøyer i Waves 4 for å fjerne susing, knitring, popping, osv.

Jeg har hatt veldig stor suksess med X-Crackle, X-Hum, X-Noise og X-Click.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
SoundForge har ingen slike verktøyer som er meg bekjent, kun de mest elementære og enkle verktøyene. Men man kan bruke f.eks Waves 4 som plugin i SoundForge, og det er en par kjempegode verktøyer i Waves 4 for å fjerne susing, knitring, popping, osv.

Jeg har hatt veldig stor suksess med X-Crackle, X-Hum, X-Noise og X-Click.

8960972[/snapback]

SoundForge har jo Noise reduction pack tilgjengelig. Tror den leveres som standard i versjon 7. Dessuten er det gode muligheter for å gjre dette manuel i Soundforge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
jeg mener at jeg kom forbi det en gang. at audacity kunne det?? hvis jeg ikke tar feil da. programmet er jo gratis og

8961482[/snapback]

Audacity kan fjerne en del støy, men da må man skaffe en støyprofil. Dvs at man må merke et område med kun støy, og så fjerner Audacity lyder som ligner på sporet. Desverre pleier ganske mye av lyden bli fjernet :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...