just_me Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 mulig og fjerne "støy\knitring" på en sang? hvordan? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Det finnes en god neve programvare som kan dette, med vekslende hell. Det er ikke enkelt å få et godt resultat, men Sony Soundforge og Adobe Audition 2 er ganske gode på dette, hvis du lærer deg å bruke programmet. De koster ganske mye penger. Det finnes sikkert mange andre programmer som kan fikse dette, også. Endret 27. juni 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) SoundForge har ingen slike verktøyer som er meg bekjent, kun de mest elementære og enkle verktøyene. Men man kan bruke f.eks Waves 4 som plugin i SoundForge, og det er en par kjempegode verktøyer i Waves 4 for å fjerne susing, knitring, popping, osv. Jeg har hatt veldig stor suksess med X-Crackle, X-Hum, X-Noise og X-Click. Endret 28. juni 2007 av skag1 Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 jeg mener at jeg kom forbi det en gang. at audacity kunne det?? hvis jeg ikke tar feil da. programmet er jo gratis og Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 SoundForge har ingen slike verktøyer som er meg bekjent, kun de mest elementære og enkle verktøyene. Men man kan bruke f.eks Waves 4 som plugin i SoundForge, og det er en par kjempegode verktøyer i Waves 4 for å fjerne susing, knitring, popping, osv.Jeg har hatt veldig stor suksess med X-Crackle, X-Hum, X-Noise og X-Click. 8960972[/snapback] SoundForge har jo Noise reduction pack tilgjengelig. Tror den leveres som standard i versjon 7. Dessuten er det gode muligheter for å gjre dette manuel i Soundforge. Lenke til kommentar
Hvordangaardet Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 jeg mener at jeg kom forbi det en gang. at audacity kunne det?? hvis jeg ikke tar feil da. programmet er jo gratis og 8961482[/snapback] Audacity kan fjerne en del støy, men da må man skaffe en støyprofil. Dvs at man må merke et område med kun støy, og så fjerner Audacity lyder som ligner på sporet. Desverre pleier ganske mye av lyden bli fjernet Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 dersom det bare er 1 sang eller et par stykker så kan jeg fikse det... bare send en PM om du er interessert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå