Gå til innhold

Problemer med GTA: San Andreas (PC)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har i lengre tid spillt GTA San andreas, både med koder og uten koder. Jeg har imidlertid holdt meg bare til ingame koder, ikke noe trainere osv.

Men etter jeg formaterte noen måneder tilbake, tenkte jeg at jeg skulle installere GTA igjen, men det er et problem

Installasjonen går fint, og det funker å gå inn på spillet, men her starter problemet. Uansett om jeg trykker new game eller en load (jeg testet senere med min egen savegame som jeg har tatt vare på) så går spillet alt for fort :( Fortere enn det skal kunne gå, selv med "SPEEDITUP" koden, og jeg har ikke brukt noen koder siden før formateringen.

Jeg har også etterhvert prøvd å skrive "SLOWITDOWN" for å få det til å gå saktere, og det virker som det fungerer i 1 sec, før den får fort igjen.

Jeg har også prøvd å oppdatere, og avinstallere, slette alle mapper som tilhører, og installere fra en venns GTA SA CD.

Nå er jeg imidlertid tom for ideer, og derfor spør jeg dere om hjelp :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et dobbeltkjerne-problem foresaket av CPU-en din. Har ikke opplevd det selv, men jeg har lest mange tilfeller hvor spill, deriblant GTA SA, går nesten dobbelt så fort fordi man har en prosessor med dobbeltkjerne. Fant en løsning på et annet forum som du kan prøve:

To solve the problem, alt-tab (or use the windows key) from the game to your desktop and press ctrl – alt – del to bring up the task manager. Under the processes tab select the GTA SA program that’s running, right click and click on Set Affinity. Under this menu untick CPU 1 (Leaving only CPU 0). The game will now run properly.
Lenke til kommentar
Det er nok det som andir sier. Har selv hørt om mange problemer hvor spillet går raskere enn normalt pga dobbelt-kjerne prosessor.

8956937[/snapback]

Vel, det vet jeg det ikke er. Se signatur. Jeg har ikke dual core atm. og da jeg hadde det fungerte det helt fint.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Ekke D prosessorene Dual core light? Uansett kan det godt hende du har hyper-threading, som også kan fororsake samme problem.

8957312[/snapback]

ikke CELERON D. Det gjelder bare Pentium D. Denne er singlecore.

EDIT: Den har heller ikke hyper-Threading. en kjerne i BIOS, en kjerne i CPU-Z og en kjerne i oppgavebehandler.

Forøvrig mener jeg at man ikke kan få Celeron med Hyper-Threading.

Jeg tror problemet kan være at CPUen kjører på 5 Ghz, som er en godf del over normalen, at det lager noen problemer. Det fungerte jo før jeg byttet CPU, ellers er alt helt make.

Det er nokså usansynlig at det er CPUen, men det er som sagt en muliget. Får teste å klokke ned og se om jeg fortsatt har det sammme problemet.

EDIT2: Det er faktisk CPUen. på 5 Ghz går tingene alt for fort, men testet nettop på 4 ghz, med nøyaktig samme instillinger på alt annet. Da var det fint. Nå skal jeg se hvor smerteterskelen går. Jeg tipper akkurat 5 Ghz, så det skal gå fint med 4.95 Ghz.

EDIT3: 4.5 Ghz var bare enda verre.

Endret av christopher909
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du kan også prøve å kjøre det i kompatibilitetsmodus for Windows 98, som du fikser ved å gå inn på egenskaper til snarvei-ikonet.

8957572[/snapback]

Det funket :thumbup:

Takker.

Tråden er løst, og kan godt stenges eller forsvinne sakte fra førstesiden :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...