Vaskebalje Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Går det an å samkjøre flere PSU'er, slik at man kan f.eks ha 1 på GPU og HDD's, og en annen til resten? Lurer fordi jeg har en ekstra 350W PSU liggende, og det er min nåværende PSU som hindrer meg i å klokke mitt 8800 GTS kort lenger;) Hvis det er mulig, hvordan? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 skal kunne gå an ja, men du må koble sammen noen ledninger for å få PSUen i gang. Hvorfor kjøpte du ikke nye PSU samtidig med skjermkort? Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) skal kunne gå an ja, men du må koble sammen noen ledninger for å få PSUen i gang. Hvorfor kjøpte du ikke nye PSU samtidig med skjermkort? 8956591[/snapback] Gjorde det, men en billig en Blir nok ny etterhvert igjen regner jeg med Noen som vet hvilke ledninger? Endret 27. juni 2007 av Vaskebalje Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 BumP! Vil helst ha greie på dette, vil greie 11k i 3dmark 06! xD Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 push me 8957113[/snapback] Takk skal du ha:D Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Eller enklere: se øverst på denne linken Da slipper du den frakten. Lenke til kommentar
jchoft Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 bump! kjekt å vite. den linken er forresten til en psu-jumpstart med 20 pin hk kabel. Hvordan teller man når man bruker 24 pin hk kabel? /jchoft Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) den ekstra 4pinsdelen kobles på høyresiden i forhold til bilde. Det er en extension som ikke påvirker de resterende 20 pinner. Du kan i forhold til bildet der bare ignorere de siste 4 pinnene på høyresiden. Du ser det forresten på fargekodene på ledningene også. Tynn grønn (power good) mot svart (jord). Det er forresten viktig at begge strømforskynerene står med felles jord. Det kan oppnås ved at begge nettkontaktene jordes, eller ved at det kobles en ledning mellom en svart leder på hver av strømforskynerene. Endret 28. juni 2007 av jonepet Lenke til kommentar
Vaskebalje Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Sitter her nå med en "Tjuvkoblet" PSU som ligger oppå kabinettet i tillegg til den inni! Takk for tipset;D Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er jo egentlig genialt da. Kunne spart mye på å ikke måtte kjøpe ny psu hvis man hadde en gammel en liggende. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er jo egentlig genialt da. Kunne spart mye på å ikke måtte kjøpe ny psu hvis man hadde en gammel en liggende. 8968887[/snapback] Det kan man jo si, men det er ikke den "safeste" måten å løse et slikt problem på. Den pin'en leder strøm og er sånn sett unsafe og i tillegg ser det jo ikke spesielt smutt ut med to PSU'er i en maskin (med mindre du har en grisediger tower). Dessuten tror jeg at med to PSU'er på 300W så bruker du mer strøm (pga tap i strømforsyningen) en med en på 600 (<--- ren antakelse) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå