Cookiebird Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Tenkte å anskaffe meg polarfilter, og lurer bare på hvor man kan få tak i dette, og eventuelt hvor mye det koster? EDIT Beklager at jeg horer sånn rundt. Lette faktisk etter en "Spørsmål og svar"-del, men da jeg ikke fant den postet jeg her. Kunne noen mod'er flyttet denne? Endret 27. juni 2007 av Cookiebird Lenke til kommentar
Arvid Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg ville tru', men er ikke helt sikker, på at det er å finne i en fotobutikk. Arvid Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg ville tru', men er ikke helt sikker, på at det er å finne i en fotobutikk. Arvid 8961830[/snapback] Jeg vil tro, men er ikke sikker, på at det ikke er å finne på Elkjøp og de andre kjedene som har kastet jeg på digital-bølgen. Pris avhenger av kvalitet og filterstørrelse. Fra ca 400,- til 4000,- Tom Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg vil tro, men er ikke sikker, på at det ikke er å finne på Elkjøp og de andre kjedene som har kastet jeg på digital-bølgen. Det er nok best å gå til en seriøs fotobutikk ja, da man gjerne har mer ekstrautstyr der. Men å opprettholde disse butikkene er tydeligvis ikke så viktig når mange kjøper kamera. Da er Elkjøp, Lefdal og lignende mer viktige fordi man er gnien og vil spare en hundrelapp eller to. Hvor skal dere jeg snakker om her, gå når dere trenger ekstrautstyr i løpet av kortere tid enn en selger i Hong Kong klarer å sende det til dere etter kjøp på Ebay? Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Helt sant. Satser på at jeg finner en fotosjappe i Paris der det er mulig å gjøre seg nok forstått til at jeg kan få tak i pola-filteret som ligger under glassdisken. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Jeg vil bare nevne for trådstarter at det heter polafilter, ikke polarfilter. Det har nemlig ingenting med fotografering i polare strøk å gjøre, selv om et polafilter vil være kjempefint å ha på Nordpolen. Det er en forkortelse av polarizer/polariseringsfilter, d.v.s. det fungerer omtrent som polaroidsolbriller, det polariserer bort uønskede reflekser i mer eller mindre blanke overflater, slik at det ikke blir et "slør" over fargene, for å si det enkelt. Det er også mye brukt til å ta bilder av vann, for uten refleksene i vannoverflaten, så kan du ta skarpe bilder av det som er under vannet. Endret 30. juni 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg vil vel si at den største nytten er til å øke kontrasten i himmelen ved landskapsbilder, dvs. for å få dypere blåfarge eller gjøre skyer mer dramatiske. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå