Gå til innhold

Øker frakten etter bestilling *update*


Anbefalte innlegg

Handlet nylig hos en nettbutikk i utlandet og var glad og fornøyd. Nå får jeg en mail om at kalkulatoren deres klarte å kalkulere feil frakt. Det er greit nok det, frakten var nå plutselig av en annen verden (600 kr) dette er langt fra reell pris. Greit nok tenker jeg, da kansellerer jeg ordren. Det jeg da oppdager er at de faktisk har sendt ordren!

 

Nå ser jeg for meg en masse rabalder. Priser meg lykkelig over at jeg betalte gjennom paypal og ikke direkte med VISA, da hadde de vel bare trukket det ekstra beløpet fra kontoen min.

 

Hvis de nekter å dekke returporto kommer jeg til å beholde varen som gissel.

 

 

Leverer DHL på kvelden? Den ble sendt fra Oslo kl 13:46 i dag, vil jeg få den i kveld?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At de tok feil frakt er deres ansvar. Når de allerede har sendt varen kan jo du fortelle de at du ikke akter å betale denne frakten (pga at den ikke var avtalt når varen ble kjøpt, det ble for dyrt totalt sett, etc.) Så kan de jo velge om de vil betale (dobbel?) frakt uten å få et salg, eller om de vil ta ansvar for feil i kalkulatoren sin og la deg få varen for avtalt pris.

 

Hvilket land/butikk var det snakk om. Slike ting får jo alltid litt andre dimensjoner når det er utenlands. Ikke sikkert de har de samme angrefristlovene som vi har f.eks.

Lenke til kommentar

De hadde egen supplier som sendte ut varene, derfor har de nok ikke oppdaget feilen raskt nok. Det totale beløpet (varen + frakt), ble mer enn doblet, noe som jeg fortsatt stusser over, hvordan kan frakten være så dyr? Må være noe form for super express elns.

 

Jeg tilbød meg å sende tilbake varen, mot at jeg fikk tilbakebetalt returporto. Fikk til svar at jeg kunne sende produktet tilbake, men supplieren ville ikke dekke returporto. I samme mail stod det at jeg bare skulle beholde produktet og at de skulle ta tapet. :thumbup:

 

De har forøvrig også en utmerket email-supporttjeneste, har hele tiden fått svar etter få timer.

 

lunsfordmarineelectronics

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Dette er butikkens annsvar. Ideelt sett skulel de ha holdt utsendelsen av varen, tatt kontakt med deg og hørt om du godtok den nye prisen, og så evt. sendt ut eller kansellert. Når de har valgt å ta den avgjørelsen uten ditt samtykke, så er ikke du annsvalig for det.

 

Det jeg ikek forstår er hvordan pengene ligger ann... er det så at de ikke har fått mer betalt enn den originalt avtale prisen? I så tilfelle så er dette null problem, du bare sier til dem at de kan fint nøye seg med å velge mellom å enten betale returfrakten og få igjen varen slik at salget annulleres, eller de kan velge å la deg få betale original pris.

 

Normale mennsker vil da velge sistnevnte... logisk nok. Dersom de ikke velger noen av de to, så må du bare sette deg på bakbena og si at da behodler du varen inntill de får bestemt seg. De har så og si ingen måte å gjøredeg noe på fra utlandet, og selv om de valgte noen retslig handliing (noe som aldri vil sje over et slikt beløp) så har du all dokumentasjon på din side av saken...

 

Har du allerede gitt dem for mye penger derimot, så er det mer slit... men det var ikke slik jeg leste det ihvertfall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Ikke rart frakten koster skjorta, DHL er svindyre.

8959867[/snapback]

Men til gjengjeld tar det maks 3 dager og leveres på døren. DHL er for øvrig som regel billigere enn konkurrentene.

8960289[/snapback]

5 dager, ingen pakke, regner med at jeg får den i dag da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...