^fmj Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Handlet nylig hos en nettbutikk i utlandet og var glad og fornøyd. Nå får jeg en mail om at kalkulatoren deres klarte å kalkulere feil frakt. Det er greit nok det, frakten var nå plutselig av en annen verden (600 kr) dette er langt fra reell pris. Greit nok tenker jeg, da kansellerer jeg ordren. Det jeg da oppdager er at de faktisk har sendt ordren! Nå ser jeg for meg en masse rabalder. Priser meg lykkelig over at jeg betalte gjennom paypal og ikke direkte med VISA, da hadde de vel bare trukket det ekstra beløpet fra kontoen min. Hvis de nekter å dekke returporto kommer jeg til å beholde varen som gissel. Leverer DHL på kvelden? Den ble sendt fra Oslo kl 13:46 i dag, vil jeg få den i kveld? Endret 29. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvilken nettsjappe er det snakk om? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Kan vel bare la vær å hente varen på posten så blir den sendt i retur etter 2 uker. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Kanskje ikke helt moralsk riktig, men du kan jo bare gi blaffen, for det er lite de kan, eller kommer til å gjøre, når det er et såpass lite beløp. Lenke til kommentar
kfs Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 At de tok feil frakt er deres ansvar. Når de allerede har sendt varen kan jo du fortelle de at du ikke akter å betale denne frakten (pga at den ikke var avtalt når varen ble kjøpt, det ble for dyrt totalt sett, etc.) Så kan de jo velge om de vil betale (dobbel?) frakt uten å få et salg, eller om de vil ta ansvar for feil i kalkulatoren sin og la deg få varen for avtalt pris. Hvilket land/butikk var det snakk om. Slike ting får jo alltid litt andre dimensjoner når det er utenlands. Ikke sikkert de har de samme angrefristlovene som vi har f.eks. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) De hadde egen supplier som sendte ut varene, derfor har de nok ikke oppdaget feilen raskt nok. Det totale beløpet (varen + frakt), ble mer enn doblet, noe som jeg fortsatt stusser over, hvordan kan frakten være så dyr? Må være noe form for super express elns. Jeg tilbød meg å sende tilbake varen, mot at jeg fikk tilbakebetalt returporto. Fikk til svar at jeg kunne sende produktet tilbake, men supplieren ville ikke dekke returporto. I samme mail stod det at jeg bare skulle beholde produktet og at de skulle ta tapet. De har forøvrig også en utmerket email-supporttjeneste, har hele tiden fått svar etter få timer. lunsfordmarineelectronics Endret 27. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Dette er butikkens annsvar. Ideelt sett skulel de ha holdt utsendelsen av varen, tatt kontakt med deg og hørt om du godtok den nye prisen, og så evt. sendt ut eller kansellert. Når de har valgt å ta den avgjørelsen uten ditt samtykke, så er ikke du annsvalig for det. Det jeg ikek forstår er hvordan pengene ligger ann... er det så at de ikke har fått mer betalt enn den originalt avtale prisen? I så tilfelle så er dette null problem, du bare sier til dem at de kan fint nøye seg med å velge mellom å enten betale returfrakten og få igjen varen slik at salget annulleres, eller de kan velge å la deg få betale original pris. Normale mennsker vil da velge sistnevnte... logisk nok. Dersom de ikke velger noen av de to, så må du bare sette deg på bakbena og si at da behodler du varen inntill de får bestemt seg. De har så og si ingen måte å gjøredeg noe på fra utlandet, og selv om de valgte noen retslig handliing (noe som aldri vil sje over et slikt beløp) så har du all dokumentasjon på din side av saken... Har du allerede gitt dem for mye penger derimot, så er det mer slit... men det var ikke slik jeg leste det ihvertfall. -Stigma Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Pakken er faktisk send med DHL: Worldwide express. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ikke rart frakten koster skjorta, DHL er svindyre. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Ikke rart frakten koster skjorta, DHL er svindyre. 8959867[/snapback] Men til gjengjeld tar det maks 3 dager og leveres på døren. DHL er for øvrig som regel billigere enn konkurrentene. Endret 28. juni 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Leverer DHL på kvelden? Den ble sendt fra Oslo kl 13:46 i dag, vil jeg få den i kveld? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Ikke rart frakten koster skjorta, DHL er svindyre. 8959867[/snapback] Men til gjengjeld tar det maks 3 dager og leveres på døren. DHL er for øvrig som regel billigere enn konkurrentene. 8960289[/snapback] 5 dager, ingen pakke, regner med at jeg får den i dag da. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Du får krysse fingrene for at du ikke får samme fortollingsgebyr som meg Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Mange kroner var det på? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 419 kroner, og det bare for å sjekke at pakken hadde en verdi under 200 kroner, altså fritatt for avgiftsberegning. Les tråden jeg linket til så får du mer info. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Aha, så ikke linken. I alle dager, det er jo helt merkelig. Ikke noen pakke i dag heller, kan ikke si at dette var spesielt express. Endret 30. juni 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå