TEE Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Nei, feil. Har ganske bra oversikt. SHG.NO hadde ikke hadde ikke tapt en krone på å gjøre dette. 8962839[/snapback] Rabatt, arbeidstimer, frakt. Tror nok ikke du har helt oversikt over hvor mye en webshop tjener på det de selger om du tror de ikke hadde tapt på den "dealen" der. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) --------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Nei, feil. Har ganske bra oversikt. SHG.NO hadde ikke hadde ikke tapt en krone på å gjøre dette. 8962839[/snapback] Rabatt, arbeidstimer, frakt. Tror nok ikke du har helt oversikt over hvor mye en webshop tjener på det de selger om du tror de ikke hadde tapt på den "dealen" der. 8962909[/snapback] Uenig med deg igjen. Men takk for responsen. 8963099[/snapback] Kan du ikke legge frem regnestykket ditt på hvor mye butikken ville tjent på å selge deg en vare med rabatt da? Jeg ser du sier du er uenig og at du har god oversikt over hvor stor fortjeneste SHG har på det de selger. Da synes jeg du kan komme med litt mer enn "uenig". Siden du har alle disse faktakunnskapene, vis oss regnestykket som sier at de ville tjent på å selge en vare med rabatt, inkludert arbeidstimer og fraktkostnader. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) - Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Her fikk webshoppen det akkurat som de ville, de satset på dårlig kundeservice og vant, dermed har de sppart inn mange maskiner for alle vet at god service koster penger . SHG.NO derimot satser heller på dårlig kundeservice og sparer penger her fordi de vet at de fleste missfornøyde kundene gir opp og ikke gidder ta saken vidre,ergo dobbelt fortjeneste og sannsyneligvis uten at andre enn den missfornøyde kunden forlater sjappa . Heldigvis for meg oppviste de sin elendige service allerede forste gang jeg var i kontakt med dem og jeg klarte da å avbestille hele greia . Lenke til kommentar
candymann Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Men det beviser jo en stor glitch i RMA systemet. Feilen hos meg er periodisk, den kan gå ukevis før den skjer. SHG testet den i fire dager og fant ingen feil! Så lenge jeg har dokumentert feil med video burde det ha vært godt nok. 8958036[/snapback] Joda, skjønner hva du mener. Men dersom vi skal følge den logikken, så vil jeg jo si at 300 reboots uten feil er bevis godt nok på at den ikke har oppstartsproblemer. 8958196[/snapback] Og hvem sier at de har gjort 300 reboots? Kan de bevise dette eller har de noe de kan vise til at dette stemmer?? Trur ikke det. Et litet regnestykke: 300 reboots a 30 sekunder = 150 minutter At noen tekniker der har gjort dette har jeg vanskeli å tru (over 4 dager).... Må man tro på alt de sier? Ikke gi deg, ta kontakt med forbrukerrådet for å få hjelp. Og en annen sak: be shg sende dokumentasjon på alle tester/ resultater de har gjennomført..... Dette har du rett til da du har betalt testgebyr. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Og hvem sier at de har gjort 300 reboots? Kan de bevise dette eller har de noe de kan vise til at dette stemmer?? Trur ikke det.Et litet regnestykke: 300 reboots a 30 sekunder = 150 minutter At noen tekniker der har gjort dette har jeg vanskeli å tru (over 4 dager).... 8964296[/snapback] Ærlig talt, dersom du ikke har snøring på hvordan testing av en maskin gjøres, bør du like godt la være å uttale deg 1) Det finnes programpakker, både gratis og "service center edition" versjoner, som gjør benchmarktester, reboottester, kjører RAM-tester og stresstester CPU. 2) Siden de brukte 3DMark, skal jeg gå ut fra at de tok gratisversjon av andre tester, og dermed brukte den enkleste reboottesten: Høyreklikk -> Ny -> Tekstfil -> Skriv inn "shutdown -r -t 60" (for å være sikker på at alle bakgrunnsprogrammer starter opp) -> Lagre som "reboot.bat" -> Plasser i Oppstart under Startmenyen -> Start maskin på nytt og la stå å reboote til man har testet lenge nok. Men du innbiller deg kanskje at man sitter og skrur av og på maskinen hele tiden? Edit: Bevis på antall reboots er enkelt. Eventlogg. Nei, det er ikke det tråden handler om. Du kan lage en ny forumstråd hvor folk gledelig vil diskutere med deg. Det var du som kom med påstanden om at de ville ha tjent på det du foreslo, og den påstanden kom du med i denne tråden. Når jeg har sagt at fortjenesten på produkter er for lav til at de ikke ville tapt på det, sier du at du har god oversikt, og derfor er uenig. Når jeg ber deg vise hvordan de ville tjent på det, så har det ikke lenger noe med saken å gjøre? Det er svar godt nok på hvor god oversikt du har. Endret 28. juni 2007 av TEE Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) --------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
candymann Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Så Hensin, har du fått noe analyse/ test resultater på papier/ mailvedlegg som viser at de har gjort 300 reboots eller de mengdene med 3dmarks loops de har kjørt uten problemer? Du har jo betalt for "testjobben" så det skulle bare mangle at du ikke har fått dem. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hva slags hardware har du? Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) ------------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå