hensin Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) ........... Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har lite lyst til å sende den til eksternt verksted for å betale 450kr timen for komponent testing. Mener selv filmsnuttene og den dokumentasjon jeg selv har lagt ved til shg, samt sendt inn pcen 4 ganger er nok "bevis". Jeg hadde jo aldri i verden sendt inn en velfungerende pc. 8957500[/snapback] Siden den ikke feiler når de har den til testing kan det tyde på at det er noe lokalt hos deg som skaper feilen, og dermed har du ikke noen reklamasjonssak. Det eneste du kan gjøre for å bevise feil er da å få en uavhengig tredjepart til å teste. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) --------------------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Men det beviser jo en stor glitch i RMA systemet. Feilen hos meg er periodisk, den kan gå ukevis før den skjer. SHG testet den i fire dager og fant ingen feil! Så lenge jeg har dokumentert feil med video burde det ha vært godt nok. 8958036[/snapback] Joda, skjønner hva du mener. Men dersom vi skal følge den logikken, så vil jeg jo si at 300 reboots uten feil er bevis godt nok på at den ikke har oppstartsproblemer. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) ------------------ Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Så kommer " Kunden har alltid rett " sitatet inn. 8958837[/snapback] "Kunden har alltid rett" er sterkt overdrevet, og finnes ikke noe sted i Forbrukerrettighetene. Det er opp til deg å sannsynliggjøre en produksjonsfeil, noe du ikke har klart å gjøre enda. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) --------------------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
GrH Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 minner meg sterkt om noen I/O feil mellom Disk kontroller og chipsett / mellom sør og nord brikke ... Konkuldert : Deffekt Hk Det med at de tester den i 4 dager er jo på en måte greit ... men når du sier at det er Periodisk feil så burde de teste den over TIIID ... ( du sa vell det ja ?) og det at de har testet den 300 reboots ... den har sikkert gått dirkete av på av på av på av på av på ... sånn at windows ikke har loadet seg orntlig ( ikke bootet ferdig enda ) ... og viss feks feilen skjer når den har vert ganske så varm ( gjetting ) så får jo ikke de testet det ... når de sier "Computer har været testet med 3Dmark 06 samt Othos" Hvorfor gjør de det ... når feilen ikke er at den klikker under Load / når en har fått startet opp windows ... og det at de har Reebota den 300 ganger på 6 dager ... jeg er litt skeptisk til den jeg ja ( 6 dager fordi at 4 av dagene gikk til med testing av othos) mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 hensin, har du en maskin med dokumentert feil som de ikke klarer å rette etter flere forsøk har du rett på omlevering,altså ny maskin eller hevet kjøpet så enkelt er det. Men etter det jeg har hørt er ikke SGH så enkle på retur/reklamasjon, men stå på du har retten på din side. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) ------------ Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jepp stå på,du har helt klart forbrukerloven på din side. Du har dokumentert problemet,at ikke de finner det eller klarer å løse det er ikke ditt problem. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei. Merkelig problem. Er helt enig i at du har rett på ny PC. Men. Sitter og tenker litt på hendelsesforløpet. Du kjøpte maskinen, den virker i x antall måneder før problemet oppstår. Plugger den ut og sender den inn, men de finner ingen ting. Du får den tilbake og den virker i x antall måneder, før det hele gjentar seg. Kan det være noe krøll med bioschipen? Har du noen gang lagt inn ny bios? Kansje ting (feks. RAM) blir oppdaget feil av en deffekt bios, maskinen blir helt tullete, du plugger ut strømkabelen og sender den inn, og et dårlig batteri resetter bios og ting virker. Bare en tanke som slo meg ut fra hendelsesforløpet. Uansett: Lykke til! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jepp stå på,du har helt klart forbrukerloven på din side.Du har dokumentert problemet,at ikke de finner det eller klarer å løse det er ikke ditt problem. 8959670[/snapback] Siden de ikke finner noen feil kan de konkludere med at dette skyldes forhold hos kunden, og dermed ikke er noe som de kan holdes ansvarlig for. Han har ikke rett på noe som helst før han har sannsynliggjort at det er feil med hardware. Det eneste han har vist så langt er at maskinen feiler når den er hjemme hos han, men ikke når den er hos SHG. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) -------------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) ----------------------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) -------------------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Så får vi se om/når du får problemer med den nye maskinen, om du bruker den gamle hardwaren på nytt. Edit: Når de ikke klarer å fremprovosere feilene du har opplevd, så kan de jo ikke godta en RMA, det sier seg igrunn selv. Har selv handlet fra SHG ved flere anledninger, og ikke hatt noen problemer... Endret 28. juni 2007 av Wibla Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) ----------- Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det som er poenget er at SHG ikke hadde tapt fem flate øre på å tilby meg en maskin tilsvarende shuttelen for en rabbatert pris. Hardwaret kunne shg brukt fra den defekte shuttelen til den "nye". De kunne faktisk tjent noen kroner på det om du ser det fra en synsvinkel. 8961089[/snapback] Tror du har et litt urealistisk bilde på hvor stor fortjeneste det er i å selge PC-komponenter og utstyr. Lenke til kommentar
hensin Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) ------------ Endret 19. juni 2008 av hensin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå