Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ringe shg å gi dem en skyllbøtte, men de sier maskinen funker

så fint da:P?

8956201[/snapback]

 

Jeg har ringt flere ganger, fortalt dem at den ikke fungere. Snakket med dem to ganger idag, men til ingen nytte. Serviceteknikkeren hadde ikke funnet feil.

 

Jeg får tilbake en defekt maskin om et par dager :(

8956220[/snapback]

kjiiipt dra til shg ta med deg maskinen forlang å få snakke med sjefen!

 

 

evt: sjekk skjermkabelen på skjermen din om den har skeve pinner

har den det går det scheis

Lenke til kommentar

De fleste hovedkort har støtte for en tastekombinasjon eller rett og slett ESC-knappen for å komme til POST i stedet for logoen. Med POST har du større sannsynlighet til å finne ut hvor feilen ligger. I mange sammenhenger vil en hengende BIOS-logo tyde på harddiskfeil.

 

Periodiske feil på datamaskiner vil alltid ha en eller annen faktor i maskin- eller programvare som "trigger" et problem. Altså, det skjer ikke helt uten videre, men du trenger heller ikke å stå til ansvar for problemet.

 

Du sier at den har vært inne på reparasjon flere ganger, har de byttet harddisk(er) i noen av gangene?

Lenke til kommentar
Men som jeg skrev ovenfor, er det ikke alltid jeg kommer inn til biosen engang, samt andre ganger kommer den helt frem til hvor jeg får "Disk read error"  Har også filmsnutt på dette som jeg skal få lastet opp.

8956334[/snapback]

Hva med HDD-kablene, har de blitt byttet? Ifølge her er det et kjent problem blant Shuttle.

Lenke til kommentar

Har den vært koblet til samme nettverkskabel/isdn uttak/strømkontakt/samme tastatur osv hver gang feilen kommer? Kan være jordingsfeil, da får en problemer og butikken finner ingenting.

Endret av magnus
Lenke til kommentar

Minner meg om problemer jeg hadde med skjermkort... Det kan være et varmeproblem ev. et strømproblem.. sjekk psu og..

 

Jeg hadde forresten likenende problemer da jeg kjøpte en ferdig pc hos multicom, useriøse nettbutikker sender slikt i retur uten å finne feilen eller konferere med deg om problemene før den sendes tilbake.

Jeg har selvsagt blitt eldre og holder meg idag til de 3 seriøse butikkene, (komplett, psdata og pcutstyr) av den enkle grunnen at de ikke tuller med retur, har ihvertfall ikke skjedd med meg ennå..

Endret av Battone
Lenke til kommentar
hvorfor bytter de ikke bare boksen i en ny??

8957328[/snapback]

Fordi det ikke er bevist at den har en feil? Kunden må kunne sannsynliggjøre at det er en feil på maskinvare. Siden SHG ikke får reprodusert feilen er eneste mulighet å sende den til et eksternt verksted som kan teste komponentene og dokumentere feilene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...