Gå til innhold

Acer Aspire 5613ZWLMi, blåtann og gpu?


Anbefalte innlegg

Vel.. Jeg skulle og kjøpe data, dvs jeg var dataløs siden igår (bestilte ny bærbar igår :D)

Da hadde jeg også sett på den samme acer maskinen helt til en venn av meg fortalte om multicom.no . Der fant jeg denne maskinen: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...502014;c:100561  <3  (Konfigurerbar!) Den har bra grafikkort (nVIDIA), og bra cpu(2.0ghz intel core 2 duo) og bra ram(2gb), integrert webcam, bluetooth om du vil, vista, fingeravtrykkleser, og du kan bestemme bildet oppå dataen selv! OSV... Bestilte dataen igår. Synes du bør ta en titt på den!! :thumbup: Husk at du må konfigurere den selv,..

9068192[/snapback]

No offence, men når trådstarter vil ha en pc med god batterikapasitet og ikke spiller så er vell denne skivebom?

 

Jeg ville valgt acer 5613 hos elprice\mpx eller ifl91 hos multicom. Holder i massevis for trådstarter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel.. Jeg skulle og kjøpe data, dvs jeg var dataløs siden igår (bestilte ny bærbar igår :D)

Da hadde jeg også sett på den samme acer maskinen helt til en venn av meg fortalte om multicom.no . Der fant jeg denne maskinen: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...502014;c:100561  <3  (Konfigurerbar!) Den har bra grafikkort (nVIDIA), og bra cpu(2.0ghz intel core 2 duo) og bra ram(2gb), integrert webcam, bluetooth om du vil, vista, fingeravtrykkleser, og du kan bestemme bildet oppå dataen selv! OSV... Bestilte dataen igår. Synes du bør ta en titt på den!! :thumbup: Husk at du må konfigurere den selv,..

9068192[/snapback]

No offence, men når trådstarter vil ha en pc med god batterikapasitet og ikke spiller så er vell denne skivebom?

 

Jeg ville valgt acer 5613 hos elprice\mpx eller ifl91 hos multicom. Holder i massevis for trådstarter.

9068965[/snapback]

 

6 cellers slim batteri, ca 3 timer

 

for 8000,- får du ikke noe særlig mer enn 3 timer, HEL80i er et godt kompremiss mellom ytelse og pris.

Lenke til kommentar
Vel.. Jeg skulle og kjøpe data, dvs jeg var dataløs siden igår (bestilte ny bærbar igår :D)

Da hadde jeg også sett på den samme acer maskinen helt til en venn av meg fortalte om multicom.no . Der fant jeg denne maskinen: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...502014;c:100561  <3  (Konfigurerbar!) Den har bra grafikkort (nVIDIA), og bra cpu(2.0ghz intel core 2 duo) og bra ram(2gb), integrert webcam, bluetooth om du vil, vista, fingeravtrykkleser, og du kan bestemme bildet oppå dataen selv! OSV... Bestilte dataen igår. Synes du bør ta en titt på den!! :thumbup: Husk at du må konfigurere den selv,..

9068192[/snapback]

No offence, men når trådstarter vil ha en pc med god batterikapasitet og ikke spiller så er vell denne skivebom?

 

Jeg ville valgt acer 5613 hos elprice\mpx eller ifl91 hos multicom. Holder i massevis for trådstarter.

9068965[/snapback]

 

6 cellers slim batteri, ca 3 timer

 

for 8000,- får du ikke noe særlig mer enn 3 timer, HEL80i er et godt kompremiss mellom ytelse og pris.

9069067[/snapback]

 

Det var det jeg mente, men hvis du går opp til 11000 eller nedover så får du 9 cellers batterier på gode maskiner. Ellers kan du gå helt ned i 6-7000 på multicom.no og få god batterilevetid, men ikke så godt grafikkort. Tror det var en link til den jeg mener lenger oppe.

Lenke til kommentar

Den multicommen greier litt over 2 timer med 6-celler, og opptil 4 timer med 9-celler, se test på dinside.no Multicom er kjent for å overdrive batterilevetid. IFL91 greier jo faktisk ca 3,5 timer med lett bruk og er i tillegg billigere så jeg vil si den er et bedre kjøp når trådstarter ikke skal spille.

 

Og det er ikke noe problem å få god batterilevetid til under 8000,- eks: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...=N0764007&s=dhs den greier jo 6,5 timer med 9-cellers ;)

Lenke til kommentar
Den multicommen greier litt over 2 timer med 6-celler, og opptil 4 timer med 9-celler, se test på dinside.no Multicom er kjent for å overdrive batterilevetid. IFL91 greier jo faktisk ca 3,5 timer med lett bruk og er i tillegg billigere så jeg vil si den er et bedre kjøp når trådstarter ikke skal spille.

 

Og det er ikke noe problem å få god batterilevetid til under 8000,- eks: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...=N0764007&s=dhs den greier jo 6,5 timer med 9-cellers ;)

9069250[/snapback]

 

Jaja, det finnes jo ladere og stikkontakter i klasserommet også.

 

Den du anbefalte får man ikke mye for pengene for xD

Endret av ela018
Lenke til kommentar

Jeg går rundt og klør meg i hodet ang. bærbar pc nå! :hmm:

 

Jeg har vel kommet fram til at prismessig så står det mellom disse to:

 

Acer Aspire 5613 ZWLMi Pris: 6995,-

 

Multicom Compal IFL91 Pris: 7233,-

 

IFL91 har da en cpu på 1,80 ghz i mot Acers 1,66 ghz, noe jeg ikke vet vil ha noe å si for ytelsen..

 

Jeg er en xp gutt, så vista kommer jeg nok ikke til å kjøre på den bærbare.

 

Jeg synes det er litt vanskelig å velge mellom disse to. Har hørt mye negativt om Acer, og jeg har mer tro på at Multicom kan hjelpe meg med mine problemer på en bedre måte enn Elprice kan.

 

Men når alt kommer til alt, er det viftestøyen jeg er mest bekymret for. Jeg vet at Acer ikke bråker noe særlig, da jeg har testet en selv. Men det virker ikke som om noen vet om IFL91 har noe nevneverdig viftestøy, og om det event. er mer støy enn hos Acers!

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...