bebbetufs Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei. Jeg ha en Magnum kjøleblokk for Geforce 4 GPU'er. Er det noen som vet om den passer på en Radeon 9500? Er hullene rundt GPU'en likt plassert? Hva med den støtte-rammen som ligger rundt GPU'en, kommer den i veien? Takk Bernhard edit: overskriften. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hei. Overskriften sier alt. Jeg ha en Magnum kjøleblokk for GPU er det noen som vet om den passer på en Radeon 9500? Er hullene rundt GPU'en likt plassert? Hva med den støtte-rammen som ligger rundt GPU'en, kommer den i veien? Takk Bernhard De passer nok ikke, men du kan sikkert mekke det til. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Takk for svar. På hvilke punkter er det de ikke passer. Er det hullene som er plassert anderledes, rammen rund GPU'en eller begge deler som er problemet? Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Er det noen som har skiftet kjøling på et R 300 kort? I så fall hva har dere gjort for å unngå problemet med støtte-rammen som ligger rundt GPU. Har dere laget en koldplate, eller moddet selve kjøleren. Jeg er lite lysten på å frese spor i den legkre Magnum blokken min. Er det noe som har andre forslag til å sikre god kontakt mellom blokken og chip'en? På forhånd takk. Bernhard Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Frese spor en jo en bra måte å løse problemet på. Stygt blir det heller ikke om det bli gjordt på en proffesional måte Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Vil en innovatek chipsettkjøler passe? Den som er beregnet for gf2/gf3 størrelse? Litt dumt å bestille komplett innovatek oppsett og så er denne saken feil. Har sendt spørsmålet til microplex, men får kanskje raskere svar her Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har også vært inne på tanken å frese ett spor, MEN da vil den vel ikke lenger passe på et Geforce FX senere viss jeg evt. skulle få råd til dette en gang? Det er jo rimelig stor forskjell i størrelse på selve kjernen. Omtrent som P4 vs. AMD. Noen andre forslag? Edit: Jeg har nå fått kortet, og jeg kan bekrefte for alle som måtte lure på det at en Geforce 4 kjøler passer med hullene i PCB'en. Problemet er støtterammen til kjøleren som ligger rundt chip'en. Den sitter steingodt fast, så jeg tør ikke fjerne den heller. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Så den geforce 4 kjøleren passer? Har egentlig stor tro på den etter som festene går lengre ut en på den gf2/gf3 kjøleren. Kanskje legge en ørtynn kobberplate over gpu-en som utgjevner forskjellen. kanskje en liten mm vil passe. Kan veste den delvis med en ørliten klump med superlim som tåler litt varme, men sitter sikkert fast så raskt en får satt press på brikka. Virker mer fornuftig en å begynne å fjerne den ramma rundt. Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Hei. Tok fram Dremelen og slipte vekk en halv mm. på støtterammen. Da passer Magnum blokken helt fint. Kortet funker fremdeles, helt til jeg installererer driverne. Da blir alt svart. Jobber med det problemet nå. Bernhard Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 Skal for svarte aldri være enkelt... Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Hei igjen. Det kan virke som Dremelen har gjort mer skade enn nytte denne gangen. Kortet blir nå helt svart med en gang jeg installerer driverne. Vet ikke hva det er men jobber med problemet nå. Sjekk denne tråden viss noen har noen tips. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=607337#607337 Lenke til kommentar
kanskjeikke Skrevet 14. januar 2003 Del Skrevet 14. januar 2003 Du kan bare flashe tilbake til 9500 bios, så vil alt virke med std drivere. Det er noen 9500 som ikke takler modden i det hele tatt, du har bare vært litt uheldig Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Hei. Takk for oppmuntringen, men det er allerede forsøkt. Det funker ikke uansett hvilken bios jeg bruker. Noen som kan sende meg en helt standard Sapphire 9500 bios som ikke har blitt editet på noe som helst vis? Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd. Takk. Bernhard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå