Gå til innhold

Modding av kjøling til Radeon 9*** serien

bebbetufs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ha en Magnum kjøleblokk for Geforce 4 GPU'er. Er det noen som vet om den passer på en Radeon 9500? Er hullene rundt GPU'en likt plassert? Hva med den støtte-rammen som ligger rundt GPU'en, kommer den i veien?

Takk

Bernhard

edit: overskriften.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.  

Overskriften sier alt. Jeg ha en Magnum kjøleblokk for GPU er det noen som vet om den passer på en Radeon 9500? Er hullene rundt GPU'en likt plassert? Hva med den støtte-rammen som ligger rundt GPU'en, kommer den i veien?

Takk

Bernhard

De passer nok ikke, men du kan sikkert mekke det til.

Lenke til kommentar

Er det noen som har skiftet kjøling på et R 300 kort? I så fall hva har dere gjort for å unngå problemet med støtte-rammen som ligger rundt GPU. Har dere laget en koldplate, eller moddet selve kjøleren. Jeg er lite lysten på å frese spor i den legkre Magnum blokken min. Er det noe som har andre forslag til å sikre god kontakt mellom blokken og chip'en?

På forhånd takk.

Bernhard

Lenke til kommentar

Jeg har også vært inne på tanken å frese ett spor, MEN da vil den vel ikke lenger passe på et Geforce FX senere viss jeg evt. skulle få råd til dette en gang? Det er jo rimelig stor forskjell i størrelse på selve kjernen. Omtrent som P4 vs. AMD. Noen andre forslag?

Edit: Jeg har nå fått kortet, og jeg kan bekrefte for alle som måtte lure på det at en Geforce 4 kjøler passer med hullene i PCB'en. Problemet er støtterammen til kjøleren som ligger rundt chip'en. Den sitter steingodt fast, så jeg tør ikke fjerne den heller.

Lenke til kommentar

Så den geforce 4 kjøleren passer?

Har egentlig stor tro på den etter som festene går lengre ut en på den gf2/gf3 kjøleren.

Kanskje legge en ørtynn kobberplate over gpu-en som utgjevner forskjellen.

kanskje en liten mm vil passe. Kan veste den delvis med en ørliten klump med superlim som tåler litt varme, men sitter sikkert fast så raskt en får satt press på brikka. Virker mer fornuftig en å begynne å fjerne den ramma rundt.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for oppmuntringen, men det er allerede forsøkt. Det funker ikke uansett hvilken bios jeg bruker.

Noen som kan sende meg en helt standard Sapphire 9500 bios som ikke har blitt editet på noe som helst vis? Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd.

Takk.

Bernhard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...