Syar-2003 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Dere som tror indexering er for å finne en enkelt fil eller filnavn har ikke skjønt poenget. Fordelen er at man søker på "innhold i filer" f.eks *.doc eller email store eller MP3 tags osv. I eksempelet under har jeg på under 1 sekund funnet e-postene vedrørende mitt avira beta test regisrerings kode aktivering. Funnet word dokumentet (brevet) jeg skrev om fysioterapi. Funnet noen MP3 filer jeg har med tag= genre jazz/funk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Noen andre her som kjører vista 64 sp2 beta? Jeg kjører det og har ikkje opplevd noen feil iallefall. Vet dog ikkje om det er raskere heller. Men merker ikkje at den ikkje har blitt tregere Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 pirking på fyren som skrev innlegget inc: Advanced Windowscare Personal Advanced Systemcare Personal ellers på raskere oppstart kan du legge inn dette: vista bruker 1 kjerna av prosessoren til og boote. for at den skal bruke fler gjør følgene: komme inn på msconfig - boot - Avangserte Alternativer - kryss av på Antall Prosesser - og velg antall kjerner vista skal ha til boot Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 pirking på fyren som skrev innlegget inc: Advanced Windowscare Personal Advanced Systemcare Personal ellers på raskere oppstart kan du legge inn dette: vista bruker 1 kjerna av prosessoren til og boote. for at den skal bruke fler gjør følgene: komme inn på msconfig - boot - Avangserte Alternativer - kryss av på Antall Prosesser - og velg antall kjerner vista skal ha til boot Kult! Dette har jeg ikkje hørt om før. Dog tviler på at det hjelper noe særlig for oppstartstiden. SSD er tingen for det. Takk forresten Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 burde merkes mye hvis man har quad core men om man merker så mye med dual core hvet jeg ikke Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Med årene har jeg begynt å gjøre det smertlig enkelt (brukt windows siden win95). Jeg slår av dill dall effekter (windows 7 er det turn of visual effekts, ligendet funksjon på alle andreo win os). Så run - msconfig - slå av alt som starter av seg selv, for man klarer å starte det man ønsker selv. Og siste steget er å kjøre sikkerheten man trenger på ruteren og drite i Virus programmer firewall o.l (dette er beregnet på hjemme bruk). Alle filer du skal ha plasserer du på dvd plater eller en ekstern hardisk(bilder, save games osv). Detter er gjort sjekker du ca 1 gang i mnd at alle oppstarts programmer fortsatt er av og rensker pcen med feks ccleaner. Voila pcen holder seg like rask hele tiden. Startet å komme frem til denne løsningen for ca 5 år siden da tillegsprogrammer samt virus programmer gjodet meg gal. Og det har fungert knirkefritt, men vet også at det krever at du vet litt om pc. Endret 28. februar 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Fin guide. Hadde allerede gjort det viktigste av det som sto skrevet men fikk et par tips fra den. Two thumbs up. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) pirking på fyren som skrev innlegget inc: Advanced Windowscare Personal Advanced Systemcare Personal ellers på raskere oppstart kan du legge inn dette: vista bruker 1 kjerna av prosessoren til og boote. for at den skal bruke fler gjør følgene: komme inn på msconfig - boot - Avangserte Alternativer - kryss av på Antall Prosesser - og velg antall kjerner vista skal ha til boot Det er bare tull. Msconfig er for debugging purposes. Denne boot ini switchen er ment for f.eks å styre om man vil boote med færre cores inn i windows sesjonen og faktisk kjøre med cpuer disablet under og etter boot. Har man riktig multiprosessor HAL allerade installert i systemet vil booting alltid foregå med alle cores som default. Se også http://www.pcdoctor-guide.com/wordpress/?p=4773 Og , bad windows tweaks: http://killerotakurobots.com/news/bad-windows-tweaks Og http://www.withinwindows.com/2008/08/09/tw...-with-msconfig/ Endret 28. februar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Når det gjelder å avslutte ubrukelige tjenester kan jeg anbefale The Elder Geek for XP og SpeedyVista for Vista som rådgivere. Ved å ta utgangspunkt i "Tweaked"-konfigurasjonen for sistnevnte, men gjøre noen små, personlige endringer, fikk jeg en merkbar bedre skrivebordsytelse. Med skrivebordsytelse mener jeg hvor raskt det tar å åpne Windows-tjenester som Kontrollpanel, Utforsker osv. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Kjører selv Vista Ultimate 64-bit Sp2. Går så det suser. Endret 1. mars 2009 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 [spøk] "Opplever du at Windows er blitt tregere å jobbe med?" Installer Ubuntu Linux eller et annet Unixbasert OS da, vel! [/spøk) Grei guide, men mye burde vært elementert for enhver middels erfart Windowsbruker som har et snev av logikk intakt. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. mars 2009 Del Skrevet 3. mars 2009 Hehe, fikk en Dell OEM-installert bærbar i hende i går. Nesten helt ny og meget bra hardware spec (2.2Ghz prosessor, 3GB ram, nvidia 8400M). Men den gikk ulidelig tregt. Årsak? Vista OEM installert med masse dill og drit fra Dell (og diverse andre partnere). Moralen er at den beste Vista-tweak om du har en OEM installert bærbar (Acer og Dell i særklasse vil jeg tro) er det bare å reinstallere fortere enn fy! Faktisk opplevdes min 1,6 Intel Atom nettpc med 1gb ram som langt raskere til "normal bruk"; den kjører Windows 7 beta (installert fra scratch siden jeg ikke orket mer norsk xp home)... Lenke til kommentar
Sund Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Vill anbefale Auslogics BoostSpeed. Funker knall till rydding osv. på disken. http://www.auslogics.com/en/software/boost-speed/download Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. mars 2009 Del Skrevet 7. mars 2009 Msconfig bør ikke brukes til å endre oppstartsprogrammer http://itpro.no/supportforum/index.php?s=&...st&p=546031 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Dårlige grunner til ikke å bruke det, hovedgrunn var at programmene muligens ikke ble riktig av-innstallert, bare å huke dem på før man av-innstallerer det. Brukt metoden i årvis å fungerer helt fint, om det skulle være noen programmer man ikke ønsker som sniker seg unna tar nok den måndlige sjekken seg av dette.Dette ser det kun ut som et bedreviter innlegg og ikke no virklig grunn til ikke å bruke msconfig til å holdet oppstarts prograsmmer i sjakk(av det jeg skummet over), jeg har som nevnt brukt denne metoden lenge helt uten problemer. edit jobb pc blir et annet kapitel, skriver her om hjemmepc. Endret 9. mars 2009 av simalarion Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Trasig repost av en 2,5 år gammel artikkel. Tiden har gått videre siden artikkelen ble skrevet og den er ikke oppdatert til dagens forhold. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Advarsel: Den minnepinnen det er bilde av er ikke egnet til ReadyBoost! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 (endret) Jeg synes det er forferdelig slitsomt og uoversiktlig å publisere samme blekke hver eneste gang med litt nytt i. Kan dere ikke heller lage en serie som kun gir det nye og linker til det gamle? Orker rett og slett ikke bla igjennom 30 sider og skumme mye for 20ende gang. Kall gjerne artikkelen også heller "Oppdatert: PC optimalisering". Dette blir som å få en bøtte med gamle bær hvor man skal finne de nye. Endret 4. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Jeg er overrasket at de ikke har nevnt SSD under hardware. Å oppgradere systemdisken fra HDD til SSD har et større utslag på ytelse enn å gå fra 2GB til 12GB RAM. Ellers en grei artikkel. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. januar 2010 Del Skrevet 4. januar 2010 Enig med Simen1 , denne artikkelen burde vært kraftig oppdatert. Punkter som for eksempel Hardware burde kunnet oppdateres med for eksempel : *Ny OS disk SSD / eller 7200 Rpm 1 / 2 Tera , diskytelsen har sakte men sikkert gått opp på standard diskene og er nå oppe i ca 75Mb/s til 150Mb/s vs 50Mb for 5 år siden. *Skrive litt om hvilke disker som gjelder og forskjellen mellom en SSD og normal 7200rpm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå