Gå til innhold

Forza 2 - treig til å loade..

L4ss3

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en xbox og forza 2 for ca 1 uke siden.

Etter 2 dager eller noe så ble de tre "skjermene" bak bilen på menyen hvor man kan velge Career, arcade og multiplayer skurrete, noe ala det man får på gamle tver når signalet er veldig dårlig.

Og nå har den plutselig blitt så j*vlig treig til å loade nye baner =\ Tar liksom dobbelt så lang tid som det gjorde før..

Forza 2 dvdn har stått i hele tiden og jeg har ikke flyttet på xboxen mens den har stått på heller..

Noen som har en ide om hva det kan være? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv problemet med at etter eller før et løp så kan Forza begynne å laste og så kan det ta opp til 2-3 minutter før jeg kommer videre. Dette skjer ikke veldig ofte, men iblant. Det skjer også at etter en slik periode før et løp så vil på noen av banene veien forsvinne og det ser ut som om jeg kjører på en slags is/vann/speil flate midt i løpet, for så når jeg kommer til samme plass i enste runde så er den tilbake til normalt.

Lenke til kommentar
Har selv problemet med at etter eller før et løp så kan Forza begynne å laste og så kan det ta opp til 2-3 minutter før jeg kommer videre. Dette skjer ikke veldig ofte, men iblant. Det skjer også at etter en slik periode før et løp så vil på noen av banene veien forsvinne og det ser ut som om jeg kjører på en slags is/vann/speil flate midt i løpet, for så når jeg kommer til samme plass i enste runde så er den tilbake til normalt.

8956091[/snapback]

Ja, har samme greiene på veien jeg også innimellom..

Men litt treigere til å loade.

Ista når jeg skulle loade king cobra banen så tok det 7-10 min alle gangene.

Lenke til kommentar
Sjekk om du har små riper (typ 1cm) på enden av dvd'en din.

Samma feil skjedde med mitt spill og da varre xboxen som hadde lagd små hakk i plata mi.

8959208[/snapback]

Ja, de er ca 0.5 cm lange og er i et område på ca 0.5 cm i bredden rundt nesten hele dvden.

Fikk du erstatta det?

Lenke til kommentar

Bare eit tips til deg, siden konsollen din er ny. Den KAN vere defekt. Eller så må du vere forsiktig ved å sette konsollen på områder med mye risting etc. f.eks på golvet der folk går eller ved eit salig høgtaleresystem.

Skal ikkje mye til før boksen herjer opp spillene dine.

Lenke til kommentar
Bare eit tips til deg, siden konsollen din er ny. Den KAN vere defekt. Eller så må du vere forsiktig ved å sette konsollen på områder med mye risting etc. f.eks på golvet der folk går eller ved eit salig høgtaleresystem.

Skal ikkje mye til før boksen herjer opp spillene dine.

8959552[/snapback]

Ja, for ingen går i stua.

Neida. Men det er ikke noen risting eller noe sånt der. Den står på et bord og når bakgrunnen på menyen ble skurrete hadde det ikke skjedd noe i forkant.

Bare plutselig så hang musikken seg osv.

Lenke til kommentar

Ja nei bare eit tips altså. Meget skjør denne kjære boksen våres ser du :p Men det skulle vel ikkje vere store problemet å få byttet spillet dersom du forklarer probleme ditt skulle ein tru :)

Eller veit jo aldri hvilken type som står bak kassa da..

Lenke til kommentar

Jeg mener at elkjøp skal erstatte spillet da, iom at de har solgt den konsollen som har skadet spillet. Hvis du ikke bare blir henvist til MS som derigjen har _laget_ konsollen .. Du bør ihvertfall prøve den først på elkjøp. Deretter kan du jo alltids prøve å få nytt spill fra Expert, men det er jo trossalt ikke expert sin skyld at 360'en din fra Elkjøp / MS har ripet opp spillet ... :)

Lenke til kommentar
Utifra de bildene der,vil eg nesten si du har artifacts gitt. Er boksen din jævlig varm om dagen?

8969851[/snapback]

Neida. Den er ikke noe særlig varm.

Men det er vel ikke artifacts? Ser ut som den bare ikke finner teksturene..

Jeg vet ikke jeg. Idag har den hengt seg mer enn vanlig :S

Lenke til kommentar
Om  boksen henger seg, så høres det ut til at du må sende den inn. Eg her ikkje truen på at det blir noe bedre i hvertfall.

Ifølge han selv har han riper som nesten går i en ring på platen. Grunnen til at det går treigt å lese fra platen er fordi drevet må lese om og om igjen data pga feilavlesing. Endel data leses ikke korrekt i det hele tatt, derfor mangler teksturer og det er feil på grafikken.

Det behøver ikke nødvendigvis være noe galt med selve konsollen. Annet enn at drevet muligens riper plater da.

Lenke til kommentar
Henger boksen seg i andre spill enn Forza 2 da?Demoer,i dashboardet? Isåfall, da er det vel på tide å fine frem nok ein gravstein.

8970486[/snapback]

Har bare forza 2 akkurat nå..

Har ikke lagt merke til det. Men har heller ikke sitti å ventet på det på dashbordet heller =p

Får sjekke om jeg tar en tur ned til expert imorra å forklarer problemet til de. Får jeg nytt spill og det kommer nye riper så går nok turen til elkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...