Gå til innhold

Rykte: Sony lager ny ps2 med "wii-mote"


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Egm skrev under rykter at sony kanskje skulle lage en ny ps2 med wii-type kontroller.

 

  # Sony will be retrofitting the PlayStation 2 with a Wii-like remote by Christmas. That console just won't die, will it?

Kilde

 

Riktignok har sony allerede gått ut og nektet for dette

 

Kilde

 

 

Spørsmålet da er hvorvidt dette ville funket. Om sony hadde sluppet en ps2 med "wii-mote" og noen spill til dette kunne det stjålet mange kunder fra nintendo.

Mange argumenterer med at wii selger fordi den er så billig, en ps2 (som er mer eller mindre like kraftig.. i hvertfall i forhold til hva vi har sett av wii hittil) som koster rundt 1000lappen burde kunne være meget konkurranse dyktig i forhold til wii.

 

Jeg tror en ps2 med motionsensing ville åpne øynene til folk om hvilket nivå wii egentlig konkurrerer på.

 

Dette er ikke en wii vs ps3 vs 360 tråd, men ment for å diskutere hvorvidt sony kunne lykkes om de hadde gitt ut en ny ps2 med det overnevnte tilbehøret.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Hørtes faktisk ikke så dumt ut. Hvis de klarer lage kontrolleren billig nok slik at den kan bundles med spill på samme måte som det er gjort med buzz/singstar etc så har de jo ett ufattelig marked å nå ut til.

 

Vet hva jeg hadde valgt hvis jeg i butikken kunne velge mellom PS2 til 1200kr og en Wii til 2500kr. Og for all del ikke heng dere opp i disse prisene for de er tatt fra løse luften.

Lenke til kommentar
Tror det eneste Sony hadde oppnåd er et nytt søksmål, men det er de jo vant med til nå.

8956157[/snapback]

 

"Forum trolls will be defeated"? Oh the irony.... :whistle:

8956412[/snapback]

 

Var ikke noe trolling i det, bare så det er sagt. Min ærlige mening over hva Sony blir å oppnå med dette vis dette skulle bli realitet.

 

Wiimoten er jo patenrtert til Nintendo, skulle Sony komme med noe som fungerer som Wiimoten måtte de bryte denne patenten og dermed ende opp i enda et søksmål.

Lenke til kommentar
Tror det eneste Sony hadde oppnåd er et nytt søksmål, men det er de jo vant med til nå.

8956157[/snapback]

 

"Forum trolls will be defeated"? Oh the irony.... :whistle:

8956412[/snapback]

 

Var ikke noe trolling i det, bare så det er sagt. Min ærlige mening over hva Sony blir å oppnå med dette vis dette skulle bli realitet.

 

Wiimoten er jo patenrtert til Nintendo, skulle Sony komme med noe som fungerer som Wiimoten måtte de bryte denne patenten og dermed ende opp i enda et søksmål.

8956523[/snapback]

Og sjangsen for at de gjør dette er vel ~= null?

Lenke til kommentar

Et vanskelig valg for Sony dette. Skal man gi nytt liv til PS2 og samtidig kanskje risikere at flere utsetter PS3 kjøpet og dermed gi 360 mulighet til å dra ytterligere fra PS3? Eller skal de la PS2 dø sin naturlige død og heller satse alt på å få opp PS3 salget? Det er mulig PS2 kan bli PS3 sin verste konkurrent hvis man satser på begge.

Lenke til kommentar

PS3 er fortsatt alt for dyr til at det skulle gjøre en "revolusjonerende" økning i salget. Synker de prisen(som de planlegger å gjøre, bare håper de går langt nok ned) så er det en god sjangse for at det øker salget, hvis de kommer med en slik "wii-mote".

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hvis de gjør dette blir det jo som og si at de innrømmer og ha tapt med PS3 og derfor går tilbake til PS2 helt til PS4 komm

 

Det er jeg helt uenig i.. hvis de gjør det så fordeler de utfordringen fra de andre konsollene på 2 forskjellige produkter. Hvis de kan klare å få ps2 til å være en konkurrent for wii, så kan ps3 konsentrere seg om å konkurrere med xbox 360.

 

Wiimoten er jo patenrtert til Nintendo, skulle Sony komme med noe som fungerer som Wiimoten måtte de bryte denne patenten og dermed ende opp i enda et søksmål.

 

De må jo ikke nødvendigvis lage en Wii-mote men noe som likner, eller fungerer på en litt annerledes måte. Som nintendo sin risting (som de ikke har blitt saksøkt av immerson for).

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Sony har jo gjort stor suksess med Singstar (mikrofoner), Buzz! (buzzer-kontroll) og EyeToy (kamera) og vil nok fortsette med lignende konsepter til PS2 i årene som kommer.

 

Ikke akkurat Wii-kontroll, men henvender det seg i stor grad til det samme "non-gamer" markedet med innovative kontrollmetoder. Tror ikke dette trenger å ødelegge så mye for PS3 heller. Singstar/Buzz/EyeToy-folket er en ganske annen demografi enn de som vil ha GT5/MGS4/FFXIII og er villig til å betale 4000+ kr. for en konsoll.

 

Og faktum er at både i USA, Europa og Japan så er PS2 den nest mest solgte hjemmekonsollen for tiden etter Wii.

 

Så ja, Sony bør selvsagt ikke satse på noen blåkopi av Wii, men å kapre kunder fra Wii med PS2 og innovative kontrollmetoder tror jeg de vil lykkes med.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Dersom Sony hadde gått for dette, så tror jeg faktist at Sonys "Wii" kunne banka Wii. De som kjøper Wii er de som liker Nintendo og de som vil ha en billig og morsom konsoll. Hvis Sony hadde kommet på banen og tilbudt ca samme produkt, med SingStar, Buzz eller Guitar Hero til maskinen, og til en billigere pris, så hadde mange foreldre og ikke-gamere gått for den tror jeg. Wii hadde tapt kampen. Tror jeg.

Lenke til kommentar
og til en billigere pris

 

Vil desverre aldri skje. Hvis sony kommer med en "wii-mote" så kommer de bare til å skru opp prisen.

8961357[/snapback]

Elsker slike begrunnede utsagn!

 

Du tror ikke en ps2 med wiggle-mote vil være billigere enn en Wii? Hva slags argument skulle det være å heve prisen med 1500 fordi en skal kunne wigle litt med en kontroll?

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...