Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n kommer ikke forbi post

Anbefalte innlegg

Satt og hørte på musikk da PC'n plutselig sluknet, prøvde å starte den opp igjen, ingen ulyd eller noe. Kom til slutten av post og skrudde seg av igjen.

Har prøvd å la den stå av i en time nå, gjør enda det samme. Skal prøve å sjekke om rammen kan spontant ha sluttet å fungere.

Alle viftene sviver, identifiserer harddiskene og CD'rommen osv rett før den skrur seg av.

Hovedkort; MSI P965 Platinum

CPU; E6600

Skjermkort;8800GTS

Ram; Geil DDR2 2x 1024 Ultra

Power supply;Hiper Type-R 580W

Edit: Kom helt til Windows loading screen nå før den skrudde seg av,ser ikke ut som det er fastbundet til post.

Endret av Feilparkert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da er det vel bare å begynne feilsøking. Tror jeg først og fremst ville forsøkt med en annen strømforsyning.

Kan jo være at Windows-installasjonene er korrupt, eller at det er bug med Harddisken.

Hvs ikke det funket så ville jeg strippet systemet helt ned til kun det essensielle. Forsøk med 1 Ram og en disk osv. Deretter så forsøker du å bytte ut Ram-brikken med en annen osv.

Lenke til kommentar

det var som...

Etter mye tull og tøysing inni der, koblet jeg alt på igjen å startet den når den lå på siden. Jo pokker meg der startan, satte den opp igjen, og der tok den jaggu meg kvelden igjen.

Den kjører pent på siden nå, men så fort jeg setter den opp går strømmen.

Hjelp noen ? :no:

Lenke til kommentar

2 av CPU vifta's ''bein'' var ødelagt da jeg fikk vifta, tenkte ikke over det før nå. Vifta hang farligt løst. CPU tempen ligger konstant mellom 40 - 60 nå, tør ikke å stresse den akkurat nå. Skal opp til butikken å få ny vifte så snart som mulig.

Noen som vet dimensjonene på stock kjøler?

Endret av Feilparkert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...