Gå til innhold

Valg av hovedkort: P965 eller P35

Anbefalte innlegg

Hei ..

Skal oppdatere litt, men har blitt veldig usikker på hva jeg skal velge. Valget nå står mellom Asus P5B-E Plus som er et godt P965 kort eller Asus P5K3 som er relativt nytt P35 kort.

Skal parre dette med et 6600 og 8800GTX.

Spørsmålet blir da om jeg skal gå for noe trygt og utprøvd, eller nytt og fancy. Og hva er det som egentlig er så fancy med det nye P35 i forhold til P965?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg ville nok heller valgt ASUS P5K Deluxe eller P5KC. Å kjøpe et hovedkort idag som BARE støtter DDR3 er etter min mening "høl i hue". P5K Deluxe har jeg selv og er veldig fornøyd! P5K3 støtter BARE DDR3, mens P5KC støtter BÅDE DDR2 og DDR3 (dog ikke samtidig). Da har du mulighet til å kjøre DDR2 nå, og så oppgradere til DDR3 senere når prisene begynner å bli overkommelige!

Lenke til kommentar

Ja enig ..

Skrev litt feil - det er vel P5K Deluxe jeg vurderer. Men igjen, det koster nesten dobbelt så mye som P5B, det er ikke pengene det står på (jo, egentlig) men jeg lurer bare på hva jeg får igjen for det i praksis?

Jeg kan da vel ikke være den eneste som vurderer P35 mot P965?

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar
Ja enig ..

Skrev litt feil - det er vel P5K Deluxe jeg vurderer. Men igjen, det koster nesten dobbelt så mye som P5B, det er ikke pengene det står på (jo, egentlig) men jeg lurer bare på hva jeg får igjen for det i praksis?

Jeg kan da vel ikke være den eneste som vurderer P35 mot 650i/680i?

8954892[/snapback]

Vel...

P5B-E Plus er allerede phased-out (ute av produksjon...). Det blir også litt feil å sammenligne det nest-beste av P35 kortene fra ASUS med et av de "dårligste" 965-kortene. Sammenligne epler og pærer osv...

Det fins jo et P5K-E kort også, som er priset litt lavere, og også en ren P5K modell som er enda lavere. Om du skal gå andre veien, ville jeg sammenlignet P5K Deluxe med P5B Deluxe, og da er nok ikke prisforskjellen like stor.

Noen forskjeller

P5K har ICH9R Southbridge, P5B har ICH8R

P5K-serien støtter 1066 på minnet, mens P5B bare støtter 800

P5K kortene har 2 grafikk-kort plasser med støtte for Crossfire, P5B-E Plus bare en

P5K kortene har bedre on-board lyd

P5K Deluxe og P5K-E har integrert W-LAN

P5K kortene har bedre design og funksjoner på selve kortet som f.eks. 8-phase power supply (lavere temperatur, mer stabil spenning til CPU, lengre levetid...)

Ja, P5K-serien er dyrere, men du får også mer for pengene. Den er også mer fremtidsrettet. P5B modellene fases nå gradvis ut, og P5K tar over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...