Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med codec eller lignende.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem som oppsto da jeg satt og spilte civilization IV. Hadde akkurat installert det på maskinen og hadde begynt å spille, etter en liten stund frøys maskina og restartet. Det samme skjedde en gang til, og jeg begynte og lure på om den hadde begynt å bli for varm. Da jeg skulle starte spillet gang nummer tre var det tydelig at noe hadde gått feil: Skjermen var under videoene delt i to, diagonalt over skjermen, hvor den ene siden var normal og den andre var det bare tull på ( farger osv) da jeg kom fram til menyen i spillet var hele skjermen et stort kaos med masse mønstre som flagret over skjermen. Jeg tenkte noe var feil med selve spillet og reinstallerte det, uten at det hjalp.

Etter en del om og men gikk jeg for å prøve en film, divX, (som hadde fungert tidligere på dagen), men som nå hadde fått noen av de samme problemene. Jeg tenkte det kanskje var noe med driveren og installerte ny uten virkning.

Har allerede nyeste versjon av directX. Prøvde G-spot og fikk opp følgende feilmelding:

Failed to connect Output pin 0x060a0b7c ("Video 0") on Avi Splitter to input pin 0x061ada24 ("XForm In") on filter 0x01ffdf80 ("DivX Decoder Filter"). ConnectDirect() failed. Error: 0x80040207: (unknown)

Etter dette har jeg installert flere forskjellige codecer uten virkning. Heller ikke VLC-player fungerer. Har googla feilen, og det virker som det er noen som har hatt samme problemet, men har ikke funnet noen god løsning på det ennå, så derfor henvender jeg meg hit i håp om at noen av dere kanskje kan ha en løsning på dette.

Heller ingen av direct 3D testene gir riktig bilde. Kuben er der, men den blinker og har masse mønster.

------------------

System Information

------------------

Time of this report: 6/27/2007, 12:33:49

Machine name:

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.070227-2254)

Language: Norwegian (Bokmål) (Regional Setting: Norwegian (Bokmål))

System Manufacturer: NVIDIA

System Model: AWRDACPI

BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3200+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz

Memory: 1024MB RAM

Page File: 1004MB used, 1455MB available

DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

DX Setup Parameters: Not found

DxDiag Version: 5.03.2600.2180 32bit Unicode

Mvh PJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg er helt inne i de feilmeldingene som står der så tenkte jeg umiddelbart på en ting. Er det noen av pinnene i skjermkabelen som er bøyd?

Utover dette så høres det litt ut som om det er en hardware feil. Er det slik å forstå at skjermbildet på Desktop vises helt Greit, og at det kun er i 3d applikasjoner og film at det er problemer?

Lenke til kommentar
Uten at jeg er helt inne i de feilmeldingene som står der så tenkte jeg umiddelbart på en ting. Er det noen av pinnene i skjermkabelen som er bøyd?

Utover dette så høres det litt ut som om det er en hardware feil. Er det slik å forstå at skjermbildet på Desktop vises helt Greit, og at det kun er i 3d applikasjoner og film at det er problemer?

8954941[/snapback]

Alt vises helt fint bortsett fra film og 3d så langt jeg er klar over nå. Feilen startet uten at jeg har rørt noen av kablene i maskinen, så tror ikke det er det som er problemet hvertfall.

Lenke til kommentar

Kjører du SLi på det oppsettet ditt?

Det virker veldig som om det er skjermkortet som er synderen her.

Eventuelt kan du prøve å instalere driverene til skjermkortet på nytt.

EDIT: Ikke glem å avinstalere de gamle først. ;)

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar
Kjører du SLi på det oppsettet ditt?

Det virker veldig som om det er skjermkortet som er synderen her.

Eventuelt kan du prøve å instalere driverene til skjermkortet på nytt.

8955134[/snapback]

Kjører ikke SLI på skjermkortet nei.... Og jeg har allerede prøvd og installere driveren en gang. Så dere mener at 3d grafikken og filmen kan gå uavhengig av resten??

Det som er litt merkelig da er at man kan jo skimte videoen i bakgrunnen av all blinkingen og deler av videoene er jo også synelig når spillet startes. Høres også dette ut til å være i overensstemmelse med at det er skjermkortet som har gått? I så fall er det vel bare å kjøpe et nytt, men hadde vært fint å fikse dette om det er mulig liksom... :dontgetit:

Endret av perjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...