uCtaudio Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei! Sitter å lurer på å kjøpe en skjerm fra ebay.com, men selger vil ikke sende til norge (betaling via paypal). Er det noen andre som har vært borti det her, og funnet en løsning? uCtaudio Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Du må kontakte selgeren.. Mange som er livredde for å bli lurt. Har du verifisert PayPal-account? Endret 27. juni 2007 av Osse-Mon Lenke til kommentar
uCtaudio Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Ja, har kontaktet flere (5) selgere, ingen vil sende til norge. Har ikke fått verifisert kontoen min enda, (tar 3-4 dager før koden kommer opp på visa regningen i nettbank sto det) eller mener du annen verifisering? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 At ikke selger sender en skjerm internasjonalt har jeg egentlig full forståelse for. Slike ting går nesten garantert i stykker i transporten og er det noe feil med den, blir det mye problemer for selger og kjøper mtp. transport hitt og ditt. Er ikke mye annet å gjøre enn å faktisk spørre selger selv om vedkommende vil sende til Norge eller ei. Her får du neppe noen annen løsning enn nettopp det eller kjøp et annet sted/av en selger som sender til Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Om du på død og pine må ha skjermen kan du bestille den levert til en adresse i USA, for så å få den videresendt til Norge. Jetcarrier/Magnum bedrev slik tidligere. Spørsmålet jeg sitter med er hvorfor vil du kjøpe en skjerm fra utlandet? Du mister alle dine forbrukerrettslige goder som f.eks garanti. For mitt vedkommende skulle jeg spart mer enn 300% av varens kostnad i Norge for å gått gjennom en slik prosess. Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 er det ikke litt klønete med en skjerm som trenger 110 volt også da? er vel ikke mange skjermer som støtter både 110v og 220v.... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Løsning: Skaff deg en postboks i statene som videresender til norge. Er ikke så komplisert men jeg husker ikke link så du får google selv Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Du kan ikke akkurat tvinge dem til å sende til Norge, bruk avansert søk og se om det er noen som sender til Norge. Lenke til kommentar
H2H Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Løsning: Skaff deg en postboks i statene som videresender til norge.Er ikke så komplisert men jeg husker ikke link så du får google selv 8955630[/snapback] http://www.magnum.no/ Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hva slags skjerm er det, siden du må kjøpe den i USA? Må være noe spesielt siden det lønner seg å gjøre det på den måten. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hva slags skjerm er det, siden du må kjøpe den i USA? Må være noe spesielt siden det lønner seg å gjøre det på den måten. 8955787[/snapback] Fordi at en 20" skjerm på ebay koster ca en tredel av det det koster i norge... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Du kan enten bruke en forwarding adresse i statene, slik som jetcarrier.com . en slik tjeneste koster litt penger, men ikke voldsomt mye. Ellers bør du verifisere paypal kontoen din slik at selgere har større insentiv til å stole på deg. Dette er nemmelig hovedgrunnen til at mange selgere nekter å sende til utlandet. Likevel er det en del selgere som rett og slett ikke gidder å ha med internasjonale salg å gjøre. I så tilfelle må du nesten bare finne en som IKKE har reservasjoner om internasjonale salg. Det ser du j på auksjonen på ebay. Jeg har overtalt selgere å sende til norge likevel i noen tilfeller, men da er det viktig at du kontakter selger FØR du byr, og avklarer om dette er OK. Å kjøpe noe så "lite" som en 20" skjerm kan fort bli like dyrt som å kjøpe i Norge. Husk at frakt koster en del fra statene, samt at du må betale moms på varen inn i norge (altså +25%) på alle varer som er over 200kr i verdi (eller 1000kr, og markert med gave, noe mange selgere ikke vil gjøre for deg). Husk også at du mister norsk reklamasjonsrett på varen, og du kun sittr igjen med produsentens garanti (som oftest er en del kortere tid). Du kan også i værste tilfelle måtte sende skjermen ut av landet igjen for å få den erstattet om ikke produsenten har kontorer i Norge (og da bir det også en del dyr frakt, siden norge er utrolig dyr på utelandspakker av noe betydelig størrelse). -Stigma Endret 27. juni 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Laffers Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heisann Jeg gjorde den tabben å kjøpe noe i usa for å få det sendt til norge. Jeg ordnet med frakt selskapet slik at de skulle hente en bg 808s hos selger og frakte den til norge for ca 200dollar. Dette trodde jeg jeg hade fått til på forhånd men sånn var det ikke. frakt selskapet skulle har nærmer 10000 for å frakte ca 100kg til norge ifra seattle. Jeg hadde betalt på forhånd til selgeren som jeg også hadde overbevist at jeg kunne ordne frakt ifra hans hus. Har ikke fått saken hjem den dag idag eller noe penger tilbake. Hvis du du skal ha noe derfra så sørg for å ha alt klart. alle kostnader + moms til norge utregnet på forhånd. Hvis noe går galt så er du den som sannsynligvis må betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå