Gå til innhold

Ebay USA selger sender ikke til norge! Hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, har kontaktet flere (5) selgere, ingen vil sende til norge.

Har ikke fått verifisert kontoen min enda, (tar 3-4 dager før koden kommer opp på visa regningen i nettbank sto det)

eller mener du annen verifisering?

Lenke til kommentar

At ikke selger sender en skjerm internasjonalt har jeg egentlig full forståelse for. Slike ting går nesten garantert i stykker i transporten og er det noe feil med den, blir det mye problemer for selger og kjøper mtp. transport hitt og ditt.

Er ikke mye annet å gjøre enn å faktisk spørre selger selv om vedkommende vil sende til Norge eller ei. Her får du neppe noen annen løsning enn nettopp det eller kjøp et annet sted/av en selger som sender til Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Om du på død og pine må ha skjermen kan du bestille den levert til en adresse i USA, for så å få den videresendt til Norge. Jetcarrier/Magnum bedrev slik tidligere.

Spørsmålet jeg sitter med er hvorfor vil du kjøpe en skjerm fra utlandet? Du mister alle dine forbrukerrettslige goder som f.eks garanti.

For mitt vedkommende skulle jeg spart mer enn 300% av varens kostnad i Norge for å gått gjennom en slik prosess.

Lenke til kommentar

Du kan enten bruke en forwarding adresse i statene, slik som jetcarrier.com . en slik tjeneste koster litt penger, men ikke voldsomt mye.

Ellers bør du verifisere paypal kontoen din slik at selgere har større insentiv til å stole på deg. Dette er nemmelig hovedgrunnen til at mange selgere nekter å sende til utlandet. Likevel er det en del selgere som rett og slett ikke gidder å ha med internasjonale salg å gjøre. I så tilfelle må du nesten bare finne en som IKKE har reservasjoner om internasjonale salg. Det ser du j på auksjonen på ebay. Jeg har overtalt selgere å sende til norge likevel i noen tilfeller, men da er det viktig at du kontakter selger FØR du byr, og avklarer om dette er OK.

Å kjøpe noe så "lite" som en 20" skjerm kan fort bli like dyrt som å kjøpe i Norge. Husk at frakt koster en del fra statene, samt at du må betale moms på varen inn i norge (altså +25%) på alle varer som er over 200kr i verdi (eller 1000kr, og markert med gave, noe mange selgere ikke vil gjøre for deg).

Husk også at du mister norsk reklamasjonsrett på varen, og du kun sittr igjen med produsentens garanti (som oftest er en del kortere tid). Du kan også i værste tilfelle måtte sende skjermen ut av landet igjen for å få den erstattet om ikke produsenten har kontorer i Norge (og da bir det også en del dyr frakt, siden norge er utrolig dyr på utelandspakker av noe betydelig størrelse).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Heisann

Jeg gjorde den tabben å kjøpe noe i usa for å få det sendt til norge.

Jeg ordnet med frakt selskapet slik at de skulle hente en bg 808s hos selger og frakte den til norge for ca 200dollar. Dette trodde jeg jeg hade fått til på forhånd men sånn var det ikke. frakt selskapet skulle har nærmer 10000 for å frakte ca 100kg til norge ifra seattle. Jeg hadde betalt på forhånd til selgeren som jeg også hadde overbevist at jeg kunne ordne frakt ifra hans hus.

Har ikke fått saken hjem den dag idag eller noe penger tilbake.

Hvis du du skal ha noe derfra så sørg for å ha alt klart. alle kostnader + moms til norge utregnet på forhånd.

Hvis noe går galt så er du den som sannsynligvis må betale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...