Ebola2782 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Veit noen om jeg får kjørt høyere fsb med bedre kjøling av northbridge, evt anbefallinger om hva jeg kan gjøre... P3 1000 @ 1120mhz (149x7,5) Abit Bx133-Raid 512mb Mosel Ram Asus GeForce2 Mx-400 [ Denne Melding var redigert av: Ebola2782 på 2001-12-29 20:28 ] Lenke til kommentar
Smurf2009 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Jeg har noe som heter Northbridge. Men noen nordbrud har jeg ikke. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Ja. eg tror du får høgre FSB med å kjøle Northbrigde, er du heldig ivertfall :smile: Lim en gammel CPU kjøler på chipen med Arctic Silver Thermal Adhesive . Du kan evt. bytte ut orginalvifta med ei passende PAPST-vifte! OBS: Ved bruk av Arctic Silver Thermal Adhesive kan det vere du ik får av kjøleren igjen! Visst du har planer om å ta av kjøleren igjen så kan du blande AS Th Ad. ut med Arctic Silver Premium Silver Thermal Compound. Du kan oxo mekke til en anna løsning for å feste kjøleren... Lenke til kommentar
Smurf2009 Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Kjøleren på northbridgen er som regel ganske dårlig. Sleng på en Titan™ kobber kjøler til 189kr. De fåes hos PS data og Microplex og vil kjøle ned northbridgen til en fin lunk selv om du setter inn en 50 Ohms motstand i serie med vifta for å dempe støy. Jeg tok av kjøleren på mitt kort (Abit KT-7RAID), der hadde de bare slengt på en kladd med pasta på det ene hjørnet av brikken. Ikke rart den var ustabil. Deretter satte jeg på Titan kjøleren og da ble alt så mye mye bedre. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 tror det blir bedre med CPU kjøler og PAPST Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 Har 4 forskellige vifter/ribber som jeg kan bruke blue orb Crystal orb Cpu kjølere: p3 kjøler med papst 612NGM vifte Golden orb vurderer å bruke golden orb kjøleren hvis det er plass, eller holder det med blue/crystal orb Hva ville dere brukt? Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Enten Golden Orb eller p3-kjøleren! PAPST er MEGET bra vifter! Eg ville nok vlgt p3 kjøleren med PAPST (så lenge det er en socket-kjøler da seff!) Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 19:17, Smurf2009 skrev:Jeg har noe som heter Northbridge.Men noen nordbrud har jeg ikke. LOL. Skjønner ikke ossen han har fått ei brud inn i maskina Du må nå se gjennom fingrene, og skjønne at han mener Northbridge. Men jeg synst den var bra... ! Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 29. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2001 hva er best av Blue orb og Crystal orb noen som veit? jeg synes blue orb ser bedre ut... Lenke til kommentar
normal Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Quote: On 2001-12-29 20:45, Ebola2782 skrev:hva er best av Blue orb og Crystal orb noen som veit? jeg synes blue orb ser bedre ut... ----------------------- Hadde ikke kjøpt noen av delene jeg... etter hva jeg har hørt begynner blue orb (og da vel crystal oxo) å bråke noe fælt etter en stund. SKulle ikke forundre meg ettersom jeg selv har erfaring med at Thermaltake = jalla Lenke til kommentar
OlaVold Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Quote: Ebola2782 skrev (2001-12-29 18:31):Veit noen om jeg får kjørt høyere fsb med bedre kjøling av northbridge, evt anbefallinger om hva jeg kan gjøre... Den største kjøleribben du har, med en grei vifte som ikke bråker. Kunne skru opp fsb'n 112mhz når jeg limte (med arctic silver limet) en coolermaster(opp til 1,3ghz) på northbridge'n. Det vil jeg kalle bra, med et kt133 chipsett :smile: Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 30. desember 2001 Del Skrevet 30. desember 2001 Har på mitt KT7A-RAID kort bytta ut org. kjølern med en planslipt P3 kjøler, med en 5cm PAPST vifta oppå... Med dette ligger Chipsete ca 2-3 grader over hva rom temp'n er Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 30. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2001 Jeg satser på p3 kjøler hvis det er plass, men hvis ikke, så tror jeg det holder med blue orb egentlig Northbridgen blir ikke så varm som gpu på geforce kortet mitt f.eks... selv med origianl kjøleribbe, og da bør det holde med blue orb... Lenke til kommentar
totveit Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Jeg har også dårlig erfaring med thermaltake. Har hatt et geforce 256 DDR som jeg satte på en blue orb for å overklokke kortet ganske heftig. Dette funket flott, kortet hamlet fint opp mot geforce 2 MX og faktisk mot geforce 2 GTS (på ytterst få områder). Men etter en måneds tid ble jeg så fuckings lei av alt det satans bråket som den lille uskyldige drittvifta klarte å lage. Nesten som en konstant rytmeboks. Samme gjaldt her i sommer når jeg nettop hadde fått ny pc: Asus a7m266 AMD 1,2GHz Gainward geforce 3 powerpack 512 MB DDR TIDLIGERE Thermaltake mini cooper orb Det som møtte meg når jeg var høg som aldri før når jeg skrudde på PC-en hor første gang var et helvetes bråk. Og hele pulten vibrerte, satte jeg et glass vann på pulten så det akkurat ut som sølputten i jurasic park Jeg sende så denne viften inn når jeg kom frwm til meg selv at så mye skulle denn ikke bråke. fikk ny. Og hva kommer nå: JO EN SKJEFTE ORKAN Hørtes ut som om alt lufta i rommet skulle gjennom denne vifta. Har nå heller skaffet meg en Zalman Flower. Hører bare harddiskene på PC-en, og cpuen er aldri over 45 grader LOAD. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Hvorfor ikke prøve å sette ned FSP og sette opp miltiplier??? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Quote: On 2001-12-30 14:21, OlaVold skrev:Den største kjøleribben du har, med en grei vifte som ikke bråker. Kunne skru opp fsb'n 112mhz når jeg limte (med arctic silver limet) en coolermaster(opp til 1,3ghz) på northbridge'n. Det vil jeg kalle bra, med et kt133 chipsett Mitt kt133-chipsett klarer 117 med standard kjøler, ikke regoopet. Dette vil jeg kalle bra. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 nå følger jeg ikke med lenger- hva er vitsen med å kaste bort penger på norbrua hvis det ikke gir resultat? her er det en som sier 117 fsb uten modding , en som sier 112 med modding?? er det poengløst å modde på nordbrua? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Selvfølgelig er det meningsfylt, allting går fortere med bedre kjøling (til en viss grad). Poenget mitt er at 112MHz ikke er særlig mye for en KT133 med bedre kjøler. Det kan vel kalles greit, men ikke superduperbra. Bare ikke forvent en fsb-økning på titalls med megahertz, med bedre northbridgekjøling! ---------------- Også kom jeg på at dette ville passe fint inn: http://www.ocshoot.com/chipsetcooling.htm Peltierbruk blir vel for kaldt? [ Denne Melding var redigert av: trøls på 2002-01-02 23:26 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå