Gå til innhold

Kjøling av Northbride?

Ebola2782

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. eg tror du får høgre FSB med å kjøle Northbrigde, er du heldig ivertfall :smile:

Lim en gammel CPU kjøler på chipen med Arctic Silver Thermal Adhesive . Du kan evt. bytte ut orginalvifta med ei passende PAPST-vifte!

OBS: Ved bruk av Arctic Silver Thermal Adhesive kan det vere du ik får av kjøleren igjen! Visst du har planer om å ta av kjøleren igjen så kan du blande AS Th Ad. ut med Arctic Silver Premium Silver Thermal Compound. Du kan oxo mekke til en anna løsning for å feste kjøleren...

Lenke til kommentar

Kjøleren på northbridgen er som regel ganske dårlig.

Sleng på en Titan™ kobber kjøler til 189kr.

De fåes hos PS data og Microplex og vil kjøle ned

northbridgen til en fin lunk selv om du setter inn en

50 Ohms motstand i serie med vifta for å dempe støy.

Jeg tok av kjøleren på mitt kort (Abit KT-7RAID), der

hadde de bare slengt på en kladd med pasta på det ene

hjørnet av brikken. Ikke rart den var ustabil.

Deretter satte jeg på Titan kjøleren og da ble alt

så mye mye bedre.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-29 19:17, Smurf2009 skrev:

Jeg har noe som heter Northbrid
g
e.

Men noen nordbrud har jeg ikke.

LOL. Skjønner ikke ossen han har fått ei brud inn i maskina

Du må nå se gjennom fingrene, og skjønne at han mener Northbridge. Men jeg synst den var bra... !

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-29 20:45, Ebola2782 skrev:

hva er best av Blue orb og Crystal orb noen som veit? jeg synes blue orb ser bedre ut...

-----------------------

Hadde ikke kjøpt noen av delene jeg... etter hva jeg har hørt begynner blue orb (og da vel crystal oxo) å bråke noe fælt etter en stund. SKulle ikke forundre meg ettersom jeg selv har erfaring med at Thermaltake = jalla

Lenke til kommentar

Quote:

Ebola2782 skrev (2001-12-29 18:31):

Veit noen om jeg får kjørt høyere fsb med bedre kjøling av northbridge, evt anbefallinger om hva jeg kan gjøre...

Den største kjøleribben du har, med en grei vifte som ikke bråker. Kunne skru opp fsb'n 112mhz når jeg limte (med arctic silver limet) en coolermaster(opp til 1,3ghz) på northbridge'n. Det vil jeg kalle bra, med et kt133 chipsett

:smile:

Lenke til kommentar

Jeg har også dårlig erfaring med thermaltake. Har hatt et geforce 256 DDR som jeg satte på en blue orb for å overklokke kortet ganske heftig. Dette funket flott, kortet hamlet fint opp mot geforce 2 MX og faktisk mot geforce 2 GTS (på ytterst få områder).

Men etter en måneds tid ble jeg så fuckings lei av alt det satans bråket som den lille uskyldige drittvifta klarte å lage. Nesten som en konstant rytmeboks.

Samme gjaldt her i sommer når jeg nettop hadde fått ny pc: Asus a7m266

AMD 1,2GHz

Gainward geforce 3 powerpack

512 MB DDR

TIDLIGERE Thermaltake mini cooper orb

Det som møtte meg når jeg var høg som aldri før når jeg skrudde på PC-en hor første gang var et helvetes bråk. Og hele pulten vibrerte, satte jeg et glass vann på pulten så det akkurat ut som sølputten i jurasic park

Jeg sende så denne viften inn når jeg kom frwm til meg selv at så mye skulle denn ikke bråke. fikk ny. Og hva kommer nå: JO EN SKJEFTE ORKAN

Hørtes ut som om alt lufta i rommet skulle gjennom denne vifta.

Har nå heller skaffet meg en Zalman Flower. Hører bare harddiskene på PC-en, og cpuen er aldri over 45 grader LOAD.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-30 14:21, OlaVold skrev:

Den største kjøleribben du har, med en grei vifte som ikke bråker. Kunne skru opp fsb'n 112mhz når jeg limte (med arctic silver limet) en coolermaster(opp til 1,3ghz) på northbridge'n. Det vil jeg kalle bra, med et kt133 chipsett

Mitt kt133-chipsett klarer 117 med standard kjøler, ikke regoopet. Dette vil jeg kalle bra.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det meningsfylt, allting går fortere med bedre kjøling (til en viss grad).

Poenget mitt er at 112MHz ikke er særlig mye for en KT133 med bedre kjøler. Det kan vel kalles greit, men ikke superduperbra.

Bare ikke forvent en fsb-økning på titalls med megahertz, med bedre northbridgekjøling!

----------------

Også kom jeg på at dette ville passe fint inn:

http://www.ocshoot.com/chipsetcooling.htm

Peltierbruk blir vel for kaldt?

[ Denne Melding var redigert av: trøls på 2002-01-02 23:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...