Gå til innhold

Ett bilde av en bru

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tok dette bildet i går. Når jeg ser på resultatet så tenker jeg at det er litt kjedelig. At motivet fortjener mer enn jeg klarer å prestere. Jeg skal tilbake til denne elva om ikke så lenge. Så om noen har noen kommentarer, eller forslag, ville jeg gjerne hørt hva det er.

50mm, f/3.5, 1/100s og ISO 100.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ikke noe å si på motivet, men som du sier selv er komposisjonen litt kjedelig.

Hva vil du dise med bildet? er det broen, fossen eller begge deler du vil vise?

Bildet mangler dybde, så prøv å få med noe i forgrunnen, noen stener for eksempel. Buskene som stikker in fra høyre burde enten fjernes (skift posisjon) eller få komme mer til sin rett og vil kunne skape en ramme rundt motivet.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Mere pirk: synes også lyset med fordel kunne vært mer dramatisk. Enten mer vinkel i forhold til deg sånn at du får mer skygger til å framheve formene, eller kanskje senere mot kvelden.

Og det er egentlig bare en kulisse. Du trenger et motiv her også. Mulig å få inn ett eller flere mennesker i situasjon eller posisjon som passer?

Lenke til kommentar
lengre lukkertid og mer dybdeskarphet så nærmer du deg

8960072[/snapback]

Ja, altså f.eks.f/7.1 istedenfor. Jeg tok også ett med de verdiene og da ser jeg at himmelen er mørkere blå istedenfor. Det har jeg ikke lagt merke til. Men det blir vel logisk om man tenker over det?

Bildet er tatt klokken 22.55.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...