Da_Assassin Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 ok, jeg vil helst ikke poste denna, for det er et pinlig dumt spørsmål, ihvertfall hvis man veier opp mot jobb og hobby jeg har hatt de siste 10 årene... men allikevel, her kommer det: Jeg driver å bygger meg ny pc igjenn, men nå er lenge siden sist, faktisk 2-3år siden. P3 har klart seg bra, men nå er det på tide med "fresh-power". Jeg har egentlig alt klart, skal bare vente til litt ut i januar for Dual DDR p4. Siden jeg har allerede et scsi system jeg har lyst å ta med videre og noen IDE disker (som ikke er fullt så gamle som maskin seff) kjøpte jeg inn noen runde kabler av ymse slag fra Microplex (genial butikk foresten, har alltid sagt det). Jeg byttet like godt ut de gamle scsi-kablene med det første og fikk plutselig god plass i kabinettet igjenn, litt bedre ihvertfall. Jaja tenkte jeg, kan vel sette inn de runde IDE-kablene med det samme... der tok jeg visst feil, for det viser seg å være en av pinne-inngangene på midten på kabelen som er "lukket", og passer ikke på ide kontaktene på mitt hovedkort. Jeg har sett noe lignende på "floppy"-kabler en gang i tiden... er dette normalt, vil den da passe på nyere harddisker/hovedkort? Står tross alt på posen til kablen ATA 66/100/133. Jeg kjøpte 2 stk. kabler og begge er like... EDIT: det er disse kablene det er snakk om: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=LARK90 Jeg har som sagt ikke erfaren med de kablene ettersom jeg ikke har bygd noen maskin til meg selv på lang tid, og når jeg har bygd for venner og bekjente pleier jeg å slanke litt på pris... Jeg veit jeg sikkert høres ut som Mr. BigN00b, noe jeg slettes ikke liker... Noen som kan forklare mitt problem? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Ganske vanlig med blokkering på pin 20. Du kan lese om det her: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf_Sig.htm Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 takk for svar... hmm... det var som f... da, jaja, det er _ikke_ blokkert på gamle kontrolleren min isåfall... dvs. kablen passer ikke akkurat nei, får vel bare vente til ny pc da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå