Gå til innhold

sykemeldt , hva har jeg krav på?

Anbefalte innlegg

jobber som kokk, og er blitt sykemeldt 2 uker

den første uka er jeg oppført med 57timer

den andre uka har jeg ferie,

og jeg går på timelønn,

syns jeg kan huske i følge tariffen at ferien blir kanselert, og at jeg får vanlig betaling den uka jeg har ferie. 5*7 timer , og at jeg får ferien tilgode..

får jeg da 57t for første uka , og 5*7t for andre uka og så får jeg ferien tilgode.. ?

prøvde å finne dette igjen i tariffen men det var håpløst...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du har tariffavtale, hva med å spørre fagforeninga di? Eller tillitsvalgt på jobben?

EDIT: om du bare er vanlig kokk, så er det etter hva jeg vet ikke lov å sette deg opp 57 timer, det er ikke lov å planlegge overtid etter hva jeg kjenner til.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Bare et vennlig tips toazty: med en gang man begynner å kreve noe fra arbeidsgiveren alà "jeg har krav på...", så skaper dette oftest bare dårlige relasjoner med arbeidsgiveren :)

Edit:

Det er aller best å fremme et krav med indirekte spørsmål til arbeidsgiver som..

- Er det slik at jeg..

- Jeg hadde den oppfattning av at...

- Er det slik ordning som jeg har hatt tidligere med at...

Dette da gjelder selvfølgelig dersom du må ta dette opp med arbeidsgiveren ;)

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

heh... arbeidsgiver har ingenting han skulle ha sagt hvis det står i tariffen... han har selv sagt at han skal følge tariffen til de grader han klarer det.. , men er ikke vits å bruke krefter på noe hvis jeg ikke er helt sikker på om jeg har krav på det eller ikke.. derfor posta eg detta...

har enda ikke fått svar :D

Lenke til kommentar
har fortiden ikke tillitsvalgt på jobb... hu slutta for et par uker siden..

jeg jobber litt mye fortiden og trenger penger , har bedt om ekstra vakter før sommeren , derfor 57 t, den veka...

8954387[/snapback]