Gå til innhold

Minnekort til Canon Ixus i

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som vet om det er noen begrensning for hvor mye minne jeg kan putte i mitt "gode gamle" Canon Ixus i kamera? Ser at man kan få rimelige 2 GB minnekort på Claes Olson, noen som har erfaring med disse? Det kommer jo selvfølgelig an på om kameraet mitt takler så store minnekort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Styr uansett unna billige minnekort. Det kan resultere i at du mister verdifulle bilder, enten ved at kortet krasjer (alle bildene tapt) eller enkelte bilder her og der.

Sandisk er anbefalt for stabilitet, og bildene dine er vel verdt de få ekstra kronene som et Sandisk kort koster?

Lenke til kommentar

@bono_head: Det er 4 megapixler på kameraet. Det behøver ikke nødvendigvis være så mye som 2GB, men jeg vil hvertfall ha mer enn de 512 MB jeg har nå.

@Afseth: Er Sandisc og Scandisc det samme? Har et twinMOS og et Apacer kort fra før og har ikke opplevd trøbbel med noen av dem. Ettersom prisene har gått så kraftig ned på minnekort vet jeg ikke helt hva som regnes som billig og dyrt lenger. Apacerkortet betalte jeg ca. 700 kroner for et par år tilbake (512 MB), men det er neppe noen som selger dem så dyre nå lenger.

Lenke til kommentar

Twinmos er det merket med flest feil. Apacer er nok noe bedre, men har en del trøbbel de også. Men det betyr ikke at alle Twinmos og Apacer kort streiker.

På den andre siden, kan vi si det slik, at selv om du har Twinmos og Apacer kort som ikke har streiket, så betyr ikke det nødvendigvis at Twinmos og Apacer er de mest stabile på markedet.

Det er ikke noe merke av minnekort som heter Scandisk. Har du sett kort med det navnet, er det mest trolig bare et piratmerke som prøver å tjene penger på Sandisk-navnet. Sjekk derfor nøye at kortet heter Sandisk, UTEN C. Men det er nok mest et problem på EBay.

512MB koster nå en hundrelapp eller noe slikt for et stabilt, raskt og godt Sandisk kort. Det er en god pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...