Gjest Slettet+142 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Veldig rare greier Men takk for forklaringer og linker. *sette seg godt til rette, og prøve ut alt mulig med &-operatoren * Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Nå har jeg prøvd litt. Kan noen forklare meg oppførselen til &-operatoren i denne koden? Jeg skjønner ikke hvordan den siste returnerer 5 :/ http://mariyo.mariyoweb.com/bit.php Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Felles bit returneres. 5 & 5 har alle bit felles, ergo returneres 5. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hmm. Snåle saker Men jeg har da iallefall forstått at det kan brukes til å finne ut om et tall er odd eller ikke Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge. Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det. Lenke til kommentar
Runar0 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge.Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det. 8967150[/snapback] if($i % 2 == 0) //Par tal. Men det vart linka til ei side litt over som sa at denne metoden tar lengre tid. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge.Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det. 8967150[/snapback] Trodde jeg hadde forklart ganske bra i kommentarene i koden hva som skjer /* gjør en sjekk for å finne ut om $i er par eller oddetall. sjekker om første bit er lik 1, alle oddetall vil ha først tall fra høyre lik 1 i ett binært tall skriver da ut forskjellige class for å få forskjellig bakgrunnsfarge på radene */ Men man leser kanskje ikke kommentarene, kun selve koden ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 SLik gjør jeg det: Hvis koden er ryddig: Koden først, så muligens kommentarene. Hvis koden ikke er rydding: Kommentarene etterhvert som jeg leser koden Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 SLik gjør jeg det: Hvis koden er ryddig: Koden først, så muligens kommentarene. Hvis koden ikke er rydding: Kommentarene etterhvert som jeg leser koden 8969576[/snapback] Ja ja, får vel begynne å skrive uryddig kode da når jeg bruker kommentarer Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge.Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det. 8967150[/snapback] Trodde jeg hadde forklart ganske bra i kommentarene i koden hva som skjer /* gjør en sjekk for å finne ut om $i er par eller oddetall. sjekker om første bit er lik 1, alle oddetall vil ha først tall fra høyre lik 1 i ett binært tall skriver da ut forskjellige class for å få forskjellig bakgrunnsfarge på radene */ Men man leser kanskje ikke kommentarene, kun selve koden ? 8969551[/snapback] Jeg skjønte helt greit hva koden gjorde jeg, men det var "visse" andre som ikke gjorde det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå