Figge645 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har et stort problem. Hovedkortet mitt er drit dårlig! Det er et MSI 648Max-F, For det første for jeg ikke kjørt ramen min på Cas 2, for da nekter pcn å starte opp etter att den har detektert HDer. Så den må manuelt settes på Cas 2,5. Javel, da får jeg startet opp, men etter at jeg har spillt kansje 30min kan PC'n pluttselig henge seg., og det eneste som hjelper er å trykke på reset knappen. Jeg har ikke klokket CPU heller. Er det generelt MSI som er noe dritt, eller hva er det. Litt kjipt og ha Bra komponenter ellers, mens Hovedkortet er dritt. Jeg vurdere å kjøpe nytt Hovedkort, hva i såfall? PS: Har oppgradert bios til nyeste versjon, bruker SIS agp drivere også. Har prøvd å bytte drivere til skjermkortet(Bruker nå DX9 med nye drivere) Har prøvd å reinnstallere WINXP. Mine specs: MSI 648Max-f P4 2.4Ghz 512mb Corsair XMS 3500 ATI Radeon 9700PRO Plextor 48*24*48* 60gb IBM 100gb WD, 120 IBM Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er litt uklart for meg om MSI 648Max-F har "en propp" i SiS-chippet/ minnebussen et sted v.s 648Max. Testen hos PCstats.com : > As a side note, the performance differences between PC2700 and PC3200 memory on this board was just about nil... Other then available memory bandwidth, the motherboard just didn't seem to perform any better. Weird < Mens kortet ( MSI 648Max ) skårer best i en roundup hos Tom's: http://www6.tomshardware.com/mainboard/200.../sis648-15.html Hvilket extra følger med 'Max-F'-versjonen ? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg har MSI 845PE-BFIR og synes det funker som en GUD. Er nok heller chipsettet, varme, os, fysisk skade på hk (eller at du har vært uheldig med det hk'et du fikk) Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 ..Hvilket extra følger med 'Max-F'-versjonen ? F er firewire på MSI-hovedkort. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 DirectX 9.0 er vel ikke akkurat ett sjakktrekk å legge inn heller. Skaper ofte mye problemer. Vent til 9.0a eller liknedne kommer ut Men uansett, jeg har bygd de siste 5 maskinen med MSI-hovedkort. ALRI noe problemer her i gården... Lenke til kommentar
airguard Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 sjekk minnet ditt på et annet hk. det kan være feil på det. hvis det ikke går på cas 2 da, leverer du det tilbake og får nytt. tror du har ustabilitet pga. av minnet, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Figge645 Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 ..Hvilket extra følger med 'Max-F'-versjonen ? F er firewire på MSI-hovedkort. Nei... På dette kortet Betyr F'n at det har Gb Lan onboard. Det er ikke minnet. Det virker 100% stabilt på cas2 i en annen pc! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 kmw Det er ikke minnet. Det virker 100% stabilt på cas2 i en annen pc! Hvorfor er du så sikker på at det ikke er minnet som er problemet? Selv om selve minne brikken funker så kan resten være problemet. Men en ting til hva er vitsen med å stresse for å kjøre minnet på cl2. Har selv cl 2 minne som eg bruker cl3 i bios. Du merker ikke noe forskjell uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå