pat2004 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hei! Dama har snart bursdag, og jeg tenkte at jeg kunne bruke min for tiden gode kapital til å kjøpe et etterlengtet digital kamera. Prisen bør være rundt toppen 3000 kr. -Pent utseende, dere vet, damer liker design, og hun liker sølv og blått -På den annen side, damene faller lett for noe med bra design, men talentløst indre, derfor bør kameraet også være bra! -Tåle litt, ifm mascara, nøkler og ferie... -Minst 5 MP -Bra optikk -Brukervennlig -Grei batterilevetid -Tar skarpe fine bilder, uten mye støy ved høy iso og det kromatiske problemet(husker ikke hva det het) Har tenkt på: Olympus Mju 7xx/8xx (tar muligens uskarpe bilder, har jeg lest...) Casio Exilim EX-Zxx (muigens usolid, dårlig 3x-zooming?) Canon Digital Ixus 7x/7xx/8xx (muligens usolid) NB: x=forskjellige tall i serien. Er åpen for andre forslag også... Håper på raskt og positivt svar Lenke til kommentar
toazty Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) fujifilm f30 , f31 , f40 , bra kameraer.. men hvis du vil ha et stiligt kamera så vil jeg anbefale casio, har fått endel gode anmeldelser... men all over så vinner nok fujifilm over alle , det gjorde de med f30 i fjor , og det kommer de til å gjøre i år også... , jeg har selv F30 , og jeg tok 560 bilder før jeg måtte lade det på nytt , så batteri levetiden er fenomenal.. , litt støy på iso, men det merker du ikke noe særlig før 800 ,bruker som regel aldri høyere enn 400 selv, Endret 27. juni 2007 av toazty Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 fujifilm f30 , f31 , f40 , bra kameraer.. men hvis du vil ha et stiligt kamera så vil jeg anbefale casio, har fått endel gode anmeldelser... men all over så vinner nok fujifilm over alle , det gjorde de med f30 i fjor , og det kommer de til å gjøre i år også... , jeg har selv F30 , og jeg tok 560 bilder før jeg måtte lade det på nytt , så batteri levetiden er fenomenal.. , litt støy på iso, men det merker du ikke noe særlig før 800 ,bruker som regel aldri høyere enn 400 selv, 8954288[/snapback] Takk for svar. Må innrømme at jeg ikke har sett så mye på det kameraet. Hvordan ser det ut? Noe som ei dame ville falt for? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 det ser heilt greit ut.. ikke det peneste kameraet.. , men svært enkelt å lære seg , jeg er skikkelig amatør når det gjelder kamera, og dette kameraet var skikkelig enkelt, vil du a et stiligt og tøft kamera må du gå for casio , jeg tror fujifilm F40 er litt penere.. uten å si det helt sikkert.. syns jeg kan huske å ha sett bilde av det .. men ta deg en kikk.. www.prisguide.no der finner du hvem som har billigst kamera.. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 det ser heilt greit ut.. ikke det peneste kameraet.. , men svært enkelt å lære seg , jeg er skikkelig amatør når det gjelder kamera, og dette kameraet var skikkelig enkelt, vil du a et stiligt og tøft kamera må du gå for casio , jeg tror fujifilm F40 er litt penere.. uten å si det helt sikkert.. syns jeg kan huske å ha sett bilde av det .. men ta deg en kikk.. www.prisguide.no der finner du hvem som har billigst kamera.. 8961246[/snapback] Nå har jeg kjøpt F30, det er jo et fint kamera det også Men det står at den kun tar 1GB XD-kort. Alle butikker har kun 2GB. Betyr det at den ikke vil godta 2GB altså? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 hmm... har ingen aning.. de har garantert 1gb brikker på en eller annen fotobutikk ..? du kan jo kjøpe på nett, håper du blir fornøyd med kameraet, det er iallefall jeg... + at det er et godt kamera til å filme enkle ting med Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 hmm... har ingen aning.. de har garantert 1gb brikker på en eller annen fotobutikk ..? du kan jo kjøpe på nett, håper du blir fornøyd med kameraet, det er iallefall jeg... + at det er et godt kamera til å filme enkle ting med 8961639[/snapback] MÅ ha kameraet klart på lørdag, så noe internett kjøp er ikke aktuelt. Har hørt med andre folk, og alle mener at den støtter 2 GB også. De kan ikke lage kamera idag, eller ifjor, som ikke støtter 2GB... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Spør i butikken du skal kjøpe kameraet da vel. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 de har garantert på ein foto butikk... ta deg en runde i by'en... eller en ringerunde til by'ens butikker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå