Gå til innhold

Streaming + OnDemand av lyd+bilde - mulig?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger en flash player som aller helst skal ta samtlige, om ikke flest mulige av følgende formater:

- Streaming audio

- Streaming video

- Lydfil (mp3)

- Windows Media Video

- Windows Media Audio

Så langt klarer jeg bare å se at flv spillere kun spiller flv'er, og da må video gjøres om til flv, eventuelt også lyd. Men hva med streamingen av video og audio - den er jo i wma og wmv - er det kun windows media player som kan spille denne?

Har sett litt på brightcove, men ikke funnet noen andre gode - noen tips? Er det i det hele tatt mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må avklare ett par ting her først.

FLV er på samme måte som WMA og WMV streaming filer. Ihvertfall om du spiller av eksterne frittstående FLV filer. Så får du konvertert alt til FLV så streamer alt. Flash avspiller skal også kunne spille av MP3 filer. Så det skal du slippe å konvertere til FLV.

Hvis dette kan gjøres før de lastes opp har du den billigste og enkleste løsningen. Men som du ser på youtube, man kan også encode på serversiden. Men det krever jo en hel del mer oppsett og resurser.

Jeg har laget to innlegg til en annen tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768339&hl= Det gir deg linker til både flash avspiller og server side encoder software.

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...