Gå til innhold

Ubuntu - Programmer og Drivere

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke dual core...

Men det jeg har lært av gamle pentium 3 server med to cpuer er at ting som krever all cpu kraft tar 65-70% av den ene og resten av den andre... viss du starter annet så tar den fra det også... ikke noe utenom :p men dette var i windows server 2000....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RDP (fjernstyre en annen maskin med windows installert) er brukbart for kontorarbeid - men er det brukbart for Adobe Creative Suite (InDesign, Photoshop, Illustrator) ?

8963080[/snapback]

Tviler veldig sterkt på dette. Når man jobber med slike program merker man fort latencyen og det blir, iallefall for meg, en meget stor irritasjonsfaktor.

Lenke til kommentar

Sitter fremdeles uten en helt 100% overbevisning om hva jeg skal gjøre.

Jeg kommer ikke til å bruke 3D-program. Det er kun jobbing med Illustrator og InDesign for å lage div. brosjyrer etc.

Jeg har lite erfaring med GNU/Linux så for komplisert trenger det ikke være.

Har T5600 C2D-CPU og 1,5GB RAM. Skjermkort er et Intel GMA 950, så ikke mye kraft i det, men arbeidet jeg gjør er ikke så grafisk krevende. I tillegg vil vel ikke ytelsen på dette synke så mye med VMWare?

Hadde også vert fint med erfaringer her om andre har testet dette på lignende system?

Om jeg skal gjøre dette, bør jeg innstalere Ubuntu eller WinXP først da? I tillegg, har Ubuntu et enkelt og greit partisjonsprogram i innst.-pakka? Mye plass bør jeg ha til Ubuntu + Linux-apps?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...