NilsiT Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 har da en gammel pc som jeg da skal fjerne kjøleren fra cpu'en...men jeg får den ikke av! er en intel 478 sockel. Lenke til kommentar
koks Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Etter å ha fjernet klipsen er det vel bare å bøye og dra til den slipper taket. Hvis du er uheldig så ryker prosessoren. Et tips kan være å kjøre CPU på max last en stund så den blir varm og god, noe pasta blir veldig "stiv" når den er kald. Ellers sliter du vel litt dersom kjøleren er festet med termisk lim. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Får ikke til å fjerne klipsen...vet ikke hva det er med den! btw, dell! sikkert brukt termisk lim også! Edit: burde vel kunne vri av kjøler på en forsiktig måte? Endret 27. juni 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
koks Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ser nesten ut på bildet (og fra din beskrivelse) som klipsen kun fester vifta i kjølern. Dersom ikke kjøler+vifte er festet i hovedkortet med klips er den nok limt fast med termisk lim, i så fall vil det så vidt jeg vet være vanskelig å fjerne den uten å ødelegge prosessoren. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Har ikke viften på min...har uansett klips som fester kjøleren til sokkel, men tror uansett at det er termisk lim! jaja...får vel bare la den være da! Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 For å ikke måtte lage en helt ny tråd...Hva bør være maks temperatur på celeron 1.7Ghz? Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg hadde nok prøvd å holdt den under 60. Lenke til kommentar
per_andre Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 hvis den sitter godt så IKKE dra den rett opp, dra den heller til siden så den "sklir" av cpu, da kommer den av skal du nok se Mvh: Pera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå