Gå til innhold

Nokia e65, kan den anbefales?

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med min E65 :-)

Super mobil!!

Min forrige var k750i, før det hadde jeg nokia 3200, før det nokia 8850 og før det ericsson 768 og en ericsson 788, før det igjen hadde jeg philips diga, lol.. :p Samt en motorola microtac 7200 og en motorola digiflip. e65en er nice den.. bare synd kameraet mangler videolys og at overgang til hodetelefoner må kjøpes i tillegg..

batterikapasiteten er veldig bra og den lader utrolig kjapt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min igår jeg , virker som en kjempe telefon :)

Lastet ned og betalte for en sms counter på pcën, men mobilen vil ikke få inn en sis fil, vet du noe om det??

Jeg er veldig fornøyd med min E65 :-)

Super mobil!!

Min forrige var k750i, før det hadde jeg nokia 3200, før det nokia 8850 og før det ericsson 768 og en ericsson 788, før det igjen hadde jeg philips diga, lol.. :p Samt en motorola microtac 7200 og en motorola digiflip. e65en er nice den.. bare synd kameraet mangler videolys og at overgang til hodetelefoner må kjøpes i tillegg..

batterikapasiteten er veldig bra og den lader utrolig kjapt

9061253[/snapback]

Lenke til kommentar

Har du prøvd å slå av sertifikat-sjekken?

Tenkte lenge på å skaffe meg E65 - men har nesten begynt å tro at nokia har kuttet hjørner. Hardware-messing er den omtrent lik E60.

Mitt største ankepunk var at s60v3 virket uferdig (for eksempel at endel standard nytteprogrammer som flere alarmer, tidsprofiler o.l. må kjøpes utenom - selvom s40 v3 har det!)

Får nok kjøpe en av de mindre pene mobilene som 6290 eller 6120c, men der har de oppgradert prossessoren slik at batteritiden er halvert.

Er ikke lett å lete etter ny mobil, ihvertfall tidkrevende :-)

//Torgeir

Lenke til kommentar

Hva mener du for noe? Jeg har vært inne på programvare innstalering og valgt alle

En annen ting jeg ikke får til er når man har video samtale så kan man velge å vise ett bilde av seg selv istedet for kamere(for det er kamera bakpå mobilen som skrur seg på, meningsløst)

Noen som vet om det er noe ny FW til den, min er ny så jeg har ikke sjekket hva jeg har på den

Lenke til kommentar
Kjøpte denne til dattera mi, men det er ikke lys i tastaturet. Er dette som det skal være, eller er det feil med den? Det er lys i navigasjonstastene, men ikke i talltastaturet.

9063686[/snapback]

Det skal lyse i alle tastene!

Sjekk om tastelåsen er slått av.. Om tastelåsen er på og du trenger lys, så trykk en gang kort på av/på knappen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om man kan få en stor klokke som syntes da skjermen går i svart? Har klokke og dato der, men det syntes jo ikke

Kjøpte denne til dattera mi, men det er ikke lys i tastaturet. Er dette som det skal være, eller er det feil med den? Det er lys i navigasjonstastene, men ikke i talltastaturet.

9063686[/snapback]

Sjekk om tastelåsen er slått av.. Om tastelåsen er på og du trenger lys, så trykk en gang kort på av/på knappen.

9063717[/snapback]

Lenke til kommentar
Noen som vet om man kan få en stor klokke som syntes da skjermen går i svart? Har klokke og dato der, men det syntes jo ikke

9063686[/snapback]

9063717[/snapback]

9064350[/snapback]

Jeg vet du kan iallefall kjøpe sånn "klokkescreensaver".

Men om du trykkre på strømknappen, så vil du jo se tiden? Da får du jo lyset på.

Lenke til kommentar
Hvordan er denne telefonen vs. N73 feks med tanke på kjapphet i menyer, åpne sms osv?

9068741[/snapback]

Hardwaremessig burde de være like. Begge telefonene har en dual ARM 9 prossessor på 220 MHz, og kjører samme version av series60 og symbian. E65 har litt mere tilgjenglig minne, men jeg kan vanskelig forestille meg at dette skal gi overlegene resultater.

Nyere telefoner som 6290 (utgitt før E65??!), og 6120 classic har en single-core ARM 11 369 MHz som forklarer hvorfor disse har så raskt interface, men de har dessverre også mye dårligere battrikapasitet :(

Se forøvrig:

http://www.forum.nokia.com/devices/

og:

http://3lib.ukonline.co.uk/s60history.htm

veldig nyttige!

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar
, sett endel er sis filer og jeg prøvde legge inn en sånn igår, men det ville ikke mobilen ta imot for den støttet ikke det

9064711[/snapback]

Fordi du laster ned programmer som er beregnet for 1st & 2nd edition S60 sikkert (6630,6680,N70,etc)...

Du skal ha programmer for 3rd edition (v9.x).

Har ingenting med at din telefon ikke støtter .sis-filer nei, du må bare laste ned programmer for riktig OS.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
http://hunajatehdas.net/nokia/firmware/index_en.php

Viser firmware-versjoner til alle Nokia-mobiler.

Ser ut til at det ikke er kommet noe til denne, om datoene stemmer.

9062685[/snapback]

Greitt det, men denne siden er ikke oppdatert!

Viser ikke siste FW til N73 (v4.0726.2.0.1) for eksempel.

Denne ble lagt ut på NSU 3/7-07!

Da anbefaler jeg heller at dere finner ut hvilken produktkode deres telefon har (7-sifret kode som starter med 0, og denne finnes bak batteriet), å trykker inn denne her.

Da får dere opp hva som er siste FW til deres produktkode.

Dette blir også mer nøyaktig, fordi det er produktkoden som bestemmer hvilken FW-versjon som er siste til akkurat din telefonmodell.

Operatørlåste telefoner har en serie koder, siste FW for disse kan være v2.xxxx.

Mens siste FW for til en "åpen" telefon kan være v4.xxxx. Disse har da selvfølgelig en annen produktkode enn en operatørlåst.

Har du en operatørlåst telefon, så vil det med andre ord si at det er operatøren din som bestemmer hva som skal være siste FW. Og ikke Nokia.

Operatørene er ikke flinke til å legge ut oppdateringer av FW nei...

Derfor laget jeg denne tråden, slik at alle kan fjerne operatøroppsettet (Entry for Telenor), og få lagt inn en "åpen" produktkode istedet.

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Noen av dere som har en ikke operatørlåst Skandinavisk E65, og som vil dele denne produktkoden kanskje? :hmm:

Så får jeg oppdatert posten til E65, i tråden "Flashing av Series60!" også.

Denne koden er ikke "personlig", bare så det er sagt.

Så ingen får til å "hacke" deg eller noe sånt fordi om du legger ut denne.

Har du en "åpen" produktkode, så er denne den samme på alle "åpne" telefoner...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...