ChrML Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Er de seint på 80- talls modellene VW Transporter noe bra? Til rundt 15 000 kr brukt. Er det billig å få tak i deler til de og ellers generellt billig i drift? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Motorene er vel den store svakheten med disse, de vannkjølte boksermotorene er vel heller tvilsomme konstruksjoner. Dieselmotorene har vel heller ikke vært av de tøffeste og hardføre løsningene. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 De fleste har vel samme motor som i Golf. Generelt sett er motoren i en Caravelle fra den tiden som har gått langt totalt utslitt, for Caravellen er omtrent dobbelt så tung som Golf, så motoren er ofte kjørt hardt, spesielt hvis den er liten. Turbo diesel skal visst være spesielt utsatt. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Samme motor som i Golf? Mener da inderlig at Caravelle/Transporter har boksermotor, mens Golf har vanlig rekkemotor. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg er ikke helt 100% sikker, men flere har sagt til meg at det skal være så og si samme motor. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ta en titt på Wikipedia. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Naboen har en caravelle fra begynnelsen av 90-tallet tror jeg. 2,5 liters SUGEdiesel.. Fytta fa** for ei skrammelkasse.. Kjørte de til flyplassen med den bilen.. Vatret pedal og 3. gir opp brua over til flyplassen.. klarte akkurat og holde 60 med den.. Turtall av en annen verden.. Rister og skramler som bare juling.. Jeg jobber på Bilxtra til vanlig og selger mye deler til disse. Spesielt forstillingsdeler.. De har vært mye plaget med forstillingen på disse. bygd om flere ganger i året, så det er vel 7 forskjellige valg på bremseskiver fremme... Snakker av erfaring.. Hater å selge deler de bilene for folk flest har jo ikke peiling om de har verken ABS eller ventilterte/solide skiver.. Eneste positive jeg kan si om bilen er at du får plass til alt hva hjertet måtte ønske seg i den... Lenke til kommentar
acon Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Har hatt to caravelle 87.. fy faen for noen drittbiler!! den ene brant vi innstykker på vei opp rennfast(undervanstunnel, mellom randaberg og mosterøy, e39) clutch å gir røk.. Den andre røyk toppakningen på.. itillegg var forstillinga gåen, og vi måtte bytte alle foringene. Er boksormotorer i Caravelle/Transporter.. drittmotorer, går sjelden rent/fint Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) 2.1L Bensin er forsåvidt en hel grei motor, men de har sliti litt med kjølesystmet, resten av motoren holder som regel greit om den er godt holdt. Mest sansynlig må du bytte toppen og en del rør og ting i kjølesystemet. Har du folk til å fikse dette for deg samt. noen form for rabatt på deler er dette helt kurrant. Utrolig morsom bil, ser tøff ut og coach- og GL-modellene er ganske så behaglige, ikke så mye støy heller. Jeg var forelska i disse bilene fra jeg var 4-17 år .. Det ble desverre aldri noe caravelle-kjøp på meg, men jeg har fortsatt litt lyst på en.. Har ikke plass og penger. Tid har jeg nok av. Du bør være litt entusiast om du skal ha en sån bil i dag.. Ekstremt mange T3'er har blitt spiker de 5 sista åra. Begyner å bli sjeldent å se disse på veien. 1.6TD er samma som i golf.. Kjøper du en 1.6TD kan du vurdere å bygge over til 1.9TDk/TDi fra golf 3 / jetta / passat osv.. da får du en ganske bra og sprek bil. Endret 28. juni 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
25TRD Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Se på www.vwbus.no Der får du vite alt du trenger om denne typen bil. Det er ikke en dårlig bil, men det finnes både bra og dårlige eksemplarer. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Er de pent stellt så er det absolutt ikke noe stress, men da koster de litt mer enn 10.000kr også.. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Okay, takk skal dere ha . Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) her har du et prakteksemplar, absolutt ikke galen pris: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1546592 Ganske pen når den er helt strøken, ta på litt plastfornyer på grillen foran så blir det en kjempefin bil. Endret 28. juni 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
McSnus Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 jeg kjøpte en transporter 84mod for 6måneder siden ca. det er en diesel som er vannkjølt. den er gått 64.000km (var redningsbil på kårstø). for å si det kort å godt. bilen trekker uansett hva du laster på den men topppakningen lekker som en sil. så den bruker mer olje og vann enn diesel. og det kun etter 64000km. og den starter ikke uten startgass. dette vidunderet betalte jeg 7500kr for. det finnes over hodet ikke komfort i den, den liker ikke motorveier og kjører jeg den over 90km i timen så går den varm etter ca. 5-10min. så hvis du er mekanikker og arbeidsledig og har tid til å skru på den stort sett hele tiden så er det en glimrende bil. målte den någ jeg satt ved rattet ok kjørte til 102dB. så det er greit å ha hørselvern når du kjører Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 De fleste har vel samme motor som i Golf. Generelt sett er motoren i en Caravelle fra den tiden som har gått langt totalt utslitt, for Caravellen er omtrent dobbelt så tung som Golf, så motoren er ofte kjørt hardt, spesielt hvis den er liten. Turbo diesel skal visst være spesielt utsatt. 8957893[/snapback] De hadde ikke samme motor som golf, og de var ikke dobbelt så tunge. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) jeg kjøpte en transporter 84mod for 6måneder siden ca. det er en diesel som er vannkjølt. den er gått 64.000km (var redningsbil på kårstø). for å si det kort å godt. bilen trekker uansett hva du laster på den men topppakningen lekker som en sil. så den bruker mer olje og vann enn diesel. og det kun etter 64000km. og den starter ikke uten startgass. dette vidunderet betalte jeg 7500kr for. det finnes over hodet ikke komfort i den, den liker ikke motorveier og kjører jeg den over 90km i timen så går den varm etter ca. 5-10min. så hvis du er mekanikker og arbeidsledig og har tid til å skru på den stort sett hele tiden så er det en glimrende bil. målte den någ jeg satt ved rattet ok kjørte til 102dB. så det er greit å ha hørselvern når du kjører 8966412[/snapback] Trådstarter: Ta det med en klype salt. En slik motor går lengre enn 64.000km og McSnus har tydelig hatt en bil som ikke har blitt tatt vare på. At bilen hans går varm etter 5-10 min er jo selvsagt fordi han ikke (gidder) fikse den. edit: Den pc2004 linket til så jo meget flott ut. Endret 29. juni 2007 av tronni_87 Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 her har du et prakteksemplar, absolutt ikke galen pris: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1546592 Ganske pen når den er helt strøken, ta på litt plastfornyer på grillen foran så blir det en kjempefin bil. 8965594[/snapback] Nice! Hvis jeg hadde bodd i nærheten av selger og hadde vært på utkikk etter bil, hadde dette vært et alternativ. (Kompensasjon for tapt russetid? ) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Trådstarter: Ta det med en klype salt. En slik motor går lengre enn 64.000km og McSnus har tydelig hatt en bil som ikke har blitt tatt vare på. At bilen hans går varm etter 5-10 min er jo selvsagt fordi han ikke (gidder) fikse den. edit: Den pc2004 linket til så jo meget flott ut. 8967156[/snapback] Vel, at motorene ikke er særlig robuste er ett fakta. Hard kjøring og tunge lass tok raskt livet av dem, f.eks i tøff bruk på anlegg o.l så tålte svært mange biler denne kjøringen i hele sin levetiden mens disse doningene her ga raskt opp. De motoren er rett og slett underdimensjonert og har lite og gå på for og tåle tøff bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234 Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Har hatt en 94mod 2.4L Bensin i vår. Russebil. Den er tidligere vært en ambulanse. Den har kontinuerlig 4x4 og rulet villt. Ingen over, ingen ved siden. Den har gått 400000, men er fortsatt ett olja lyn. Ingen problem med kjøling, enda den har gått rimelig hardt sene kvelder^^ God plass innvendig og mere som skal til. Må si meg rimelig fornøyd med denne typen bil jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå