Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er VW Transporter en god bil?


ChrML

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste har vel samme motor som i Golf. Generelt sett er motoren i en Caravelle fra den tiden som har gått langt totalt utslitt, for Caravellen er omtrent dobbelt så tung som Golf, så motoren er ofte kjørt hardt, spesielt hvis den er liten. Turbo diesel skal visst være spesielt utsatt.

Lenke til kommentar

Naboen har en caravelle fra begynnelsen av 90-tallet tror jeg. 2,5 liters SUGEdiesel.. Fytta fa** for ei skrammelkasse.. Kjørte de til flyplassen med den bilen.. Vatret pedal og 3. gir opp brua over til flyplassen.. klarte akkurat og holde 60 med den.. Turtall av en annen verden..

 

Rister og skramler som bare juling.. Jeg jobber på Bilxtra til vanlig og selger mye deler til disse. Spesielt forstillingsdeler.. De har vært mye plaget med forstillingen på disse. bygd om flere ganger i året, så det er vel 7 forskjellige valg på bremseskiver fremme...

 

Snakker av erfaring.. Hater å selge deler de bilene for folk flest har jo ikke peiling om de har verken ABS eller ventilterte/solide skiver..

 

Eneste positive jeg kan si om bilen er at du får plass til alt hva hjertet måtte ønske seg i den...

Lenke til kommentar

Har hatt to caravelle 87.. fy faen for noen drittbiler!! den ene brant vi innstykker på vei opp rennfast(undervanstunnel, mellom randaberg og mosterøy, e39) clutch å gir røk.. Den andre røyk toppakningen på.. itillegg var forstillinga gåen, og vi måtte bytte alle foringene.

 

Er boksormotorer i Caravelle/Transporter.. drittmotorer, går sjelden rent/fint

Lenke til kommentar

2.1L Bensin er forsåvidt en hel grei motor, men de har sliti litt med kjølesystmet, resten av motoren holder som regel greit om den er godt holdt.

 

Mest sansynlig må du bytte toppen og en del rør og ting i kjølesystemet. Har du folk til å fikse dette for deg samt. noen form for rabatt på deler er dette helt kurrant.

 

Utrolig morsom bil, ser tøff ut og coach- og GL-modellene er ganske så behaglige, ikke så mye støy heller.

 

Jeg var forelska i disse bilene fra jeg var 4-17 år :love:.. Det ble desverre aldri noe caravelle-kjøp på meg, men jeg har fortsatt litt lyst på en.. Har ikke plass og penger. Tid har jeg nok av.

 

Du bør være litt entusiast om du skal ha en sån bil i dag.. Ekstremt mange T3'er har blitt spiker de 5 sista åra. Begyner å bli sjeldent å se disse på veien.

 

1.6TD er samma som i golf.. Kjøper du en 1.6TD kan du vurdere å bygge over til 1.9TDk/TDi fra golf 3 / jetta / passat osv.. da får du en ganske bra og sprek bil.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

jeg kjøpte en transporter 84mod for 6måneder siden ca. det er en diesel som er vannkjølt. den er gått 64.000km (var redningsbil på kårstø). for å si det kort å godt. bilen trekker uansett hva du laster på den men topppakningen lekker som en sil. så den bruker mer olje og vann enn diesel. og det kun etter 64000km. og den starter ikke uten startgass. dette vidunderet betalte jeg 7500kr for.

 

det finnes over hodet ikke komfort i den, den liker ikke motorveier og kjører jeg den over 90km i timen så går den varm etter ca. 5-10min. så hvis du er mekanikker og arbeidsledig og har tid til å skru på den stort sett hele tiden så er det en glimrende bil.

 

målte den någ jeg satt ved rattet ok kjørte til 102dB. så det er greit å ha hørselvern når du kjører

Lenke til kommentar
De fleste har vel samme motor som i Golf. Generelt sett er motoren i en Caravelle fra den tiden som har gått langt totalt utslitt, for Caravellen er omtrent dobbelt så tung som Golf, så motoren er ofte kjørt hardt, spesielt hvis den er liten. Turbo diesel skal visst være spesielt utsatt.

8957893[/snapback]

 

De hadde ikke samme motor som golf, og de var ikke dobbelt så tunge.

Lenke til kommentar
jeg kjøpte en transporter 84mod for 6måneder siden ca. det er en diesel som er vannkjølt. den er gått 64.000km (var redningsbil på kårstø). for å si det kort å godt. bilen trekker uansett hva du laster på den men topppakningen lekker som en sil. så den bruker mer olje og vann enn diesel. og det kun etter 64000km. og den starter ikke uten startgass. dette vidunderet betalte jeg 7500kr for.

 

det finnes over hodet ikke komfort i den, den liker ikke motorveier og kjører jeg den over 90km i timen så går den varm etter ca. 5-10min. så hvis du er mekanikker og arbeidsledig og har tid til å skru på den stort sett hele tiden så er det en glimrende bil. 

 

målte den någ jeg satt ved rattet ok kjørte til 102dB. så det er greit å ha hørselvern når du kjører

8966412[/snapback]

 

Trådstarter: Ta det med en klype salt. En slik motor går lengre enn 64.000km og McSnus har tydelig hatt en bil som ikke har blitt tatt vare på. At bilen hans går varm etter 5-10 min er jo selvsagt fordi han ikke (gidder) fikse den.

 

edit: Den pc2004 linket til så jo meget flott ut.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
her har du et prakteksemplar, absolutt ikke galen pris:

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1546592

 

Ganske pen når den er helt strøken, ta på litt plastfornyer på grillen foran så blir det en kjempefin bil.

8965594[/snapback]

 

Nice! Hvis jeg hadde bodd i nærheten av selger og hadde vært på utkikk etter bil, hadde dette vært et alternativ. (Kompensasjon for tapt russetid? :))

Lenke til kommentar

Trådstarter: Ta det med en klype salt. En slik motor går lengre enn 64.000km og McSnus har tydelig hatt en bil som ikke har blitt tatt vare på. At bilen hans går varm etter 5-10 min er jo selvsagt fordi han ikke (gidder) fikse den.

 

edit: Den pc2004 linket til så jo meget flott ut.

8967156[/snapback]

 

Vel, at motorene ikke er særlig robuste er ett fakta.

Hard kjøring og tunge lass tok raskt livet av dem, f.eks i tøff bruk på anlegg o.l så tålte svært mange biler denne kjøringen i hele sin levetiden mens disse doningene her ga raskt opp. De motoren er rett og slett underdimensjonert og har lite og gå på for og tåle tøff bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+781234

Har hatt en 94mod 2.4L Bensin i vår. Russebil.

Den er tidligere vært en ambulanse. Den har kontinuerlig 4x4 og rulet villt. Ingen over, ingen ved siden. Den har gått 400000, men er fortsatt ett olja lyn. Ingen problem med kjøling, enda den har gått rimelig hardt sene kvelder^^

God plass innvendig og mere som skal til. Må si meg rimelig fornøyd med denne typen bil jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...