Caddy Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Heisann, har nå investert i 2 stk Dynabel Resolution komponentsett, ett på 5" og ett på 6". Har endelig fått inn begge, 6" bak og 5" foran. Men 5" spiller så sinnsykt mye lavere enn 6"...? Begge er koblet direkte på en Pioneer DEH-P5900MP. Direkte: 6" går på orginalkablene som går bakover i bilen. 5" går på nye kabler som er stukket inn i ISO kontakten. Hvit-hvitsvart + grå-gråsvart som skal være riktige i følge manualen.. Sub er koblet på sub utgangen på spilleren. Kan skru av og på subben fra spilleren, så testet dette ved å skru av, også dirigere all lyden bakover. Finfin lyd med grei bass selv uten sub... Stillte så lyden framover. Var som sagt lavere, følte jeg kun hørte diskant fra mellomtonene... Prøvede også å koble 5" på kablene til bakhøytalerene men da begynnte de å skrike over volum 39.... Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Mulig du har fått byttt om på pluss og minus et sted? Typisk fasefeil. Om dhar byttet om pluss og minus på den ene bassmelomtonen foran så kan dette skje. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Prøvde nå å koble alt forskjellig fra hva det var, men samme resultat. Tenker jeg kutter opp orginalkablene i dørene for å se om det blir bedre med de.... Orginalhøytalerene spillte tross alt en GOD del høyere enn det gjør nå... Men fra ISO kontakten... Det står jo Bak/BASS på de kablene som går bakover i bilen, men til fronten står det kun Front... Kan dette ha noe å si? At spilleren dirigerer bass bakover og ikke i det hele tatt framme? Hva som sto i fra før: 1 diskant i hver dør. 1 mellomtone (og diskant?) i hver dør. Ingen delefilter, kun spilleren... Begynner å lure på om jeg har koblet meg på den kabelen som kun går til diskant.... Edit: Setter jeg på FIE funksjonen på spilleren, så høres det bedre ut, men fremdeles mye diskant og ca ingen mellomtone... Endret 27. juni 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvor bor du hen? Kan være en ide å få noen som kan dette her til å se på det. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 (endret) Kristiansand, skal muligens ut til en kamerat seinere i dag som skal se på det.. Men må jo høre ting fra flere kilder.. Se foresten edit`en min i forrige post.. Edit: Fant løsning: Kablene som fulgte med biltema sine diskanter, (som sto i før) var problemet her... Strakk nye fra spiller og da gikk volumet bra opp. Endret 27. juni 2007 av Caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå