abene Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 En leder av en beryktet piratgjeng er nylig blitt dømt til 51 måneder i fengsel. Les mer Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Syns man skal kalle en spade for en spade. Piratleder er bare et krøkkete ord for kaptein! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Han ble vel strengt tatt tatt for ganske mange år siden, men nå er han vel også dømt (en dom som ikke står i stil til forbrytelsen i mine øyne). AtW Lenke til kommentar
ba1der Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Syns man skal kalle en spade for en spade.Piratleder er bare et krøkkete ord for kaptein! 8953347[/snapback] spade? Du mener vel "Instrument for omlokalisering av løs masse"? Lenke til kommentar
taulen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ikke nødvendigvis løs masse Men 500 000 dollar ? omtrent 3 millioner ? Uff, den svir... =/ Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det koster dyrt og være IT kriminel, vertfall i Usa.. I Norge derimot, her slipper de fleste unna, selv de som dreper noen, men den diskusjonen tar vi senere;) Lenke til kommentar
Spitzi Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det koster dyrt og være IT kriminel, vertfall i Usa.. I Norge derimot, her slipper de fleste unna, selv de som dreper noen, men den diskusjonen tar vi senere;) 8953473[/snapback] Å sammenlikne småkriminelt piratpakk med mordere og andre pederaster er ikke bare forrykt, det er faen ikke trygt.... Ikke la RIAA-logikk TONO-feberen ta deg! Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Håper det startes et støttefond, jeg gir glederlig 500 spenn! Lenke til kommentar
idos Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Programvarepiratene et dobbel-egget sverd for selskapene Tror ikke adobe's programmserie hadde vært like populært om det hadde vært umulig å kopiere. Gratis programmvare som kan gjøre det samme finnes , men disse brukes stort sett ikke, fordi en kan bruke piratvare... samtidig mister de nok en del inntekter fordi småbedrifter (a la enkeltmanssforetak som strengt tatt burde vært redelige nok til å betale for seg, bruker piratvare...... Til og med enkelte M$ ansatte har sagt dette.. Straff eller ikke straff.. kanskje burde en trekke fra reklameeffekten som piratvare har..... Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Dette beviser jo bare hva de egentlig er ute etter.. PENGER. Han kunne få ti år, men fikk istedet 4 år og 3 måneder (hvorfor pokker skrive 51 måneder...?) og en bot på 500.000 USD. Lenke til kommentar
medlem-130744 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Slev om musikk og film bransjen har nokk penger, vill de sikkert skremme andre bort fra pirat markedet.. De pengene det er snakk om i dette tilfellet er bare småpenger.. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hmm... Har aldri sett en eneste release av "DrinkOrDie"... Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hmm... Har aldri sett en eneste release av "DrinkOrDie"... 8953987[/snapback] Ikke jeg heller, denne gruppen er helt ukjent for meg. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Denne fyren er fortsatt på frifot dog. ^^ Men litt mer seriøst, jeg synes det er synd at de skal ruinere noen økonomisk for dette. Det virker som om RIAA&CO snart tjener mer penger på søksmål enn på faktisk å selge musikk. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Ble jo oppløst / busta i 2001, så det er vel kanskje ikke så rart... Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvis politiet i Norge hadde organisert seg og dratt etter enkeltpersoner som har lastet ned et par sanger/filmer så hadde nok nordmenn blitt ganske redd. Det nytter ikke å dra etter de store haiene. Lenke til kommentar
flugis Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvis politiet i Norge hadde organisert seg og dratt etter enkeltpersoner som har lastet ned et par sanger/filmer så hadde nok nordmenn blitt ganske redd. Det nytter ikke å dra etter de store haiene. 8954081[/snapback] Her er jeg helt uenig, det er de store haiene som er viktige, sånn at folk ikke kan laste ned lydfiler etc. Som i narkotikamiljøene, det hjelper ikke å ta de som sitter og sniffer kokain langs akerselva, du må ta de store haiene som får denne kokainen inn i Norge, og får den produsert. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hmm... Har aldri sett en eneste release av "DrinkOrDie"... 8953987[/snapback] Og nøyaktig hvor mange grupper har du sett releaser av? Razor1911 og Myth? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det fantastiske er jo at dette er mennesker som er utdannet, god lønn og respekterte jobber. Ikke noen bombe det da, det er tross alt vanskelig å drive med det de har gjort, det krever høy faglig kompetanse. Moralsk sett er vel dette litt fucket. De burde være mer forsiktig tough, hadde jeg drevet noe som dette hadde jeg hatt samme arkitektur som terrorist-celler. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvis politiet i Norge hadde organisert seg og dratt etter enkeltpersoner som har lastet ned et par sanger/filmer så hadde nok nordmenn blitt ganske redd. Det nytter ikke å dra etter de store haiene. 8954081[/snapback] Her er jeg helt uenig, det er de store haiene som er viktige, sånn at folk ikke kan laste ned lydfiler etc. Som i narkotikamiljøene, det hjelper ikke å ta de som sitter og sniffer kokain langs akerselva, du må ta de store haiene som får denne kokainen inn i Norge, og får den produsert. 8954139[/snapback] Ved å ta de som laster ned noen få sanger/filmer i Norge så viser det at det faktisk er en fare å laste ned slikt. Det finnes så mange forskjellige sider at det vil ta flere år å bli kvitt dem, men hvis politiet gir ut bøter til nordmenn(fleste i Norge blir det vel) så viser det at det er farlig å laste ned, slik det er nå så er det ingen fare, siden politiet går etter de store selskapene. Du kan ikke sammenligne det med narkotikamiljøene, er det ikke ulovlig å sniffe kokain langs akerselva? Dette gjelder ikke med piratkopiering, ingen blir tatt i Norge, så ingen bryr seg. Først må politiet vise folk at hvis du laster ned, så vil du få en svær bot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå