Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i brystregionen

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Våkent i dag tidlig av smerter i bryst- og mageregionen. Hver gang jeg trakk inn pusten gjorde det vondt. Jeg la meg over på siden, men da ble det bare verre. På grunn av dette brukte jeg over en time på å komme meg ut av sengen, og kunne bare trekke korte åndedrag. Smertene oppstod i venstre del av magen, rundt hjertet et sted. Noen som vet hva som var problemet? Smertene gikk bort etter noen smertestillende. Har hatt samme greiene en gang tidligere. Lurer på om det kan være noe galt med lungene, siden det gjorde vondt når jeg pustet inn.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting jeg kan komme på i farten som jeg selv har erfaring med:

-Sensitiv mage (men jeg har mine tvil, for da ville du hatt flere symptomer over tid)

-Brist i ribbein

Men jeg ville tatt meg en tur til legen for ordens skyld.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Kan ikke skjønne at det er brist i ribben. Har ikke vært utsatt for noe som kunne skadet ribbenene de siste ukene.

Lenke til kommentar

Heh. Aldri si aldri. Jeg knakk ribbeinet mitt en gang da jeg satt i sofaen og så på tv. Alt jeg gjorde var å nyse litt kraftig. Hørte et smell i brystet, og plutselig kunne jeg ikke bevege meg pga smerter. Brukte 20 minutter på å få tak i telefonen, og ytterligere en halvtime på å få på meg sokker, bukse og t-skjorte slik at jeg kunne komme meg til legevakta. Alt det for et nys. :wow:

Så det kan jo tenkes at du har nyst eller hostet kraftig i søvne. Men jeg ville uansett tatt en tur til legen, for jeg tror det er veldig mye rart det kan være.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det som er merkelig er at jeg har opplevd det en gang tidligere. Det var vel for over en måned siden. Hvis jeg ikke kjenner flere smerter i løpet av dagen, dropper jeg legevakten.

Lenke til kommentar

Min aller første tanke er at dette er muskelært.

Dette kan f.eks komme av for mye tid foran pc med feil sittestilling, feil løft eller

belastninger over lang tid.

Det muskelære kan sitte i brystmuskler eller de øvre musklene i ryggen, uansett føles det som om smertene kommer inne fra brystet.

Dette kan være ganske ubehagelig å føles ved sterk innpust som det stikker i brystet.

Andre muligheter er;

- Lungebetennelse

- Slag mot brystet

- Astma-pust

I aller aller værste fall ville jeg si at hjertet ga ekstra lyd fra seg, men da ville du med stor sannsynlighet hatt kraftige smerter og gjerne følinger i armen.

Dette er bare tanker ut ifra det du beskriver.

Best hjelp får du helt klart av fastlegen din som kan lytte på deg og sjekke blodtrykket ditt.

Men jeg vil tro at det mest sannsynlige er at dette er muskelært.

Ta en tur til legen, så får du skikkelig svar, og rett hjelp. :)

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...