Gå til innhold

Anbefalinger

Anbefalte innlegg

Hvilket Hovedkort og CPU ville dere anbefalt som er mest overklokkingsvennlig og helst mest mulig billig?

Eg er ikkje på jakt etter det beste, men det som er meget overklokkingsvennlig.

Hovedkortet har EKSTREMT MEGET Å SI! Det bør helst vere 4 festehull rundt prosessorfestet!

NB! Skal vere Socket A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Soltek SL-75DRV2, 256Mb billig DDR-RAM og AthlonXP 1600+ rett før jul.

Soltek SL-75DRV2 - 1.300,-

AthlonXP 1600+ - 1.400,-

256MB Kingston ValueRAM - 650,-

Soltek SL-75DRV2 kom bra ut i testen på http://www.tomshardware.com og ble kåret til overklokkingskongen. Det er grunnen til at jeg valgte det kortet. Det følger også med en ekstra temperaturprobe. :smile: AthlonXP var mest fornuftig priset akkurat da. Jeg overklokket til 1500MHz men det ga nesten ingen flere poeng i 3DMark2K1.

Lenke til kommentar

DDR-RAM og DDR-SDRAM er det samme. Jeg tror det er feil å si DDR-SDRAM.

DDR betyr Double Data Rate og betyr at ramen mottar/sender to ganger i en puls i motsetning til SDRAM som bare sender en gang. Billig men enkel forklaring. :smile:

RedStorm Overclocking er Soltek sin automatiske overklokkingsverktøy. Det er en funksjon hvor hovedkortet sjekker selv hvor mye den klarer å overklokke. Funker ikke så bra.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-29 19:24, tahustvedt skrev:

DDR-RAM og DDR-SDRAM er det samme. Jeg tror det er feil å si DDR-SDRAM.

Rett betegnelse er DDR-SDRAM og SDRAM. Det finst flere varinater/typer under hver.

DDR-SDRAM = (PC1600, PC21000, PC2400)

SDRAM = (PC66, PC100, PC133, PC150)

Betegnelsen DDR-RAM er en forkortelse for DDR-SDRAM. Det beste er å bruke "PC" betegnelsen for da eret ingen tvil om hva det snakkes om.

Lenke til kommentar

Jeg har dette kortet.. Ganske bra egentlig :smile: Har bare nådd 155mhz fsb til nå da, men jeg bruker en 100mhz fsb Duron og dårlig kjøling.. Dessuten original BIOS..

Når jeg får vannkjølingen min (om tre-fire dager) blir det minusgrader på cpu og chipset og forhåpentligvis farllig høye bushastigheter :smile:

Ypperlig kort!

Lenke til kommentar

JKJ: Jeg har Epox 8kha+, det er det beste kortet jeg har hatt. Har hatt mange Socket A kort bla. MSI K7T266 pro2 og Epox er overlegent på det meste. Det har den beste ytelsen, stabilt, meget overklokkings venneligt, klarer høyest FSB og du kan tweake ram'n din akkurat som du vil(og alt annet).

Har vært oppe i 176Mhz FSB ,men p.g.a ram'n var det ikke så alt for stabilt. Kjørte det stabilt på 170MHz fsb, men IBM disken likte det ikke i lengden=)

Lenke til kommentar

No `fence men etter min mening er MSI no skikkelig drit! Jeg har hatt 4 MSI kort og alle har vært ubrukelige til overklokking og 10% tregere enn tilsvarende Asus/Epox/Abit kort...

Epox er skikkelige saker! Ryktene sier at Epox 8KHA2 kommer snart.. Den blir skikkelig bra! Orker ikke skrive detaler nå.. må sove :grin:

Lenke til kommentar

eSiK: Hmm...MSI er jeg generellt misfornøyd med jeg og, men det er faktisk en bra ting med de, de er som regel Über stabile,(med unntak av K7t266 pro2) mitt MSI K7t turbo crashet aldri.. Men så døde det =)

[ Denne Melding var redigert av: eirik_bk på 2001-12-30 01:55 ]

Lenke til kommentar

Jeg fikk mitt soyo k7v dragon+ i dag, virker helt supert. Valgte det på grunn av sine gode overklokkingsmuligheter, dessuten vant det testen hos toms hardware. Det koster jo 1800,- også da, men du får med smart card reader, nettverkskort og innebygd 5,1 lydkort. Jeg har hørt at apacer nanya(2100) skal være dårlig overklokkings minne, men mitt hk greier i alle fall 158 på bussen++(har ikke prøvd videre) og det må jo sies som bra. Eneste minuset jeg kan nevne er at en ikke kan stille volten på rammen :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...