kengdal Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Fordi vi ikke vil ha en såkalt "bolemage". (ikke bollemage nei )Muskelen skal være stram og markert, ikke stor. Trener du magen på samme måte som f.eks. biceps, så blir magemusklene større, og du ser bare rar ut. Det du derimot vil ha, er en flat, markert og hard mage, og det får du etter hva jeg mener, ved å trene med mange repetisjoner. Å ta 1000 situps om dagen hjelper kanskje ikke for noe nyttig, men du får en veldig stram magemuskel som er veldig utholden, og det er da ingeting galt i det. EDIT: selvfølgelig er alt med måte. Om du trener tungt en sjelden gang, så gjør ikke det noe, og ikke behøver du ta 10 000 situps når det egentlig holder å ta 100-200. 9232853[/snapback] Det du skriver her er bare BS! Du har tydeligvis ikke peiling på temaet i det hele tatt. Det eneste du kan forandre på en muskel, er dens tverrsnittet. Du kan ikke trene en muskel til å bli "strammere" eller "markert". Får å oppnå en slik mage du beskriver må du ha lav fett%. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 (endret) Magen kan du trene slik at den blir mer markert jo. Men det vi tenker ikke markert på samme måte tror jeg. Det jeg mener er at du ved riktig trening også (for eksempel) får med deg det nedre paret av magemusklene. De to nederste parene har en tendens til å ikke være like markerte som de to øverste. En del skyldes fett som du nevner, men bruker du en muskel mye blir den stram. Jo mer du bruker den, jo strammere blir den. Klart at en stor muskel også er steinhard, det går på om du bruker muskelen mye. Det er på grunn av at kroppen oppretter flere nerveceller i muskelen, slik at du kan bruke mest mulig av muskelen. Det er en av tingene som gjør deg lemster om jeg ikke tar het feil, er ingen kløpper på akkurat det med lemsterhet. At du har brutt ned nervestrukturen i muskelen. Hovedgrunnen er "sprengte" blodkar? Vet ikke hva det kalles, men vet at det er det som gjør mest vondt. Når nervene brytes ned, bygges det opp fler enn forige gang, slik at kroppen står bedre rustet til neste gang. For å si det enkelt. Fullt så enkelt er det ikke alltid i praksis. Det jeg mener med strammere er ikke at muskelen blir hard, slik som du sikkert tenker hvis det hadde vært snakk om biceps. Jeg mener at hele megeformen blir "stram". At den ikke ser ut som en deig som har hevet ut av bollen. Var dumt ordlagt av meg, inrømmer det. Skulle valgt ord med litt mer omhu, slik at det ikke hadde krasja med utrykk som betyr andre ting, sorry. Endret 8. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 må man trene lenge for å få sånn mage som han som spilte Leonaides i filmen 300 ? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Avhenger av utgangspunktet. For noen kan det gå ann på et halvt år, andre må kanskje bruke to år. Kommer helt ann på hvor mye du legger i treninga, kosthold og et par andre variabler. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Magen kan du trene slik at den blir mer markert jo.Men det vi tenker ikke markert på samme måte tror jeg. Det jeg mener er at du ved riktig trening også (for eksempel) får med deg det nedre paret av magemusklene. De to nederste parene har en tendens til å ikke være like markerte som de to øverste. En del skyldes fett som du nevner, men bruker du en muskel mye blir den stram. Jo mer du bruker den, jo strammere blir den. Klart at en stor muskel også er steinhard, det går på om du bruker muskelen mye. Det er på grunn av at kroppen oppretter flere nerveceller i muskelen, slik at du kan bruke mest mulig av muskelen. Det er en av tingene som gjør deg lemster om jeg ikke tar het feil, er ingen kløpper på akkurat det med lemsterhet. At du har brutt ned nervestrukturen i muskelen. Hovedgrunnen er "sprengte" blodkar? Vet ikke hva det kalles, men vet at det er det som gjør mest vondt. Når nervene brytes ned, bygges det opp fler enn forige gang, slik at kroppen står bedre rustet til neste gang. For å si det enkelt. Fullt så enkelt er det ikke alltid i praksis. Det jeg mener med strammere er ikke at muskelen blir hard, slik som du sikkert tenker hvis det hadde vært snakk om biceps. Jeg mener at hele megeformen blir "stram". At den ikke ser ut som en deig som har hevet ut av bollen. Var dumt ordlagt av meg, inrømmer det. Skulle valgt ord med litt mer omhu, slik at det ikke hadde krasja med utrykk som betyr andre ting, sorry. 9235014[/snapback] Her står det mye tull, hvor er det du har fått alt dette i fra? Tror du blander en god del sammen. Spesielt med tanke på CNS, MU og hvordan en muskel faktisk er bygd opp og fungerer. Jeg anbefaler deg å lese litt fysiologi rundt dette med trenig. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Fått det av diverse folk, blader, artikler rundt om kring. Og mye av det føler jeg er riktig, serlig når jeg ser på meg selv og hvordan det blir hvis jeg gjør forskjellige ting. Nøyaktig hva mener du er tull, så blir det lettere å rette opp eventuelle feil ... Og CNS, MU? Har ikke doktorgrad i anatomi og treningsoptimalisering, prøver bare å være hjelpsom Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Fått det av diverse folk, blader, artikler rundt om kring.Og mye av det føler jeg er riktig, serlig når jeg ser på meg selv og hvordan det blir hvis jeg gjør forskjellige ting. Nøyaktig hva mener du er tull, så blir det lettere å rette opp eventuelle feil ... Og CNS, MU? Har ikke doktorgrad i anatomi og treningsoptimalisering, prøver bare å være hjelpsom 9241661[/snapback] Det er bra og være hjelpsom, men det er greit å ha fakta på de rådene man gir. Men hvor skal jeg begynne? En muskel blir ikke stammere jo mer man bruker den. Hvis den blir det, da har du ikke klart å opprettholde riktig spennings/lengde forhold. Og hvis ikke dette er oppretthold vil dette gå utover prestasjonen og arbeidsoppgaven til den muskelen. Hva legger du i ”hard”? Hvordan definerer du dette, og hvordan kan du måle dette? Det er jo bare tull! Når du snakker om nerveceller, snakker du da om Motoriske enheter (MU = motor unit). Brutt ned nerve strukturer i muskelen? Så du mener dette avgjør og ikke microtrauma på muskelfibrene? Nei her er det bare et sammensurium av vissvass og dette har jeg ikke tid til. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Muskelen blir da kortere når du bruker den, det er derfor man fort blir stiv, for eksempel bakpå låret. Men det var ikke det jeg mente. Tenkte mer på det at muskelen blir mer at hvis du belaster en muskel med lang aerob trenig, så vil den ikke vokse seg stor, men bli sterkere og da mer markert. Her er utgangspunktet en ganske ubrukt muskel, ikke en toppidretsatlet i toppform. Det er litt forskjell, det er du vel enig i Når jeg tenker har, så mener jeg at muskelen blir hard når du strammer den. Blir som utrent vs. veltrent biceps. Ikke kom og si at det ikke er forskjell på hardheten når du klemmer. Når jeg sier nerveceller så vet jeg ikke om det er MU, men både selve muskel"fibrene" eller cellene brytes ned når du trener. Så prinsippet er riktig, men det kan hende jeg ikke har riktig uttrykk på ting. Du bruker alt for avanserte ord for meg, med microtrauma og MU. Aldri hørt de før Lenke til kommentar
yokomoko Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Får man "pupper" av og ta sit ups eller er det push ups? Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Får man "pupper" av og ta sit ups eller er det push ups? HAHA! Dagens! Lenke til kommentar
Haglo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Muskelen blir da kortere når du bruker den, det er derfor man fort blir stiv, for eksempel bakpå låret.Men det var ikke det jeg mente. Tenkte mer på det at muskelen blir mer at hvis du belaster en muskel med lang aerob trenig, så vil den ikke vokse seg stor, men bli sterkere og da mer markert. Her er utgangspunktet en ganske ubrukt muskel, ikke en toppidretsatlet i toppform. Det er litt forskjell, det er du vel enig i Når jeg tenker har, så mener jeg at muskelen blir hard når du strammer den. Blir som utrent vs. veltrent biceps. Ikke kom og si at det ikke er forskjell på hardheten når du klemmer. Når jeg sier nerveceller så vet jeg ikke om det er MU, men både selve muskel"fibrene" eller cellene brytes ned når du trener. Så prinsippet er riktig, men det kan hende jeg ikke har riktig uttrykk på ting. Du bruker alt for avanserte ord for meg, med microtrauma og MU. Aldri hørt de før Kengdal har peiling på det han snakker om. Og du burde se på hva han skriver, for det er ganske interessant han har å si. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Får man "pupper" av og ta sit ups eller er det push ups? Hehe. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Får man "pupper" av og ta sit ups eller er det push ups? Ja, du får det. Hadde holdt meg unna pusups om jeg var deg. Gå for å ta to 0,5liters colaflasker og løft dem opp foran deg og ut til sidene. Da får du modellkropp på no time Lenke til kommentar
iStian Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Noen som har tips til å trene de nedre magemusklene? Gjerne en enkel øvelse som kan gjøres hver kveld på gulvet eller noe sånt? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Legg deg flat på ryggen og løft opp bena. Da burde man vel få med seg de nederste magemusklene Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Se på fyren bak på bildet som står oppreist.. Det det dèt dere mener med "bolemage"? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Nei, han der har bare en del fett på magen. Bolemage (det kommer ikke av anabole steroider, men veksthormoner, derav HGH gut) ser du tydelig når en person så lav fettprosent at han har sixpack, men likevel en enorm mage. Endret 18. mars 2009 av awkward Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå