Gå til innhold

Sit-ups - hvor mange rep og serier?

Anbefalte innlegg

okei, egentlig så bryr jeg meg ikke stort om det du sier. jeg tror det du vil. du tror det du vil. ferdig med den saken :)

9157464[/snapback]

Det eneste jeg er imot er at du går rundt og anbefaler noe dritt til andre som du ikke er noe som helst sikker på virker. Du kan tro hva du vil for min skyld, men ikke gå rundt og spre "propaganda".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er beste alternaltivet til Cable Crunch da DNA?

Sliter med en kneskål jeg knuste for et år siden, går ikke ann å sitte på knærne for meg...

Selv trener jeg i maskin, av den typer du lener deg over en tykk pinne.

Kjører av og til 3x15 reps med tung vekt, og andre ganger 50 eller 100 reps med lett til middels vekt.

Pleier å varme opp med 1x50 lett, ta 3x15 tungt og avslutte med 50-100 mellomvekt.

Orker jeg mer tar jeg 3x12 på ball, med føttene i ribbeveggen. Skjønner du hva jeg mener med det?

Men uansett, er det noe galt med det oplegget hvis jeg ønsker markert mage?

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som har det sånn at så fort man kommer over ca 100 crunch så blir det bare lettere og lettere? Er så irriterenes når folk bare himler med øynene når de spør hvor mange crunch  jeg tar og jeg svarer 1000.

9162098[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor alle klarer 100vis av situps, selv klarer jeg vel under 100 selv om jeg har mer solide magemuskler enn de jeg har hørt (IRL) tar 100vis av situps.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som har det sånn at så fort man kommer over ca 100 crunch så blir det bare lettere og lettere? Er så irriterenes når folk bare himler med øynene når de spør hvor mange crunch  jeg tar og jeg svarer 1000.

9162098[/snapback]

Spenner du fast beinen dine i noe? Hvordan utfører du det?

Tviler på at du tar 1000 på rett måte..

Lenke til kommentar

30 kan holde lenge det, kommer ann på målet med treningen. Spør du meg, er ikke 1000stk godt til noe som helst,foruten at du får veldig utholdende magemuskler, men hva skal du med så utholdende magemuskler?

Det er sikkert noe lurt du kan bruke det til, men ikke som jeg har hørt om(eller det bare ligger i underbevisstheten..). Anyone?

Lenke til kommentar
Får nok ikke akkurat store magemuskler når man tar 1000stk, men magen blir steinhard. Det er vel stor forskjell på crunch og situps. Når man tar crunch så er det vel mest smerten som stopper folk. På situps så er det at musklene rett og slett ikke klarer mere, akkurat som når man løfter vekter

9163117[/snapback]

Jo, men hva gir fine magemuskler?

Lenke til kommentar

Interessant dette... Skal gjøre det kort!

Tar 20 x 5 (30 sek pause) **

Metode: Flate bein (festet til Legcurl på benken min) visst dere skjønner.

Reiser meg opp med korsryggen i "bakken" hele tiden.

Gjør jeg det riktig? - Unngår jeg "bole-mage" Tar også vakum-øvelser! :thumbup:

** Tok litt mer ja... :!:

Endret av Bushmills
Lenke til kommentar
Interessant dette... Skal gjøre det kort!

Tar 20 x 5 (30 sek pause) **

Metode: Flate bein (festet til Legcurl på benken min) visst dere skjønner.

Reiser meg opp med korsryggen i "bakken" hele tiden.

Gjør jeg det riktig? - Unngår jeg "bole-mage" Tar også vakum-øvelser!  :thumbup:

** Tok litt mer ja...  :!:

9164059[/snapback]

20x5 eller 5x20?

20x5= tar 5 situps, 20 ganger, istedet for 20 situps, 5 ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal du fjerne fettet bør du trene utholdenhet, for eksempel sykling eller løping.

Styrketrening brenner også mye fett, og er mye morsomere enn å jogge eller sykle en time eller to.

Sykling på ekte sykkel og løping ute i naturen er best, og på like "gøy" som styrketrening.

Løping på tredemølle og sykling på ergometersykkel er kjedelig og demotiverende i lengda.

Når du skal forbrenne fett tar det tid før du ser resultater, trener du styrke går det fortere, siden musklene blir større og mer markerte samtidig som du forbrenner fett.

Uanset hva du skal gjøre vil jeg anbefale deg å ta noen situps i tillegg, så synes sansynligvis magemusklene bedre når fettet er vekk.

Lenke til kommentar

Er det noe jeg ikke har fått med meg her? Er ikke magemusklene vanlig skjelettmuskler.

Her må dere gjerne forklare litt for meg. :ph34r:

Men fra spøk til revolver, her er det flere her som bør sette seg litt inn i basal anatomi og sjekke ut hvilke egenskaper magemusklene har. Men magemusklene er av akkurat samme type skjelettmuskler, som alle andre musker dere trener. Så hvorfor skal dere trene dem annerledes da?

Lenke til kommentar

Fordi vi ikke vil ha en såkalt "bolemage". (ikke bollemage nei :p)

Muskelen skal være stram og markert, ikke stor.

Trener du magen på samme måte som f.eks. biceps, så blir magemusklene større, og du ser bare rar ut.

Det du derimot vil ha, er en flat, markert og hard mage, og det får du etter hva jeg mener, ved å trene med mange repetisjoner.

Å ta 1000 situps om dagen hjelper kanskje ikke for noe nyttig, men du får en veldig stram magemuskel som er veldig utholden, og det er da ingeting galt i det.

EDIT: selvfølgelig er alt med måte.

Om du trener tungt en sjelden gang, så gjør ikke det noe, og ikke behøver du ta 10 000 situps når det egentlig holder å ta 100-200.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...