geirroen Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Kunne godt tenke meg å få til å brenne mine digitale bilder på en CD og vise dem på tv ved hjelp av DVD spilleren. Jeg ser at nero kan benytes - med begrensninger eller noen andre program er også nevnt. Hvilken filtype skal fila ha for å kunne vises? Har nettopp fått meg et program som heter VideoWave. Mest til å redigere video med, men kan også legge bilder inn og kjøre en slags slideshow. Ellers finnes det noen gratisprogram eg kan laste ned for å lage cd som kan vises på dvd? Geir Lenke til kommentar
reactor Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Det kommer litt an på hva DVD-spilleren din støtter selvfølgelig, men dersom den ikke støtter JPG-visning (slik som noen gjør) av filer som ligger på en brent CD uten et spesielt format kan du bruke VCD. Det er rimelig simpelt å gjøre i Nero, bare lag ny VCD og dra bildefilene dine over til den nye kompilasjonen. Nå er det nok en begrensning på oppløsning på bildene, mer om det finner du sikkert i hjelpefila for nero. Du kan også stille inn om det skal være pause eller ikke på hvert enkelt bilde ved å klikke på egenskaper for hvert enkelt bilde. Har ikke testa noen andre program for akkurat dette, men det er ikke akkurat verdens beste løsning å bruke DVD-spilleren til dette pga. av dette med oppløsning, og at de fleste spillerene heller ikke støtter noen zoom-funksjon - iallefall ikke "seriøse" spillere ment for DVD/film-avspilling. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 I Nero får jeg kun lagt inn 99 bilder på en VCD...det er jo ikke så mye. Endel DVD-spillere kan zoome i filmer, så det burde jo egentlig også gått an på bilder. Men det gikk ihvertfall ikke på VCD fra Nero. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Bruk Ulead DVD PictureShow. Der kan du lage så mange album du har plass til, hvert på 99 bilder. Fine menyer og bakgrunnsmusikk legges også på. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Bruk Ulead DVD PictureShow. Der kan du lage så mange album du har plass til, hvert på 99 bilder. Fine menyer og bakgrunnsmusikk legges også på. Jeg lastet ned prøveversjonen, og der var det maks 5 slideshow med maks 10 bilder i hvert slideshow...buuuh Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ulead DVD PictureShow - bruker du versjon 1.0 eller 2.0? Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Versjonen jeg har brukt har vært 1.0 og det er selvfølgelig fullversjonen. Nothing comes free my friend. Løp og kjøp!!! Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Unlead har jeg brukt. Er bra. Du har også PicturetoTV 1.20 men her må du ha svcd plugin for å få bra bilder. (Bare testet demo) Photo2vcd (bare testet demo. Alle funker like greit føler jeg. Omtrent det samme alle sammen. Vet ikke hva som er billigst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå