Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dual Glan åssen funker det?

Anbefalte innlegg

jeg har fått meg ny pc.. med Dual Glan... også har jeg lest på asus eller en annen nettside at man kan bruke den ene porten som Download og den andre som Upload... altså ganske mye raskere nett... men åssen funker dette? har i allefall ikke noe program som fulgte med...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det svakeste leddet i nettverket som setter begrensingene.

Det hjelper ikke om du stiller opp med 2gb nettverk hvis internettlinja di er noe lusne 2mb saker fra Telenor.

Den eneste fordelen jeg kan se ved å bruke 2 stk porter er hvis du laster ned fra veldig mange på en gang på et LAN (noe som også forutsetter GB porter, noe som er sjeldent på nåtidens LAN).

Men videre så blir det da sansynelighvis en ny flaskehals, nemlig hardiskene.

Så med andre ord, for å utnytte de 2gb portene optimalt så trenger du å laste ned paralelt fra 4 pcer ca. til 4 hardisker om ikke mer. (jeg er trøtt nå ja)

Endret av Nets
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk Cat6 300MHz 5 meter kabler.. er Cat 6 bra? synes nettet er litt rart...

har hatt diværse små problemer med den nye pcen jeg kjøpte... kjøpte 4 gig ram... og det vil jo ikke vises mere en 3 gig i systemegenskaper, pluss at cpuen lå på 95 grader... men alt det er fiksa nå. måtte ta ut 2 gig ram og ta MASSE kjøle pasta på da falt cpu tempen på 45 og er stabil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...