Gå til innhold

Raid spørsmål ASUS A7V333

Anbefalte innlegg

Hei, dette er kanskje litt OT, men har ikke funnet svaret enda så kanskje noen kan hjelpe meg.

Jeg har et ASUS A7V333 hovedkort med on-board raid controller. Det jeg lurer på om det er mulig å benytte RAID controlleren som en vanlig IDE kontroller, slik at jeg totalt kan ha 8 IDE enheter i maskinen.

Det er 2 vanlige IDE, og 2 Promise IDE kontrollere som er en del av RAID kontrolleren.

Alle tilbakemelding blir mottatt med stor takk.

R.Nomad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De intregrerte RAID Kontrollerene er elendig, funker ikke, og skal du kjøre Performence stripping,skal du i teorien har dobbel ATA dvs.. ATA 100x2,og det funker ikke.A7V(xxx) kortene (eller generelt Asus)har 2 Kontrollere for ATA100 (Blå farga) og 2 Kontrollere for ATA 66.en ROM stasjon vil ikke fungere vist du setter den på ATA100, I og med at Rom stasjoner bare er ATA33.av en eller anna merkelig grunn vil ikke det funkesammkjøre.(blir for høy overlastning når man kjører ATA33 enheter på ATA100)

Lenke til kommentar

Sorry, men dette er jo bare tullprat... Den innebygde RAID kontrolleren er en Promise 20276, som har følgende særegenheter:

Master kanalen støtter KUN hard disker i RAID konfigurasjon.

Slave kanalen støtter KUN single device hard disker.

EIDE og ATA33/66/100/133 støttes, men som sagt KUN hard disker - ikke CD eller DVD komponenter.

Ellers er Ken@ths post kun tullprat av verste sort og bør slettes fra internminnet snarest mulig! Hvis han i det minste hadde tatt seg tid til å lese manualen, hadde det definitivt vært en fordel. Glem hele smørja og les heller f.eks. dette: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzM1LDI= Nederst på siden finner du en beskrivelse av Promise 20276.

For å svare på RNomads spørsmål, så kan du bruke totalt 6 IDE non-RAID enheter på hovedkortet ditt (på IDE kanal 0 og 1 + Promise kanal 1).

Lenke til kommentar

de Intregrerte RAID kontrollerene er Gode ( Promise ) menne fungerer aldri som dem skal.fins fåtall der ute som har fått det til.mye fuck med dem ( endten defekt eller bare buggy shit)skal man RAIDE disker så tar man å kjøper PCI kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...