dugnad Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Jeg har nettopp kjøpt og satt i sammen en ny maskin rundt et ASUS M2R32-MVP. Jeg har en Athlon 64 X2 6000+ og 4 GB RAM på fire minnebrikker. Første gang jeg startet maskinen gikk det fint, og jeg gikk inn i BIOS-en for å stille ned latency til minnet. Men når jeg hadde gjort det og skulle prøve å starte opp igjen så reagerte ikke maskinen i det hele tatt. Jeg har prøvd flere ganger med å ta ut batteriet og flytte på jumper for å slette CMOS, men det ser ikke ut til å gå. Jeg har latt batteriet ligge ute i flere timer, og jeg få fortsatt ikke noen reaksjon fra maskinen når jeg starter den, bortsett fra at viftene begynner å gå. Vet noen hva som kan være galt her, eventuelt hvordan jeg kan fikse det? Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Prøv å boote med kun ei minnebrikke i 3 slot fra cpu,etter at du har tatt en clear cmos. Lenke til kommentar
dugnad Skrevet 27. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2007 Det hjalp dessverre ingenting :-( Lenke til kommentar
T_A_G Skrevet 27. juni 2007 Del Skrevet 27. juni 2007 Det er jo en verden med mulige feil og løsninger på dette men jeg hadde prøvd å nappe alle minnebrikkene ut og kabelen til HD'n(ikke strømkabelen). Og prøvd å boote...hvis cmos er i orden skal det da begynne å ule, pipe og et lite blink på skjermen. Hvis det skjer så har nok brikka/brikkene tatt kvelden?!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå