Gå til innhold

Får ikke bootet PC-en eller slettet CMOS

dugnad

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt og satt i sammen en ny maskin rundt et ASUS M2R32-MVP. Jeg har en Athlon 64 X2 6000+ og 4 GB RAM på fire minnebrikker. Første gang jeg startet maskinen gikk det fint, og jeg gikk inn i BIOS-en for å stille ned latency til minnet. Men når jeg hadde gjort det og skulle prøve å starte opp igjen så reagerte ikke maskinen i det hele tatt. Jeg har prøvd flere ganger med å ta ut batteriet og flytte på jumper for å slette CMOS, men det ser ikke ut til å gå. Jeg har latt batteriet ligge ute i flere timer, og jeg få fortsatt ikke noen reaksjon fra maskinen når jeg starter den, bortsett fra at viftene begynner å gå. Vet noen hva som kan være galt her, eventuelt hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en verden med mulige feil og løsninger på dette men jeg hadde prøvd å nappe alle minnebrikkene ut og kabelen til HD'n(ikke strømkabelen).

Og prøvd å boote...hvis cmos er i orden skal det da begynne å ule, pipe og et lite blink på skjermen. Hvis det skjer så har nok brikka/brikkene tatt kvelden?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...