Gå til innhold

Program til automatisk oppdatering.

Anbefalte innlegg

Har installert WSUS på servern, så oppdatering for jo klientene, men eg vil gjerne levere fra meg eit produkt som er ferdig patcha når det forlater it rommet, uten at det tar for lang tid.

Kunne tenkt meg eit program der eg la inn ein brukernavn/passord som lasta ned og installerete og restarta pc'n til alle oppdateringene var på plass, som også installerte microsoft update og heile pakken.

Det er jo på ein måte lignende det som er når du installerer Windows SBS 2003, der legger du inn passordet for at installasjonen skal få arbeide i fred.

Finnes eit slikt program? Gjerne eit lite program, som du bestemte om pc'n skulle hente fra WSUS eller microsoft sine servere.

Finnes det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker policy (GPO) som du setter på klient PC'ene i AD.

I denne policien setter du alle instillingene som Windows Update klienten på PC'ene skal ha. Bl.annet om de skal gå mot din WSUS server, hvor ofte de skal hente oppdateringerer etc.

Som ett alternativ til policier, kan du kjøre det som registry settinger i ett påloggingsskript (eller manuelt legge instillingene inn i registry på maskinene) hvis du vil, men enklest er GPO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...