DraZeN Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er dette hovedkortet noe til overklokking, hadde ikke tenkt meg noe sånn helt det store , men planer om å nå til 2 ghz med min xp2100 , har en thermaltake volcano 9 cpu kjøler og arctic silver 3 kjølepasta , , 256 mb ddr ram pc3200 fra twinmos , er det noen sjanse for å nå 2 ghz stabilt , har låst opp cpuen så ....... er det noen som har råd til hva jeg f.eks kan sette multiplier på og så fsb på ??? Takker for alle fremtidige råd..... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 10x200 MHZ vil jo gi best ytelse, men PCI/AGP hasdighet kan bli vel høy. 12x166 MHz kan gi go ytelse og kan spare PCI/AGP bussen din. Sjekk vilken dividere du har på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Du må nok låse opp cpu først for å få den beste overklokkingen. Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er dette hovedkortet noe til overklokking, hadde ikke tenkt meg noe sånn helt det store , men planer om å nå til 2 ghz med min xp2100 , har en thermaltake volcano 9 cpu kjøler og arctic silver 3 kjølepasta , , 256 mb ddr ram pc3200 fra twinmos , er det noen sjanse for å nå 2 ghz stabilt , har låst opp cpuen så ....... er det noen som har råd til hva jeg f.eks kan sette multiplier på og så fsb på ??? Takker for alle fremtidige råd..... Er nok ikke det beste h.kortet til overklokking....... når nok ikke 2gzh stabilt uten extremt bra kjøling. prøv 204*9 / 10*195 http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...379ae6037dee217 http://www.nforcershq.com/forum/viewforum....days=0&start=80 Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 10x200 MHZ vil jo gi best ytelse, men PCI/AGP hasdighet kan bli vel høy. 12x166 MHz kan gi go ytelse og kan spare PCI/AGP bussen din. Sjekk vilken dividere du har på hovedkortet ditt. Asus A7N8X (og andre nForce2 hovedkort) har låst PCI bus på 33Mhz og mulighet til å låse AGP hastigheten fra 50 og opp til 100 Mhz. Dermed trenger du ikke bekymre deg for høy AGP eller høy PCI hastighet. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 He he , har nokk åst opp cpuen for lenge siden , jeg bukte ikke noe sånn piss , jeg brukte en blyant , enkelt og greit!!! Er det bra å bruke neglelakkfjerner for å fjerne gammel kjølepasta? Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Aceton(neglakk fjerner) funker bra....fordamper fort.... huh?? brukte du blyant til å låse opp xp2100??? fortell.......? Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg gjorde akkurat sånn som man gjør på vanlige T-bird cpuer , kobla sammen de l1 greiene som var opp i venstre hjørnet på cpuen , og så kunne jeg stille på multiplier i bios ..... regner med det ikke går ann om den ikke er låst opp Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 går ikke å låse opp xp2100 med blyant! Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Er dette hovedkortet noe til overklokking, hadde ikke tenkt meg noe sånn helt det store , men planer om å nå til 2 ghz med min xp2100 , har en thermaltake volcano 9 cpu kjøler og arctic silver 3 kjølepasta , , 256 mb ddr ram pc3200 fra twinmos , er det noen sjanse for å nå 2 ghz stabilt , har låst opp cpuen så ....... er det noen som har råd til hva jeg f.eks kan sette multiplier på og så fsb på ??? Takker for alle fremtidige råd..... Er nok ikke det beste h.kortet til overklokking....... når nok ikke 2gzh stabilt uten extremt bra kjøling. prøv 204*9 / 10*195 Mener du at nforce2 hovedkort er dårlig til overklokking? Jaja, da har ikke du greie på ting hvertfall. Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har et Abit kx7 og en xp 2000(ikke opplåst). Jeg kan stille så mye jeg vil på multiplyern og ka det skal være... men jeg tror den blir mer overklokkings villig etter opplåsing... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Jeg har et Abit kx7 og en xp 2000(ikke opplåst). Jeg kan stille så mye jeg vil på multiplyern og ka det skal være... men jeg tror den blir mer overklokkings villig etter opplåsing... Stille så mye du vil du liksom, har du tatt save and exit i bios da? Sånn at den kjører den farten? Skal vedde på at den går tilbake til normal fart, eller sier ifra at den ikke kjører på riktog hastighet slik at du ikke kommer videre. Lenke til kommentar
zxspectrum Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 skrev jeg alle nforce h.korta??? asus a7n8x har det selv. strøkent kort på alle måter det, men epox sine er bedre til o.k. Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Så klart har jeg lagra biosen! jeg kjørte på 1750Mhz, men på grunn av dårlig kjøler fant jeg ut at det ikke var noe vits i å overklokke ennå. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Så klart har jeg lagra biosen! jeg kjørte på 1750Mhz, men på grunn av dårlig kjøler fant jeg ut at det ikke var noe vits i å overklokke ennå. Hmmm.. ferdig opplåst fabrikk.. det tror jeg ikke noe på. Sikker på at det ikke er en MP du har? Er den opplåst, så fint for deg. Og du trenger da ikke låde opp prosessoren selv. Blir ikke mer overklokkingsvennlig av å låse den opp en gang til når den allerede er opplåst. Kan du da fortelle meg hva multiplieren og FSB'en din er på? Jeg tenke bare litt at 12,5*140=1750Mhz....... 12,5 i multiplier er standar på XP2000. Lenke til kommentar
Ripper overclock Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Ja, jeg hadde den på 12,5, men jeg kan stille den ned... Jeg må først sette meg litt mere inn i forskjellige ting og kjøpe meg ny ram før jeg skal overklokke med mere FSB og mindre multiplier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå