Gå til innhold

Ny sykkel. Merida eller Trek?

RastaXP

Anbefalte innlegg

God dag.

Skal skaffe ny sykkel, og de eneste alternativene jeg fant som var brukbare med skivebrems var disse to. Mye grunnet at jeg kunne få de ganske billig.

Trek 4300 Disc

Merida Matts Viper Disc

Nå har ikke jeg så alvorlig mye greie på sykkel. Vet at Deore er et litt dyrere girsystem. Synes også det er praktisk med låsbar dempegaffel. Merida'en hadde full låsbar dempegaffel, mens Trekk'en hadde noe justeringer oppå men vet ikke om den var full låsbar.

Så hvilken bør jeg velge, og hvorfor?

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Lord_vivec!

Har begynt å sykle en del og var for første gang med i et terrengritt for noen uker siden.. Der sa de at jeg hadde en bra sykkel som hadde utrolige dempere med mer, men jeg la merke til at alle proffene, juniorene og ikke minst 8-10 årsklassen hadde Merida sykkel..

Så jeg gikk bort til en ekspert å hørte!!

Han sa at Merida var garantert best...

Delene er det nesten aldri trøbbel med, det er utrolig god service på Merida sykklene og demperne skal du noen steder få spesial bestilt dempere, mener jeg han sa... Merida er også den sykklen det er minst klager på + at som sagt delene er de beste...

Mitt råd: Merida :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

8954026[/snapback]

Det utsagnet fikk meg til å tvile litt på kompentansen hans. Finnes mange sykler som er bedre enn Merida. Likevel ville jeg valgt Meridaen av de to alternativene, men jeg har en mistanke om at Trek-sykkelen har bedre dempegaffel.

Forresten, må du ha skivebremser?

Lenke til kommentar

8954026[/snapback]

Det utsagnet fikk meg til å tvile litt på kompentansen hans. Finnes mange sykler som er bedre enn Merida. Likevel ville jeg valgt Meridaen av de to alternativene, men jeg har en mistanke om at Trek-sykkelen har bedre dempegaffel.

Forresten, må du ha skivebremser?

8954495[/snapback]

Mulig?

Men jeg fikk svar på det jeg spørte om av han!! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...